Då har jag till slut lyckats spräcka skärmen på min Galaxy S8+, precis vid edgen.
Det blev en rätt liten spricka, men det är två döda pixelrader horisontellt över skärmen (varvid den översta av dem ändrar färg ibland), och en förvrängning sker i bilden just där (någon millimeter av bilden "försvinner").
Dessutom är hela bilden, under de döda pixelraderna, uppflyttad med någon millimeter (bild 3 (dock inte alltid)).
Och sätter jag på högsta ljusstyrkan så ballar skärmen (nedanför sprickan) ur helt och hållet, och blir helt grönvit (bild 4, dock sker detta inte varje gång, men oftast).
Sen både vibrerar, samt flimrar (lite, men tillräckligt mycket för att det ska vara irriterande att se på), skärmen. Det känns lite som att kolla på ett gammalt lysrör, eller en gammal CRT-skärm, med låg hz, precis sådär mycket så du ser att det flimrar.
Filmklipp på hur vibrationen ser ut:
https://streamable.com/w43eur
Dock gör inte bilden detta konstant, utan ibland är den stabil och still, det är därför jag funderar på om man inte kan lösa detta med någon raggarlösning? Typ genom någon plastfilm/speciallim eller nåt helt annat som helt enkelt fixar vad det nu är som orsakar detta? Antar att det är någon form av kortslutning?