Erfarenheter Sennheiser Momentum Wireless 3?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter Sennheiser Momentum Wireless 3?

Hej

Tänkte åka och kolla på Sennheiser Momentum Wireless 3 lurarna imorgon. Någon som har erfarenhet av dem? Egentligen ALLDELS för dyra för min smak men jag måste ha något som passar mitt extremt höga huvud. På bilderna så ser de ut att kunna gå att justera väldigt bra i höjdled. Resterande jag bryr mig om är fysiska knappar, Bluetooth, mikrofon, over-ear och USB-C.

Testat alla hos Elgiganten megastore men där är inget som uppfyller mina krav. 99% är för små. Resterande uppfyller inte mina andra krav.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

@Locos: Har du hunnit iväg o tittat/köpt ett par? Kör ett par själv och tycker dom är riktigt sköna. Det ända jag inte riktigt gillar med dom är att dom brukar kunna ta upp en hel del bakgrundsljud när man pratar i telefonen, men utöver de är jag rätt nöjd. Kan skriva lite mer om dom ifall du vill ha mer input.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett par från en fyndhörna (fyndklass 1 för 2700 kr).

Nöjd hittills men jag kommer vara petig dessa ca 30 dagar då man har ångerrätt.

Har läst en del reviews om noise-cancelling lurar sista dagarna och det som står ut lite med Sennheiser Momentum Wireless 3 vs tex Sony XM3 och Bose 700 är väl framförallt ljudkvalité under musiklyssnande. I denna kategorin (kvalité vid musiklyssning) får de nästan alltid mycket högt betyg även om det är subjektivt, smaken är som baken.

Däremot kan tex konkurrenten Sony XM3 som man nu får för 2500 kr ha andra fördelar:
- Jag tycker helt klart XM3 känns skönare på huvudet, de är lättare och bekvämare att bära, man märker inte av dem på samma sätt
- Bättre noise-cancelling än Momentum (vilket även Bose har), kan vara viktigt om du tex flyger mycket
- Betydligt bättre batteritid än Momentum

Kan dock tycka att Sony XM3 känns överdrivet plastiga och ger nästan ett bräckligt intryck. Momentum upplever åtminstone jag som betydligt mera premium. Men det här leder väl också till att Momentum blir tyngre.