@zaibuf: Absolut, va lite otydligt av mig också, just att rensa textbox hittade jag, var mer att jag ville att buttons skulle försvinna när nästa knapp trycktes på, det hittade jag inget bra alternativ på men kom på en lösning dock genom att göra en ny button "Return to menu", går säkert att göra det väldigt mycket smidigare, men den gör jobbet och programmet är helt klart nu och fungerar som det skall.
private void buttonReturnToMenu_Click(object sender, EventArgs e)
{
buttonPlaywMisse.Visible = false;
buttonPlaywZorro.Visible = false;
buttonPlaywZeus.Visible = false;
textBoxPlayWithMisse.Visible = false;
textBoxPlayWithZorro.Visible = false;
textBoxPlayWithZeus.Visible = false;
LabelPlayWa.Visible = false;
labelHereIsTheAnimals.Visible = false;
buttonFeedMisse.Visible = false;
buttonFeedZorro.Visible = false;
buttonFeedZeus.Visible = false;
labelFeedAnimals.Visible = false;
buttonFishForMisse.Visible = false;
buttonChickenForMisse.Visible = false;
buttonMeatForZorro.Visible = false;
buttonFishForZorro.Visible = false;
buttonCandyForPuppy.Visible = false;
buttonMeatForPuppy.Visible = false;
labelMisseDoesNotLikeChicken.Visible = false;
textBoxFeedMisse.Visible = false;
textBoxFeedZorro.Visible = false;
textBoxFeedPuppy.Visible = false;
textBoxMisseChoiceOfFood.Visible = false;
textBoxZorroChoiceOfFood.Visible = false;
textBoxPuppyChoiceOfFood.Visible = false;
Action<Control.ControlCollection> func = null;
func = (controls) =>
{
foreach (Control control in controls)
{
if (control is TextBox)
{
(control as TextBox).Clear();
}
else
{
func(control.Controls);
}
}
};
func(Controls);
{
buttonReturnToMenu.Visible = false;
}
}
Vet du någon enklare lösning jag kan ta med mig i fortsättningen får du gärna hojta till, annars bugar jag och bockar för denna gång