Facebook introducerar spelinriktad mobilapp

Permalänk
Melding Plague

Facebook introducerar spelinriktad mobilapp

I ett försök att ta sig an aktörer som Twitch och Youtube släpper nu Facebook en dedikerad mobilapp för att titta på och sända egna spelströmmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Använder normalt Twitch, om inte den jag vill titta på av nån anledning exklusivt använder nåt annat. Twitch är också den enda tjänsten jag aktivt bläddrar runt på för att hitta nya streamers.
Min enda grief är nog att Twitch-appen inte tillåter mig att släcka skärmen och bara lyssna på strömmen, nåt Youtube Premium har lyckats reda ut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Yes ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Yes ÄNTLIGEN!

Mmm! Har också väntat på detta sen 2007 så jag kan streama farmville!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Amazon äger världens största spelstudio och dom äger också Twitch. Ser fler företag sikta sig iväg från Twitch iom den orättvisa som kommer att landa.

Blizzard senast i ledet har flyttat sina livestreams till Youtube.

Hur facebook står sig i det hela vet jag inte, men hade gärna sett någon plattform som inte konkurrerar med spelföretagen som huvudplattform.

Youtube's gränsnitt är tyvärr katastrofalt jämfört med Twitch så dom hade behövt slipa på det.

Ska kika in Facebook och se hur mycket skräp som kan tänkas hamna där.

Permalänk
Medlem

Vill noooooooog dela med mig av MER data om mig själv till Facebook & Co. Cambridge Analytica kind of sealed the deal. Och oj vad mycket bättre livet känns när man inte får se allt elände som är FB

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Vi behöver fler alternativ att streama mobil spel helt klart även om jag önska det skulle gå att använda ipad som andra skärm till exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Använder normalt Twitch, om inte den jag vill titta på av nån anledning exklusivt använder nåt annat. Twitch är också den enda tjänsten jag aktivt bläddrar runt på för att hitta nya streamers.
Min enda grief är nog att Twitch-appen inte tillåter mig att släcka skärmen och bara lyssna på strömmen, nåt Youtube Premium har lyckats reda ut.

Det går, iallafall på Android. Där du väljer videokvalité kan du välja "Endast ljud" och då kan du stänga av skärmen också och fortfarande höra på streamen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Lego Master

@jnsson:
Det var nyheter, får testa senare! Tackar!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@jnsson:
Det var nyheter, får testa senare! Tackar!

Har funnit länge vad jag vet. Du måste använda Twitch appen. Men varsågod

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@Shudnawz: Med iOS är ett alternativ att starta en Twitch-stream, låsa mobilen/paddan och sen trycka play på "låsskärmen" för att bara få ljud med släckt skärm.

Permalänk
Medlem

Facebook bara lägger till onödiga funktioner hela tiden istället för att lägga till vad vi verkligen behöver som tex mörkt tema!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av protovaffe:

@Shudnawz: Med iOS är ett alternativ att starta en Twitch-stream, låsa mobilen/paddan och sen trycka play på "låsskärmen" för att bara få ljud med släckt skärm.

@Shudnawz
Ännu enklare än så. I appen trycker du på din profilbild uppe till vänster, väljer sen inställningar på ”kugghjulet”, preferenser och ”tillåt uppspelning i bakgrunden”

På ämnet: Då har vi en ny plattform Ninja kan köpas av gå till

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Cooling23: finns mörkt tema i nya facebook uppdateringen

Visa signatur

Dator
| Ryzen 3600 | Palit GTX 1060 6GB | 32 GB 3200mhz DDR4 | Samsung 860 SSD | 840 SSD | 2x1 TB WD Black | Rampage IV Extreme X79 | HAF X| Spelar | Stonehearth | Flotsam | Foundation| Stardew Valley
YouTube Kanal
http://www.youtube.com/user/B4NTO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banto:

@Cooling23: finns mörkt tema i nya facebook uppdateringen

Finns inte på mobil.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan