Skrivet av Blargmode:
Du kan antingen stoppa i båda skärmarna och tv:n i ditt 660, eller ha båda grafikkorten och koppla lite som du vill, förslagsvis "gamingskärmen" på bästa kortet.
Jag tror inte där är dvi och hdmi till alla skärmarna på ett kort så du får köra något via displayport
Jag har mITX moderkort så kan bara köra ett gfx-kort.
Mitt nuvarande Radeon HD5770 har: 2x dual-link DVI-I, HDMI och DisplayPort.
Mitt MSI GTX 660 Twin Frozr 3 har: 2x dual-link DVI-I & DVI-D, HDMI och DisplayPort.
DVI-D klarar inte analoga signaler (VGA).
Skrivet av VincHeee:
Vanligt 660 klarar väl bara 2 skärmar?
Nvidia hävdar upp till 4 skärmar, varav 3 st ska gå att köra i 3D med ett spel och en 4:e för skrivbord. Hur inkopplingen går till framgår ej, eller så är det väl gömt på Nvidias hemsida. "NVIDIA Surround with Up To Four Monitors" - Dock så går länken till GTX 680 så Nvidia är fortfarande sjukt förvirrande.
Anandtech säger längst ner i sitt test här att alla portarna rätt och slätt ska kunna köras samtidigt.
Skrivet av Deathdevil:
du måste använda dig utav dual-link dvi-porten. Sedan får du använda dig utav hdmi, display portarna
DVI Dual-link har väl inget med saken att göra, Kjell samt denna och denna menar att det bara handlar om upplösning (bandbredd). Singel-link = 1080 och Dual-link 2048 x 1536.
Så...
Mitt nuvarande Radeon HD5770 har: 2x dual-link DVI-I, HDMI och DisplayPort.
Mitt MSI GTX 660 Twin Frozr 3 har: 2x dual-link DVI-I & DVI-D, HDMI och DisplayPort.
Enligt Kjells förklaring klarar DVI-D Endast digitala signaler, alltså inte mina båda VGA skärmar. Så, GTX 660 fungerar alltså inte utan en aktiv DisplayPort -> VGA adapter från Kjell för 279kr.
Mitt HD5770 ska klara 3 skärmar men det verkar ännu krånligare. Ska prova imorgon att bara plugga in den andra VGA skärmen, men det kommer nog inte funka. En googling får det att verka som jag behöver köpa en "powered adapter" och det verkar inte vara billigt.
Fan va svårt det måste vara. Om alla bara hade kört Thunderbolt från början och inget annat någonsin. Hata data