Samsung Galaxy Fold 2 kommer med större inre skärm och tunna ramar

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Fold 2 kommer med större inre skärm och tunna ramar

Enligt uppgifter kommer Samsungs andra försök med vikbara Galaxy Fold med tunna ramar runt skärmen och en mindre skärmhålskamera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl den externa skärmen som är mest löjligt liten så hoppas något förändras där också.

Permalänk
Medlem

Samsung dog för länge sedan för mig. Nu blir det Xiaomi eller OnePlus för det mesta.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Reptåligheten på skärmen är fortfarande den avgörande faktorn.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att OLED är rätt så genomskinligt bakifrån så kan man tycka att en kamera integrerad bakom skärmen borde vara möjligt ganska snart, om än med aningen minskad bildkvalité.

En enkel 27" FullHD @60Hz med en kamera i mitten hade förmodligen gjort zoommöten så otroligt mycket personligare.

Permalänk
Skrivet av Ricerunner:

Med tanke på att OLED är rätt så genomskinligt bakifrån så kan man tycka att en kamera integrerad bakom skärmen borde vara möjligt ganska snart, om än med aningen minskad bildkvalité.

En enkel 27" FullHD @60Hz med en kamera i mitten hade förmodligen gjort zoommöten så otroligt mycket personligare.

Prova https://www.youtube.com/watch?v=2AecAXinars&t=146s

Permalänk
Medlem

Alltså är någon intresserad av en Fold 2?

Tekniken i sig att få ner en stor skärm i fickan är något jag extremt gärna vill ha, men dagens teknik verkar inte räcka till och det de visade senast var ju inte mer än en glorifierad prototyp

Permalänk
Medlem

Ohhh, allt jag hade hoppats på. Blir nog ett köp denna gång

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså är någon intresserad av en Fold 2?

Tekniken i sig att få ner en stor skärm i fickan är något jag extremt gärna vill ha, men dagens teknik verkar inte räcka till och det de visade senast var ju inte mer än en glorifierad prototyp

Gillar idén starkt men som du säger är det lite för mycket av en prototyp just nu.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Om kvaliteten ökar så pass att de blir minst lika stryktåliga som vanliga smartphones och priset sjunker till nivån av en vanlig smartphone av premiumkvalitet, ja då kan jag tänka mig det. Vill gärna ha större skärm vid behov men det får inte innebära nackdelar sett till pris eller hållbarhet. Så småningom kommer vi nog dit men just nu känns det som att det är långt kvar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså är någon intresserad av en Fold 2?

Tekniken i sig att få ner en stor skärm i fickan är något jag extremt gärna vill ha, men dagens teknik verkar inte räcka till och det de visade senast var ju inte mer än en glorifierad prototyp

Håller helt med i det du säger.
Både Samsungs och Motorolas diton känns inte ens som prototyper med alla dess kompromisser...utan snarare som
pre alpha enheter.
Är nog tyvärr många år innan dessa är lika hållbara och funktionella som en vanlig telefon. Man ska inte kunna repa en display med en nagel, ever in my mind.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Håller helt med i det du säger.
Både Samsungs och Motorolas diton känns inte ens som prototyper med alla dess kompromisser...utan snarare som
pre alpha enheter.
Är nog tyvärr många år innan dessa är lika hållbara och funktionella som en vanlig telefon. Man ska inte kunna repa en display med en nagel, ever in my mind.

Lite som smartphones var på 90 talet och smartphones runt 2003.

Dagens vikbara har enligt mig 3st stora brister som för många gör dem som ej köpbara alternativ.
1: Priset. När det för många är norr om 20 000kr så blir det väldigt mycket.
2: Kvaliten. Denna faktor hör ihop med priset. Kostar mobilen 3000kr och endast håller 2år, ja det kan många stå ut med. Men kostar mobilen 20 000kr, ja då har de flesta högre krav på precis allt. En skadad pixel i skärmen känns så mycket värre när prylen var svindyr.
3: Snabb utveckling. Detta är bra, men ändå förstör det lusten att lägga ut väldigt mycket pengar på en pryl som snabbt ersätts av en mycket bättre. De som förra året köpte en Galaxy Fold för 23 000kr och var skiträdda om denna, ja de kommer snart ha en mobil som bara känns är föråldrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Lite som smartphones var på 90 talet och smartphones runt 2003.

Dagens vikbara har enligt mig 3st stora brister som för många gör dem som ej köpbara alternativ.
1: Priset. När det för många är norr om 20 000kr så blir det väldigt mycket.
2: Kvaliten. Denna faktor hör ihop med priset. Kostar mobilen 3000kr och endast håller 2år, ja det kan många stå ut med. Men kostar mobilen 20 000kr, ja då har de flesta högre krav på precis allt. En skadad pixel i skärmen känns så mycket värre när prylen var svindyr.
3: Snabb utveckling. Detta är bra, men ändå förstör det lusten att lägga ut väldigt mycket pengar på en pryl som snabbt ersätts av en mycket bättre. De som förra året köpte en Galaxy Fold för 23 000kr och var skiträdda om denna, ja de kommer snart ha en mobil som bara känns är föråldrad.

Plus på den du

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Om den kan hålla kvaliteen som en normal smartphone, så är det nog allt som behövs för att jag sna tycka om den, fold var ju mer en prototyp i mina ögon så att kvaliteen stank på den var inget jag tyckte var så underligt, men blir det samma med fold 2 så kommer jag förlora min tilit till samsungs nya teknik helt, så länge kvaliteen är bättre med fold 2 så blir jag nöjd, då tekniken så såpass ny.