Permalänk
Inaktiv

Nytt bra spel?

Hej,

Jag har lite spel-torka just nu. Jag söker ett nytt spel att sätta tänderna i. Kan börja med att lista de spel jag spelat så man får en uppfattning om vad jag gillar:

Rust
The forest
CoD MW
We were here together
Green Hell
Portal
Dayz
CS:GO
League of legends
Dying light
Dota
Rocket League
Firewatch

Och en del andra spel jag inte kommer på just nu. Skulle säga att survival/horror lockar mest, men även strategiska spel, pussel och lite mer action också funkar.

Har kikat igenom en del trådar på forumet så har testat en del av de spelen som rekommenderats där.

Permalänk
Inaktiv

Testat CoD Warzone?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Testat CoD Warzone?

Yes, gillar det, men polarna gör det inte, så spelar själv och då är det inte alls lika kul.

Permalänk
Medlem

@anon145934: Testa Doom 2016 kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tBiorrith:

@Nios: Testa Doom 2016 kanske?

Kikat lite på det, känns inte riktigt som min kopp av te.. Fick ingen feeling av gameplayet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Jag har två strategiska spel åt dig. Anno 1800 är just nu 50% på det 299.50kr. Frostpunk är också ett riktigt bra spel, enligt mig iaf. Det finns på gamepass, det kan man få för 10kr dom 3 första månaderna.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

@anon145934: FTL har jag spelat från och till i flera år utan att kunna släppa det. Kostar skitbilligt dessutom.

Provat Magicka? Gjort av svenskar, och det finns gott om kul skämt i spelet.

Mutant Year Zero: Road to Eden var gratis för ett tag sedan på Epic. Om du lade det i biblioteket tycker jag du ska prova.

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket du! Börjar med Alien och testar det Ser bra ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkiii:

Jag har två strategiska spel åt dig. Anno 1800 är just nu 50% på det 299.50kr. Frostpunk är också ett riktigt bra spel, enligt mig iaf. Det finns på gamepass, det kan man få för 10kr dom 3 första månaderna.

Spännande, Frostpunk ser mycket lockande ut! Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tBiorrith:

@Nios: FTL har jag spelat från och till i flera år utan att kunna släppa det. Kostar skitbilligt dessutom.

Provat Magicka? Gjort av svenskar, och det finns gott om kul skämt i spelet.

Mutant Year Zero: Road to Eden var gratis för ett tag sedan på Epic. Om du lade det i biblioteket tycker jag du ska prova.

Tack för tipsen! Magicka är fint, såg att det fanns en 2a på det. Testar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Spännande, Frostpunk ser mycket lockande ut! Tack!

Frostpunk va riktigt kul faktiskt

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Tack så mycket du! Börjar med Alien och testar det Ser bra ut.

Någon borde såklart även nämna Resident Evil 2. Väldigt omtyckt av många, men jag har inte hunnit testa det själv än.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Frostpunk va riktigt kul faktiskt

Håller med!

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Inaktiv

@AerisArchon: TACK! Satt precis och kikade på det på Steam. Jag nappade och laddar ned nu!

Permalänk
Medlem

Half Life serien har ju vissa pusselelement och är dessutom fantastiska vad gäller story. Gillade du Portal kommer du definitvt att gilla HL.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Inaktiv

@firstofmay: Spelat 1:an och 2:an, finns det fler?

Permalänk
Medlem

Hellblade & Plague Tale kanske?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed The Ezio Collection
Värd att testa tyckte om storyn i de 3 spelen. Spelas helst med handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seziuo:

Hellblade & Plague Tale kanske?

Båda ser grymt bra ut, tack!

Permalänk
Skrivet av anon145934:

@firstofmay: Spelat 1:an och 2:an, finns det fler?

Half-life Alyx släpptes nyligen, skaffa VR och spela det. Skaffade själv ny dator och VR bara för Alyx och det var mer än värt.
Endast Portal står högre än Half-life Alyx på min personliga lista.

Måste upplevas.

// en sak till

Sen skulle jag rekommendera portal 2 också

la till en sak till
Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Generation Zero, det är lite dayz feel men inte online (finns co-op).
Jag köpte det själv på steam nyligen med expansionen inkluderat för typ 250kr och mycket imponerad, gillar dessutom att det är en Svensk spelstudio som gör något eget och allt är på Svenska med stark 90-tals känsla.

https://store.steampowered.com/app/704270/Generation_Zero/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AetasSerenus:

Half-life Alyx släpptes nyligen, skaffa VR och spela det. Skaffade själv ny dator och VR bara för Alyx och det var mer än värt.
Endast Portal står högre än Half-life Alyx på min personliga lista.

Måste upplevas.

// en sak till

Sen skulle jag rekommendera portal 2 också

Tack! Kikat en del på Half-Life Alyx och det ser SJUKT bra ut. Dyrt med VR bara. Vilket headset kör du? Vill komma undan med ett billig(ARE) headset om möjligt än de i 6-7 tusenkronorsklassen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Jag rekommenderar Generation Zero, det är lite dayz feel men inte online (finns co-op).
Jag köpte det själv på steam nyligen med expansionen inkluderat för typ 250kr och mycket imponerad, gillar dessutom att det är en Svensk spelstudio som gör något eget och allt är på Svenska med stark 90-tals känsla.

https://store.steampowered.com/app/704270/Generation_Zero/
https://www.youtube.com/watch?v=8RE0ABXNOKQ

Tack. Kikat en del på detta och det ser bra ut. Kan det vara så att det blir en aning långtråkigt? Ser lite så ut, därför jag inte skaffat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Skulle säga att survival/horror lockar mest, men även strategiska spel, pussel och lite mer action också funkar.

Skulle slå ett slag för samtliga Metro-spel, kanske främst senaste Exodus. Gott om skräckelement, en del utforskning, rätt koncentrerad action och mycket handlar om att hushålla med det man kan få tag i.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Skulle slå ett slag för samtliga Metro-spel, kanske främst senaste Exodus. Gott om skräckelement, en del utforskning, rätt koncentrerad action och mycket handlar om att hushålla med det man kan få tag i.

Har endast spelat Metro Exodus, är de andra också bra? Tycke Exodus var suveränt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Tack. Kikat en del på detta och det ser bra ut. Kan det vara så att det blir en aning långtråkigt? Ser lite så ut, därför jag inte skaffat det.

Det kan jag inte svara på helt då jag just börjat men värt pengarna hittills, finns ju co-op och så, tror det är lite som DayZ när det kommer till det men vet inte säkert än.
Många som spelar det mycket verkar det som iaf

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Har endast spelat Metro Exodus, är de andra också bra? Tycke Exodus var suveränt!

För egen del gillar jag Exodus mer än föregångarna. Detta är nog mest för att skräckelementen är mer utspridda och koncentrerade vid få tillfällen. Mina nerver pallar inte med skräck egentligen. Om du vet med dig att du gillar att kräla runt i tunnelbanan i mer linjära kapitel (med mer fokus på klaustrofobi och monsterslakt än utforskning) så kan du nog med för del spela dig igenom tidigare delar i Metro-serien.

Annars finns ju Fallout 4 också. Post-apokalyps, utforskning, monster och allmän scavenging efter material. Mer fokus på rollspel och dialog än Metro, men inte så att inlärningskurvan blir särskilt mycket brantare.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FarbrorBarbr0:

För egen del gillar jag Exodus mer än föregångarna. Detta är nog mest för att skräckelementen är mer utspridda och koncentrerade vid få tillfällen. Mina nerver pallar inte med skräck egentligen. Om du vet med dig att du gillar att kräla runt i tunnelbanan i mer linjära kapitel (med mer fokus på klaustrofobi och monsterslakt än utforskning) så kan du nog med för del spela dig igenom tidigare delar i Metro-serien.

Annars finns ju Fallout 4 också. Post-apokalyps, utforskning, monster och allmän scavenging efter material. Mer fokus på rollspel och dialog än Metro, men inte så att inlärningskurvan blir särskilt mycket brantare.

Kanon!

Spelat Fallout 4, det kom ett till efter det va?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Det kan jag inte svara på helt då jag just börjat men värt pengarna hittills, finns ju co-op och så, tror det är lite som DayZ när det kommer till det men vet inte säkert än.
Många som spelar det mycket verkar det som iaf

Får kika på det mer!