Sennheiser GSP 670 – för den som tar trådlöst spelljud på allvar

Permalänk
Medlem

Fugly:/

Varför behöll dom inte bara designen från deras andra lurar. Typ pc373 eller hd59å osv.
Fan.

Permalänk
Medlem

Sennheiser har problem med sina knappar och volymkontroller på sina hörlurar.

Tidigare ägare av Sennheiser PC 360 kanske vet vad jag menar.

Just nu har jag ett par trådlösa Sennheiser RS 165 som har ett pipande ljud som kommer från där volymkontrollerna sitter.

Skickade tillbaks RS 165 till Sennheiser och dom kunde inte hitta felet.

Sennheiser är inte till att lita på.

Särskilt inte vid trådlösa hörlurar, och ännu mer särskilt gällande deras gaminghörlurar.

Ljudet är okej på RS 165, men inte lika bra som deras HD 598.

I dagsläget finns det egentligen inte ett bra par trådlösa hörlurar till PC.

Permalänk
Medlem

@tvelander: dina åsikter och gissningar är irrelevanta för mina inköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag kommer för övrigt aldrig mer köra sladd till hörlurar eller mus. Det finns liksom ingen nackdel med trådlöst längre. Tangentbord har jag också trådlöst även om det är lite onödigt. Kanske när man sitter i racing-sim framför TVn, men annars blir det bara att laddsladden sitter i mest hela tiden.

Finns ju en del nackdelar med trådlöst headset/hörlurar iaf. Sämre ljud, sämre mikrofon (oftast rent skit tbh), tyngre, måste hålla på och ladda (vilket ibland gör att mikrofonen låter illa). Konstant surrande ljud i vissa trådlösa.

Vad jag vet så har ingen produkt löst allt vettigt än, men framsteg görs. Har vi tur kanske man kan kapa sladden till lurarna om tio år iaf

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett par GSP600, extremt nöjd ljud- och komfortmässigt. Nackdelen är att skumgummit på hörlurarna börjat vittra sönder nu efter 1,5 år så fick hem nytt idag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon85:

@tvelander: dina åsikter och gissningar är irrelevanta för mina inköp

Men nu undvek du väl frågan? Jag ska ärligt säga att jag inte vet hur det är med delay/ljudkvalite i trådlösa headsets men det är jäkligt skönt att slippa sladden men det är en annan fråga, förstås. Dock är det bevisat att delay i moderna trådlösa möss inte är ett problem alls längre då de ligger på samma nivå som trådade. Jag vill minnas bla LTT ska ha en video om det.

Permalänk
Medlem

Detta borde få slut på diskussionen

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av BergEr:

Finns ju en del nackdelar med trådlöst headset/hörlurar iaf. Sämre ljud, sämre mikrofon (oftast rent skit tbh), tyngre, måste hålla på och ladda (vilket ibland gör att mikrofonen låter illa). Konstant surrande ljud i vissa trådlösa.

Vad jag vet så har ingen produkt löst allt vettigt än, men framsteg görs. Har vi tur kanske man kan kapa sladden till lurarna om tio år iaf

Sämre ljud? Objektivt. Sämre mic? Vet inte vad du testat för trådlösa headset, men det är inte trådlösheten som gör det sämre.

"Hålla på och ladda" är ju redan borta i och med det jag beskrev med Acrtis pro (Intressant nog så valde du att inte ta med det när du citerade mig). Surrande? Återigen, vet inte när du testade trådlöst sist.

Vikt? Mina Arctis pro väger 357 gram, dina HD650 väger 346 gram med sladd. Säg 300gram då. 50 gram är ingenting, oavsett hur många timmar man har det på huvet. Det är ju för fasen ett frisörbesök att bli av med 50 gram.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hur fungerar detta headset med Skype/Windows? Kör ett Sony wh-1000xm3 nu och det är katastrof. Extremt lågupplöst ljud så fort jag vill köra både mic och ljud via bluetooth..

Bara ljud och det är guld dock!

Det beror på bluetooth begränsade bandbredd, som måste delas när headsetet både skall skicka och ta emot. Går inte att göra något magiskt med lågupplöst ljud. 🙂

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk

Har haft mina GSP 670 i nästan ett år nu och jag är riktigt nöjd med dom med avseende på ljudkvaliten.
Ful? ja ganska fula. Tunga? inte överdrivet tunga, jag har suttit med mina i 10h+ utan problem men antar att det är från person till person vad man klarar av.
Har inga klagomål på micen heller och aldrig på dom jag pratat med heller (Kör man utan dongle och via bluetooth och windows, specielt teams, så kan det bli fördröjning på ljudet från micen.)

Det jag kan klaga på dock är deras gaming suite. Har aldrig haft nått problem med den förrän nån månad tillbaka (När sennheiser gick över till EPOS?) Nu hittar inte mjukvaran mitt headset om jag inte kör med kabel. Audio source har det gått från att endast finna GSP 670 till en herrans massa, dongels namn GSA 70, GSP 670 Hands-Free AG Audio m.m.
Headsetet med mic funkar dock på alla alternativ dock så skiftar kvalitet rätt rejält mellan alternativen och man kan inte ställa in EQ samt inställningarna för micen.

Jag har mailat EPOS gobal support angående detta.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Daemon85:

@tvelander: dina åsikter och gissningar är irrelevanta för mina inköp

Snacka om missa poängen.....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

@Dreijer: Finns ingen som helst anledning att skaffa trådlöst, när det fortfarande är sämre än trådbundet, samma gäller wi-fi.

trådlöst ger inga märkbara effekter på spelandet, det är därför du har flera proffs som valt att gå över till det. Wi-Fi däremot kan ge märkbara prestandaproblem.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Köpte dessa och lämna tillbaka dom direkt, riktigt besviken på micen samt att det bröts och hackade redan två meter ifrån datorn (öppen yta).

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@tvelander: dina åsikter och gissningar är irrelevanta för mina inköp

Det är dock inte en åsikt att trådlöst inte presterar sämre än trådat.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Adnerhill:

Köpte dessa och lämna tillbaka dom direkt, riktigt besviken på micen samt att det bröts och hackade redan två meter ifrån datorn (öppen yta).

Dom haft riktig skit QC på dessa tyvärr

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kul att se att du är igång här Jezper

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har dessa och tycker inte dom är värda ett pris över 2000.
Köpte mina från Inets Fyndhörna för ca 2200 om jag minns rätt och det känns okej.

Framförallt är det problem med bakgrundsbrus som är väldigt störigt vid musiklyssning och spel när det blir tyst.
Förstår inte hur de inte lyckats få bort det.

När det väl spelas ljud i dom är dom riktigt bra. Balanserad och detaljerad ljudbild.
Har inte upplevt några problem med micen och dom funkar bra i min soffa ca 3 meter bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Sämre ljud? Objektivt. Sämre mic? Vet inte vad du testat för trådlösa headset, men det är inte trådlösheten som gör det sämre.

"Hålla på och ladda" är ju redan borta i och med det jag beskrev med Acrtis pro (Intressant nog så valde du att inte ta med det när du citerade mig). Surrande? Återigen, vet inte när du testade trådlöst sist.

Vikt? Mina Arctis pro väger 357 gram, dina HD650 väger 346 gram med sladd. Säg 300gram då. 50 gram är ingenting, oavsett hur många timmar man har det på huvet. Det är ju för fasen ett frisörbesök att bli av med 50 gram.

Som jag fattat tester från JayzTwoCents osv så är det just det trådlösa som gör det sämre. Men det kanske bara är så att alla tillverkare lägger in dåliga mikrofoner i sina trådlösa headsets fast de får in bra i sina trådbundna? Målgruppen kanske helt enkelt bara inte bryr sig om att folk ska förstå vad de säger när man spelar? Tar i lite hårt här men satan vad dålig vissa headsets är som t.ex Logitechs g930.

Ja vissa har löst det till en viss grad. Sennheiser hade liknande för tio år sen iirc men det är fortfarande en pryl man behöver ladda.
Det är inget stort moment, men det är en till sak i livet där man behöver tänka "har jag laddat den, hur har den med ström?".

Jag tog med det för det är fortfarande ett problem för marknaden i stort. Visst dina lurar har löst delen med batteri bättre. Men samtidigt har de sämre ljud och mikrofon än t.ex ett par trådade game one/zero.

Senast jag hörde folk med surrande mikrofon pga laddning var i veckan. Dock kan jag inte säga vilken produkt det var. Framsteg har helt klart hänt där dock, för en 5år sen när trådlösa headsets blev stora så brummade mikrofonen på nästan alla verkade det som.
Sen har alla trådlösa jag provat haft ett konstant brus i lurarna.

Under 300g t.om för hd650 https://i.imgur.com/8T05G4k.jpg Där hänger t.om kabeln flera decimeter längre än när jag har på mig lurarna.
Det är ju inte tyngden på nacken som är problemet (som du nog menade med att räkna vikten på hår) utan på de små punkter lurarna tar i. 50-100g extra märks efter några timmar.

Så min slutsats är att trådlösa headsets är inte där än. Om alla företag gick ihop och gjorde en best of så skulle vi komma väldigt nära dock. Så om några år är det nog löst. Jag gillar framstegen som händer även om det går lite sakta imo men ser faktiskt fram emot när riktigt bra trådlösa headsets kommer. Perfekt om man vill vara kvar på mingel i teamspeak fast man rört sig till soffan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Som jag fattat tester från JayzTwoCents osv så är det just det trådlösa som gör det sämre. Men det kanske bara är så att alla tillverkare lägger in dåliga mikrofoner i sina trådlösa headsets fast de får in bra i sina trådbundna? Målgruppen kanske helt enkelt bara inte bryr sig om att folk ska förstå vad de säger när man spelar? Tar i lite hårt här men satan vad dålig vissa headsets är som t.ex Logitechs g930.

Ja vissa har löst det till en viss grad. Sennheiser hade liknande för tio år sen iirc men det är fortfarande en pryl man behöver ladda.
Det är inget stort moment, men det är en till sak i livet där man behöver tänka "har jag laddat den, hur har den med ström?".

Jag tog med det för det är fortfarande ett problem för marknaden i stort. Visst dina lurar har löst delen med batteri bättre. Men samtidigt har de sämre ljud och mikrofon än t.ex ett par trådade game one/zero.

Senast jag hörde folk med surrande mikrofon pga laddning var i veckan. Dock kan jag inte säga vilken produkt det var. Framsteg har helt klart hänt där dock, för en 5år sen när trådlösa headsets blev stora så brummade mikrofonen på nästan alla verkade det som.
Sen har alla trådlösa jag provat haft ett konstant brus i lurarna.

Under 300g t.om för hd650 https://i.imgur.com/8T05G4k.jpg Där hänger t.om kabeln flera decimeter längre än när jag har på mig lurarna.
Det är ju inte tyngden på nacken som är problemet (som du nog menade med att räkna vikten på hår) utan på de små punkter lurarna tar i. 50-100g extra märks efter några timmar.

Så min slutsats är att trådlösa headsets är inte där än. Om alla företag gick ihop och gjorde en best of så skulle vi komma väldigt nära dock. Så om några år är det nog löst. Jag gillar framstegen som händer även om det går lite sakta imo men ser faktiskt fram emot när riktigt bra trådlösa headsets kommer. Perfekt om man vill vara kvar på mingel i teamspeak fast man rört sig till soffan.

Tycker verkligen mina GSP670 kompleterar mina studiolurar utan problem.

Folk tycker micen låter väldigt bra i teamspeak, dock sämre i discord men discord kvalle är ren skit jämförelse.

Folk hör inte när jag skriver eller om tjejen ropar på mig eller om kör någon lastbil utanför när jag har öppet fönster.

Sånt kan man fetglömma med studiomicar utan riktiga saker runt om som tar bort brus och noise canc.
Jag kan prata och laga mat samtidigt, kan jobba svara i teams utan gå till datorn via PCn och fortsätta med vad jag vill.

Jag skulle säga det är ett komplement inte ersättning av fasta lurar för alla.
För mig är det enbart komplement för när jag spelar vissa spel och det jag skrev ovanför.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker verkligen mina GSP670 kompleterar mina studiolurar utan problem.

Folk tycker micen låter väldigt bra i teamspeak, dock sämre i discord men discord kvalle är ren skit jämförelse.

Folk hör inte när jag skriver eller om tjejen ropar på mig eller om kör någon lastbil utanför när jag har öppet fönster.

Sånt kan man fetglömma med studiomicar utan riktiga saker runt om som tar bort brus och noise canc.
Jag kan prata och laga mat samtidigt, kan jobba svara i teams utan gå till datorn via PCn och fortsätta med vad jag vill.

Jag skulle säga det är ett komplement inte ersättning av fasta lurar för alla.
För mig är det enbart komplement för när jag spelar vissa spel och det jag skrev ovanför.

Okay, lyssnade på klippen här i artikeln och tyckte "S"en var lite väl vassa men annars mycket bra för trådlöst.

Tar den bort sånt utan mjukvara också? För teamspeak är helt amazing nu, jag har en audio-technicha ATR2500x-USB och med såna här inställningar så kan jag öppna en burk läsk/chip påse rätt under mikrofonen utan att den går igång.

Eller menar du samtidigt som du pratar? Så om du knappar frenetiskt på tbord och pratar så kommer inget in i mikrofonen?

Ja trådlöst headset hade varit komplement för mig med, ska försöka testa ett par GSP 670 för att se hur dem är

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag kommer vänta till PS5 innan jag skaffar nya hörlurar (har hd 650) det kanske kommer hörlurar specifikt för "3d audio".. ?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av BergEr:

Som jag fattat tester från JayzTwoCents osv så är det just det trådlösa som gör det sämre. Men det kanske bara är så att alla tillverkare lägger in dåliga mikrofoner i sina trådlösa headsets fast de får in bra i sina trådbundna? Målgruppen kanske helt enkelt bara inte bryr sig om att folk ska förstå vad de säger när man spelar? Tar i lite hårt här men satan vad dålig vissa headsets är som t.ex Logitechs g930.

Ja vissa har löst det till en viss grad. Sennheiser hade liknande för tio år sen iirc men det är fortfarande en pryl man behöver ladda.
Det är inget stort moment, men det är en till sak i livet där man behöver tänka "har jag laddat den, hur har den med ström?".

Jag tog med det för det är fortfarande ett problem för marknaden i stort. Visst dina lurar har löst delen med batteri bättre. Men samtidigt har de sämre ljud och mikrofon än t.ex ett par trådade game one/zero.

Senast jag hörde folk med surrande mikrofon pga laddning var i veckan. Dock kan jag inte säga vilken produkt det var. Framsteg har helt klart hänt där dock, för en 5år sen när trådlösa headsets blev stora så brummade mikrofonen på nästan alla verkade det som.
Sen har alla trådlösa jag provat haft ett konstant brus i lurarna.

Under 300g t.om för hd650 https://i.imgur.com/8T05G4k.jpg Där hänger t.om kabeln flera decimeter längre än när jag har på mig lurarna.
Det är ju inte tyngden på nacken som är problemet (som du nog menade med att räkna vikten på hår) utan på de små punkter lurarna tar i. 50-100g extra märks efter några timmar.

Så min slutsats är att trådlösa headsets är inte där än. Om alla företag gick ihop och gjorde en best of så skulle vi komma väldigt nära dock. Så om några år är det nog löst. Jag gillar framstegen som händer även om det går lite sakta imo men ser faktiskt fram emot när riktigt bra trådlösa headsets kommer. Perfekt om man vill vara kvar på mingel i teamspeak fast man rört sig till soffan.

Att det blir skillnad är ju självklart, men jag tyckte att du överdrev i dina jämförelser
Att du jämför med G930 är ju faktiskt en klar fördel för min fråga om "när testade du sist?", för dom släpptes 2011. Det har hänt en del på 9 år.

Trådlösa headsets kanske "inte är där än" för just dig, men dina exempel är ju att folks micar brummar när de är på laddning. Det kan ju omöjligt vara så tillverkaren menade att det ska vara, och de ska ju skickas på RMA. Jag har aldrig hört klagomål på ljudet och det känns som att jag sitter i möten hela dagarna och aldrig får något faktiskt arbete gjort nu i karantäntider...

Min poäng var att jag tycker du klagade lite oproportionerligt, eftersom 99% av all användare sitter på typ såna här:

Och ett modernt trådlöst headset ligger nog i övre kvalitetsskiktet ändå

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Sen har alla trådlösa jag provat haft ett konstant brus i lurarna.

Samma här. Konstant svagt brus på alla trådlösa gaminghörlurar. Förstår inte att det kan vara så accepterat.

Om jag kopplar in ett par trådbundna lurar till min Elite Wireless Controller Series 2 så är det inget brus och ingen nämnvärd latens. Så det går att lösa, uppenbarligen! Jag spelar ofta på det sättet om jag använder handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Många spelare på den absoluta toppen använder till exempel Logitech G Pro wireless mouse. Detta är knappast mainstream. Det bevisar bara att det fungerar minst lika bra som trådat.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Köpte dessa främst av nyfikenhet och de är riktigt dåliga. Blev retur för min del.
Dålig (usel) räckvidd och LATENS.
https://www.reddit.com/r/sennheiser/comments/cc1y9m/sennheiser_gsp_670_discord_delay/
Dålig bluetooth implantation. Väldigt besvärligt att växla över till telefonsamtal exempelvis.
Sen vanliga problemet med hela GSP att designen är otroligt dålig och passar väldigt få bekvämt.
Mikrofonen är inte bra. Latensen går absolut inte att leva med (om den inte är fixad nu vill säga).

Dessa åkte tillbaka på retur illa kvickt.
Förstår absolut inte hur man kan ge dessa en bra recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Många spelare på den absoluta toppen använder till exempel Logitech G Pro wireless mouse. Detta är knappast mainstream. Det bevisar bara att det fungerar minst lika bra som trådat.

Eller så är han så sjukt bra att han ser världstoppen i csgo som mainstream. Spelar kanske i den hemliga "by invite only"- ligan.
Gissar inte men det vore ganska coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@alexpallex: Det är inte alla som känner delay uppenbarligen, själv kan jag inte spela console för att delayen är outhärdlig

Delayen du upplever är inte pga att handkontrollern utan troligen högt imputlag på tvn samt att konsolen kör vsync på spelet.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Lego Master

Kör trådlöst på jobbet, och tycker det funkar bra. Mitt stora problem med att spela med en trådlös mus (märk väl att jag har en G700 som ÄR trådlös, men jag kör den tethered konstant) är batterierna.
När jag körde min gamla G7 som hade batteripacks, så var det en smal sak att byta i spawn eller liknande, gick på ett par sekunder. Men att koppla i en sladd i en trådlös mus för att ladda kommer ju ändra hur musen känns och beter sig fysiskt, oavsett hur noga man drar kablarna. Bättre då att köra trådat hela tiden så man är van vid den känslan.

Alternativet är väl Logitechs Powerplay som konceptuellt löser alla de problem jag har med att spela trådlöst, men fuck me vad de är dyra.

Headset kör jag dock trådlöst, G533. De laddar jag endast när jag inte använder dem, och av nån anledning har jag en annan mental inställning till laddning av headset jämfört med möss. Fråga mig inte varför. Det bara är så.
Men jag prioriterar sladdlöshet högre vid headset, eftersom man flaxar runt mer med huvudet än musen, så musen lider inte lika mycket av att vara trådbunden, åtminstone inte hos mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shudnawz:

Kör trådlöst på jobbet, och tycker det funkar bra. Mitt stora problem med att spela med en trådlös mus (märk väl att jag har en G700 som ÄR trådlös, men jag kör den tethered konstant) är batterierna.
När jag körde min gamla G7 som hade batteripacks, så var det en smal sak att byta i spawn eller liknande, gick på ett par sekunder. Men att koppla i en sladd i en trådlös mus för att ladda kommer ju ändra hur musen känns och beter sig fysiskt, oavsett hur noga man drar kablarna. Bättre då att köra trådat hela tiden så man är van vid den känslan.

Alternativet är väl Logitechs Powerplay som konceptuellt löser alla de problem jag har med att spela trådlöst, men fuck me vad de är dyra.

Headset kör jag dock trådlöst, G533. De laddar jag endast när jag inte använder dem, och av nån anledning har jag en annan mental inställning till laddning av headset jämfört med möss. Fråga mig inte varför. Det bara är så.
Men jag prioriterar sladdlöshet högre vid headset, eftersom man flaxar runt mer med huvudet än musen, så musen lider inte lika mycket av att vara trådbunden, åtminstone inte hos mig.

Själv har jag skaffat en logitech g603 som datormus. Sedan oktober förra året har jag laddat batteriet 2 gånger. Eller rättare sagt slängt ur befintliga (för ladddnning) och ersatt med ett fulladdat vilket görs extremt enkelt på denna mus. Överdelen hålls på plats med magneter så det är väldigt lättåtkomligt.
Och då kör jag med ett ensamt lågkapaicitets li-jo-batteri (för det är vad jag råkade ha hemma). Går att mer än dubblera amperetimmarna på valt batteri. Och det finns plats för två batterier. Hade jag smällt i två maxade batterier så hade jag alltså fortfarande inte behövt ladda datoemusen en enda gång. Och ja - det är i high performance läge.
Så jag vill påstå att laddningsdelen behöver man knappt tänka på längre. Rotera batterierna en gång per halvår om du kör 2 batterier så är du safe. Det är liksom något helt annat jämför med hur ofta man behöver ladda trådlösa headsets.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Lego Master

@Söderbäck:
Där ser man.
Kanske läge att titta på tex en G604 då.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield