Sennheiser GSP 670 – för den som tar trådlöst spelljud på allvar

Permalänk
Melding Plague

Sennheiser GSP 670 – för den som tar trådlöst spelljud på allvar

Sennheiser levererar ett bekvämt gamingheadset med ljud i toppklass, men vad tycker vi om designen egentligen?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Permalänk
Medlem

Använt dessa fast Sennheiser GSP 500 som har samma design och de passade inte alls för mitt huvud, tryckte alldeles för hårt på toppen av huvudet oavsett hur jag justerade det, kunde max använda det i 30 min. Läst om flera som haft samma problem så fick lov att returnera dem och köpa ett nytt par Sennheiser PC 360 som är det skönaste headsettet jag använt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Och varför det?
Alla mina polare, inbitna FPS-spelare sedan 20 år tillbaks kör med det, inklusive mig själv.
Kommer aldrig gå tillbaks till med sladd.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har dessa också när jag snackar med polare. Riktigt goa faktiskt för att vara gaming. Synd att dem inte klämde in 100h batteritid i dessa...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Du menar du inte kan lira seriöst med trådlös mus tex?
Hoppas du skämtar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill

Gillar mina GSP 670 när dom inte beter sig som dom vill ibland.
Inte kopplar så appen inte märkar av dom... får ta ut dongle sätta igen.
Samma i alla PCs vid uppstart ibland.

Sjukt smidiga för lägenhets gaming / häng.
Tips
Brukar reas ut för 2200-2500kr så om man tycker premium priset är lite högt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Lite trångsynt sagt. Trådlöst idag funkar jäkligt mycket bättre än förr i tiden. G Pro Wireless (mus) och Arctis 7 (headset) är båda bra produkter för gemene gamern. Flertalet vänner och så även jag använder dessa. Ingen fördröjning och godkänd kvalitet utan något större negativt att anmärka på.

Permalänk
Medlem

@alexpallex: Det är inte alla som känner delay uppenbarligen, själv kan jag inte spela console för att delayen är outhärdlig

Permalänk
Medlem

fugly

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Hur fungerar detta headset med Skype/Windows? Kör ett Sony wh-1000xm3 nu och det är katastrof. Extremt lågupplöst ljud så fort jag vill köra både mic och ljud via bluetooth..

Bara ljud och det är guld dock!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Haha. Lever du i 2005, eller? Fungerar hur bra som helst med trådlösa enheter. Till och med möss!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aje:

Hur fungerar detta headset med Skype/Windows? Kör ett Sony wh-1000xm3 nu och det är katastrof. Extremt lågupplöst ljud så fort jag vill köra både mic och ljud via bluetooth..

Bara ljud och det är guld dock!

Ja micen är totalt skit i XM3.
För windows är inga studio noise canc headset bra, bose 700 funkar ok men allt över BT utan dongle funkar skit.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Jag är materialspelare tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Då har du inte testat Logitechs trålösa möss de är lättast att beskriva med två ord. Helt underbara.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Andvänder Arctis Pro wireless och måste säga att dom är KANON. Nu letar jag bara efter en trådlös mus som är bekväm för min hand och funkar smidigt till fps. Vill ha en mus i storlek som liknar en intellimouse 3.0 eller dylik 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@Dreijer: Jag är materialspelare tyvärr

Nej, du är en bakåtsträvare.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

@Dreijer: Finns ingen som helst anledning att skaffa trådlöst, när det fortfarande är sämre än trådbundet, samma gäller wi-fi.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Tar inga trådlösa prylar som seriösa gaminggrejer. Kanske funkar bra för mainstream

Verkar funka bra för en hel del cs:go proffs, vilka ofta är rätt så petiga med vad de använder för att fixa sitt levebröd.

Några spelare som spelar med t ex Logitech G pro Wireless:

EliGE
nitr0
Lekr0
autimatic
RUSH
AdreN
Aleksib
valde
Kjaerbye
xseveN
Allu
kioShiMa
shroud (inte aktiv längre men knappast en dålig spelare)
flamie
JUGi

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja micen är totalt skit i XM3.
För windows är inga studio noise canc headset bra, bose 700 funkar ok men allt över BT utan dongle funkar skit.

Jag förstår inte varför Bluetooth fortfarande används? Riktigt skräpprotokoll. Borde finnas betydligt bättre trådlösa standarder att utnyttja idag som ger gedigen bandbredd och räckvidd…

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

@Dreijer: Finns ingen som helst anledning att skaffa trådlöst, när det fortfarande är sämre än trådbundet, samma gäller wi-fi.

Inte drar jag ethernet till telefonen heller bara för att jag hade fått optimal hastighet om jag gjort det.

Aldrig någonsin går jag frivilligt tillbaka till sladdat headset. Inget sladdtrassel runt datorstolen eller arbetsytan, jag kan ta med mig konversationen när jag går ut till köket. Kan ha headsetet kopplat till mobil, dator och TV samtidigt. Så jävla bra.

Jag finner bekvämlighetsfaktorerna att gå från sladdat till sladdlöst ang tangenbord och mus vara lite mindre, men det är skönt att inte ha något sladdmotstånd förstås när man rör runt musen och latensen på ex Logitech's Lightspeed är inte alls märkbar.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Inte drar jag ethernet till telefonen heller bara för att jag hade fått optimal hastighet om jag gjort det.

Aldrig någonsin går jag frivilligt tillbaka till sladdat headset. Inget sladdtrassel runt datorstolen eller arbetsytan, jag kan ta med mig konversationen när jag går ut till köket. Kan ha headsetet kopplat till mobil, dator och TV samtidigt. Så jävla bra.

Jag finner bekvämlighetsfaktorerna att gå från sladdat till sladdlöst ang tangenbord och mus vara lite mindre, men det är skönt att inte ha något sladdmotstånd förstås när man rör runt musen och latensen på ex Logitech's Lightspeed är inte alls märkbar.

Jag håller med. Trådlöst tangentbord ser jag ingen vits med. Kabelbundet headset kommer jag aldrig någonsin att använda igen, det fungerar verkligen för bra med trådlösa lurar. Samma med musen, märker ingen skillnad på min G603 med lithiumbatterier så håller den i ett år, jämfört med min gamla G403 Prodigy. Hessar lika hårt med båda.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

3.5k och det saknar inbyggt batteri man kan byta ut mot ett som redan sitter i en laddstation? Tack men nej tack då är steelseries arctis pro mer relevant

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Bra recension och jag håller med om designen.
Hade dessa varit mer åt CORSAIR Virtuoso hållet så hade dom helt klart varit intressanta.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@Dreijer: Jag är materialspelare tyvärr

Får man fråga vilka hörlurar en materialspelare använder?

Permalänk
Medlem

@Triton242: neumann ndh20 med smsl m200 och sp200, typ 10k totalt. Tyvärr hade man inte råd med bra grejer när man spelade som mest

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Verkar funka bra för en hel del cs:go proffs, vilka ofta är rätt så petiga med vad de använder för att fixa sitt levebröd.

Några spelare som spelar med t ex Logitech G pro Wireless:

EliGE
nitr0
Lekr0
autimatic
RUSH
AdreN
Aleksib
valde
Kjaerbye
xseveN
Allu
kioShiMa
shroud (inte aktiv längre men knappast en dålig spelare)
flamie
JUGi

Nu håller jag med om att trådlösa har kommit så långt idag att man inte märker någon skillnad. Men vilken utrustning dessa spelare använder handlar ju enbart om vad deras sponsorer vill att de ska använda - det är deras huvudsakliga levebröd.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Nu håller jag med om att trådlösa har kommit så långt idag att man inte märker någon skillnad. Men vilken utrustning dessa spelare använder handlar ju enbart om vad deras sponsorer vill att de ska använda - det är deras huvudsakliga levebröd.

Märke ja, inte att dom blir påtvingade att köra trådlöst eller en specifik mus. Oavsett så hade dom inte presterat på den nivån OM det vore så att trådlöst var långt efter i tekniken.

Men jag är helt med dig på att dessa spelare (lag) är troligtvis sponsrade av Logitech.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Synd att dom inte gör som Steelseries Arctis Pro. Där får man med en "DAC" som också laddar det extra batteriet som ingår. När dom piper om låg batterinivå så byter man batteri på 10 sekunder ungefär. Då laddas det tomma batteriet medans man spelar vidare på det nyinstoppade fulladdade batteriet!

Jag kommer för övrigt aldrig mer köra sladd till hörlurar eller mus. Det finns liksom ingen nackdel med trådlöst längre. Tangentbord har jag också trådlöst även om det är lite onödigt. Kanske när man sitter i racing-sim framför TVn, men annars blir det bara att laddsladden sitter i mest hela tiden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Daemon85:

@Triton242: neumann ndh20 med smsl m200 och sp200, typ 10k totalt. Tyvärr hade man inte råd med bra grejer när man spelade som mest

Säg mig va det gör för skillnad i spel?
Nej ingenting.

Mösen tex har så låg delay input lagg dom har samma som trådat det är inte längre en grej

Det är som att min ljudsetup för 21k skulle ge mig någon enorm fördel i competitive gaming... Inte en chans

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240