även att titta på hur vi kan öka säkerheten för alla som gör affärer där. I samband med detta var det också läge att göra en priskorrigering.
På vilket sätt "tittar" ni på hur man ökar säkerheten? Det känns som att om ni hade ökat fokus på det, och inte extrafunktioner som är (i mitt tycke) för högt prissatta och i stor del onödiga så kanske ljudet i skällan varit lite annorlunda. I övrigt håller jag med andra som är skeptisk kring prissättningen på detta - visst, blocket lockar fram det värsta i folk, men sett på det stora hela så kommer enormt mycket fler personer se annonsen, vilket är ett värde i sig, samt att man generellt sett kommer kunna sälja det till ett högre pris (folket på SweC är för fanatiker, likt mig själv, vilket gör att de som handlar har enormt mycket bättre koll på faktisk prisvärdhet kontra personer som köper via tradera/blocket).
Det vi har gjort hittills för säkerheten är obligatoriska kommentarstrådar till annonser samt att det numera inte går att radera annonser för ökad transparens och bättre historik. Vi har också planer på fler säkerhetsåtgärder.
Tanken med prissättningen på extrafunktionerna är att det ska vara "exklusivt". Om alla hade köpt en plats i Snurran eller Highlight:at sin annons så hade funktionerna tappat sitt syfte, hela listan hade blivit gul till slut t ex. Vi får såklart följa upp hur det går och lyssna på er feedback Sedan kan vi såklart inte hejda någon från att vända sig till Blocket istället men förhoppningsvis är ni många som ser värdet i att handla med SweClockers medlemmar.