Vad krävs i pris för att köpa ny dator som kan köra Cod Warzone med hög god på maxade inställningar?

Permalänk
Medlem

Vad krävs i pris för att köpa ny dator som kan köra Cod Warzone med hög god på maxade inställningar?

Tja! Är inne på ny dator igen efter några års uppehåll och inser att jag kan kolla efter datorer bäst jag vill men det jag egentligen behöver veta först och främst är vad som jag behöver kika efter!

Jag kommer nog lira mest Warzone, cs valorant och möjligtvis wow.

Vad krävs för att kunna köra dessa spel i Max kvalla och ligga på 240fps? (Är inne på en 240hz skärm)

Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

@ImDiddan: Vilken upplösning, antar 1080p men lika bra att vara säker xD. Men svaret lär nog bli detsamma ändå... Massvis

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk

@ImDiddan: För högsta inställningar i 1080p@240Hz behöver du minst ett 2080 Ti vilket är en förbannat dålig deal. (13k för bara grafikkortet) Och inte ens med ett 2080 Ti kommer du kunna ligga på +240Hz hela tiden om du inte drar ner på grafikinställningarna lite.

Nu under hösten ska dock nästa generationens grafikkort släppas så då kanske man kan hoppas på lite mer humana priser.

EDIT: Pratar om Warzone nu då det är det mest krävande av spelen du nämnde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@ImDiddan: För högsta inställningar i 1080p@240Hz behöver du minst ett 2080 Ti vilket är en förbannat dålig deal. (13k för bara grafikkortet) Och inte ens med ett 2080 Ti kommer du kunna ligga på +240Hz hela tiden om du inte drar ner på grafikinställningarna lite.

Nu under hösten ska dock nästa generationens grafikkort släppas så då kanske man kan hoppas på lite mer humana priser.

EDIT: Pratar om Warzone nu då det är det mest krävande av spelen du nämnde.

Alright men om vi säger 1080p med typ 140fps? Vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImDiddan:

Alright men om vi säger 1080p med typ 140fps? Vad tror du?

Då kan du köra på ett RX 5700 XT som också är väldigt prisvärt. Kör själv med detta kort tillsammans med en 3700X och ligger runt 140fps ungefär i Warzone. Det krävs dock att du har en rätt shysst cpu med, typ Ryzen 3600 eller bättre, eller en Intel 9600K eller bättre. Jag skulle köra på nåt i den här stilen:

32gb är kanske lite i överkant, men just Warzone drar runt 15gb ram för mig så vill du kunna streama eller ha en del annat igång samtidigt är 32gb ram att föredra

Skickade med fel länk först
Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Är inte konstant 240 FPS lite överdrivet och ha som mål? Jag tycker 144 FPS flyter på galant.

Det är knappast steget från 60 till 144 flytet som 240 upplevs.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Då kan du köra på ett RX 5700 XT som också är väldigt prisvärt. Kör själv med detta kort tillsammans med en 3700X och ligger runt 140fps ungefär i Warzone. Det krävs dock att du har en rätt shysst cpu med, typ Ryzen 3600 eller bättre, eller en Intel 9600K eller bättre. Jag skulle köra på nåt i den här stilen:

https://komponentkoll.se/bild/GtNGI.png

32gb är kanske lite i överkant, men just Warzone drar runt 15gb ram för mig så vill du kunna streama eller ha en del annat igång samtidigt är 32gb ram att föredra

Tackar!