Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Armband med bluetooth och offline-musik, tips?

Permalänk
Medlem

Armband med bluetooth och offline-musik, tips?

Hej! Letar mig galen just nu på ett armband som kan lira spotify offline, vill inte ha en klocka, utan bara ett armband för att lira musik när jag är ute och springer för att slippa dra med mig mobilen varje gång. När jag är ute med cykeln fäster jag mobilen på styret, så nu är det bara för löpning detta gäller.

Enda kraven jag har:

* Bluetooth för hörlurar

* Offline-musik via Spotify då det är den tjänsten jag prenumererar på.

* Basic funktioner såsom stegräknare, avståndsmätare är ett plus, men inget krav.

Någon som har något tips? Sitter just nu på en Xiaomi Mi Band 4 som är okej, men den saknar just bluetooth och offline-funktion av musik.

Kan inte vara ensam om att leta efter något sånt här? Måste ju finnas en gigantisk marknad för personer som vill ha basic funktioner utan att behöva köpa en smartklocka för 2-3000kr

Permalänk
Medlem

Har kollat vidare och det enda jag kan hitta är från UK. Ett företag som har en produkt som heter ''Mighty Vibe'' är det som kommer närmst, men är fortfarande inte riktigt vad jag letar efter.

Verkligen ingen här som har något liknande jag är ute efter??

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har också tänkt lite efter samma, samt att den sparar lite hälsodata som du säger.
Hade varit nice om man är ute och tränar och slippa ta med mobilen osv.

En app som funkar i klockan för att föra golfresultat (score-card) hade varit smutt också.

Har dock inte hittat någon som har det dock (vad jag vet). Brukar fråga folk som har smart-klockor om de har dessa funktioner, men verkar inte som det.
Tippar ju dock på att de kommer komma i framtiden

Permalänk
Medlem

Samsung klockor har jag för mig ska gå att ha lurar till och Spotify offline
Dock en ”smart klocka ”
2k : https://www.netonnet.se/art/telefoner/smartwatch/samsung-smar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Har också tänkt lite efter samma, samt att den sparar lite hälsodata som du säger.
Hade varit nice om man är ute och tränar och slippa ta med mobilen osv.

En app som funkar i klockan för att föra golfresultat (score-card) hade varit smutt också.

Har dock inte hittat någon som har det dock (vad jag vet). Brukar fråga folk som har smart-klockor om de har dessa funktioner, men verkar inte som det.
Tippar ju dock på att de kommer komma i framtiden

Ja, det är knäppt! Men tekniken mognar väl till sig som du säger i framtiden. Tycker det känns hopplöst att pröjsa 5000-6000kr för en klocka som har en batteritid på 1-2 dagar och som blir allt sämre med tiden. Får vänta till de utvecklat ordentliga solceller istället som ersätter batterierna.

Skrivet av Am86:

Samsung klockor har jag för mig ska gå att ha lurar till och Spotify offline
Dock en ”smart klocka ”
2k : https://www.netonnet.se/art/telefoner/smartwatch/samsung-smar...

Yes, det fungerar med flera av Samsungs klockor, hittade en som verkade relativt perfekt för mitt ändamål, Samsung Gear Fit Pro 2, som är en smart klocka, men som har designen av ett armband, men såklart så tillverkas den inte längre...

Tycker att det borde finnas något i prisspannet 800-1000kr. En Xiaomi Mi Fit Band 5 (släpptes för ca en vecka sen) går ju på ca 450kr. Att lägga till en reciever för bluetooth och ett lite större minne kan ju inte vara raketforskning tycker jag? Exempelvis borde Samsung kunna fixa det lätt med sitt armband Samsung Galaxy Fit, men icke.

Samtidigt dock så måste det ju finnas någon slags app för synkning för spellistor mellan telefon och aktivitetsarmbandet + att man måste kunna ladda ner spotifyappen till armbandet. Det är väl där det stryps när majoriteten utvecklar egna operativsystem och appar till dessa för sina armband.

Så just nu lutar det mest åt Mighty Vibe och sen bara köra på min Mi Band 4 på handleden som får sköta resten.

Får bli en smart klocka någon gång i framtiden när tekniken har mognat till sig lite istället...

Permalänk
Medlem

Mighty Vibe uppfyller baskraven om du diggar ipod shuffle-stuket

https://bemighty.com/products/mighty-vibe

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jo, som jag har skrivit så har jag kollat på den och den kommer egentligen närmst det jag är ute efter, fungerar ju att clippa på brallorna eller liknande när man är ute och så kan jag köra min Mi Band 4 på armen för mätningarna. Kunde få 10% studentrabatt också, vilket är helt ok. Det jag tyckte var lite kasst på den var speltiden som bara är på bara ca 5 timmar. Att de ändå tar 900kr känns lite häftigt för det lilla den faktiskt gör.

Kollade dock Samsung nu och deras vanliga Active-klocka och med studentrabatt på deras hemsida skulle den gå loss på ca 1400kr, vilket också kan vara ett alternativ, 500kr extra för allt annat man får med i jämförelse med Mighty Vibe känns överkomligt i sammanhanget.

Ska kolla vidare ett par dagar och se vad som eventuellt dyker upp

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråd och de va precis samma som jag sökte efter, den är några år gammal nu så kanske finns fler liknande produkter ute om någon vet, har hittat den på amazon men tycker 1000+ är lite för dyrt för detta. Någon som vet en billigare variant?
Tack för svar