Modifikation öppnar dörren till Doom och Windows 95 i Minecraft

Permalänk
Melding Plague

Modifikation öppnar dörren till Doom och Windows 95 i Minecraft

Spelmodifikationen VM Computers kopplar virtualisering till Minecraft-datorblock, som nyfikna spelare kan experimentera med.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

1950: Vi kommer ha flygande bilar i framtiden!
2020:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar hur långt bort det är innan man kan spela Minecraft i Minecraft i Mine... osv

Permalänk
Medlem

Älskar att Doom används som ett benchmark för att köra program i andra program eller konstiga maniker

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Avstängd

Hade vart coolt om det går att använda på multiplayer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Bara för att doom renderas istället för en textur i minecraft betyder detta absolut inte att doom spelas i minecraft världen rent tekniskt. Detta är alltså inte kulmineringen av dagens redstone-kretsar, utan ett script som körs av en mod för att exekvera saker utanför spelet

Permalänk
Medlem

Tänkte man skulle kunna köra nån lätt Linux VM som man knappar på inne i Minecraft

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns flera spel där man kan kolla video från youtube och annat borde det väl inte vara omöjligt att visa bild från ett spel körandes i backgrunden inne i ett spel, istället för att använda en virtuell maskin?

Permalänk
Entusiast

Får lite gamla vibbar tillbaka till "World of World of Warcraft".

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Tänkte man skulle kunna köra nån lätt Linux VM som man knappar på inne i Minecraft

Skulle kunna köra servern som spelvärlden rullar på från en VM inne i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Undrar hur långt bort det är innan man kan spela Minecraft i Minecraft i Mine... osv

Räknas det? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Eftersom det finns flera spel där man kan kolla video från youtube och annat borde det väl inte vara omöjligt att visa bild från ett spel körandes i backgrunden inne i ett spel, istället för att använda en virtuell maskin?

Absolut och det är egentligen också vad man gör här. Men istället för ett spel så är det VirtualBox.

Permalänk
Medlem

Mer imponerande:

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Yo dawg, I heard you like games so I put DOOM in Minecraft so you can play a game while playing a game.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Lite samma princip som det artikeln handlar om ju, mer av att rendera innehåll inne i spelvärlden? Absolut coolt, men inte riktigt minecraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle kunna köra servern som spelvärlden rullar på från en VM inne i spelet?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag älskar minecrafts mod-community och allt vad de hittar på. <3

Permalänk
Medlem

Men kan det spela Crysis?
Sorry, jag var bara tvungen

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av tintinj:

Men kan det spela Crysis?
Sorry, jag var bara tvungen

Självklart, det är bara en VM, vars grafik-output visas på ett block i minecraft. Inget hindrar dig från att installera Windows10 och sen Crysis på det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Är du säker? Visste inte att window 10 hade fungerande passthrough för graffakortet? Om man kör minecraft i Linux kan man dock teoretiskt köra passthrough via lookingglass till ett graffakort som har kraften att köra allt som native. Vore lite coolt om man på det sättet kan använda Minecraft som sin desktop Environment i Linux och köra sina program på blocks som gick att maximera.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av danedi:

@Printscreen: Är du säker? Visste inte att window 10 hade fungerande passthrough för graffakortet? Om man kör minecraft i Linux kan man dock teoretiskt köra passthrough via lookingglass till ett graffakort som har kraften att köra allt som native. Vore lite coolt om man på det sättet kan använda Minecraft som sin desktop Environment i Linux och köra sina program på blocks som gick att maximera.

Tror du att Windows95 har fungerande passthrough för grafikkortet? Mitt exempel var lite extremt eftersom det kanske blir problem med just prestandan, jag tror videon visar Doom för att det är väldans lättdrivet i software-läge och det är lite av en meme att "It runs doom".

Min kommentar var mer "VM som VM", det är ju virtualbox i botten, och på det kan man installera nästan vad som helst

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com