Permalänk
Medlem

Touchpoint plus och wine

Hej.

I jobbet använder vi touchpoint plus och i dessa tider så jobbar jag mycket hemma.
Jag kör linux hemma (manjaro) och skulle gärna slippa dual boot så därför kör jag programmet genom wine, det fungerar rätt hyffsat men ljudet är ibland riktigt hackigt.

Jag har provat att köra det på ett vm i min ena host här hemma där jag har mina andra arbetsrelaterade saker men det hackar och blir massa störiga ljud för dom jag pratar med vilket är konstigt då det fungerar hur bra som helst att prata via teams.

Är enda alternativet att köra ett vm på min egen pc? någon annan som kör touchpoint plus via wine?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Har själv inte dykt ner allt för mycket, men det var några på jobbet som hade liknande problem med Efftel (nu Net Nordic tror jag). Vi kom fram till att Efftelamvände "mitel" som bibliotek/backend, vilket jag har för mig även touchpoint gör.
Tyvärr så la vi ned det av någon anledning och hoppas väl egentligen på att stöd bara dyker upp
Den bästa lösningen jag kan tänka mig är att köra en liten dator vid sidan om som bara tar samtal, och sedan använda typ synergy eller rdp för copy/paste och kontroll av teleknapparna med en och samma mus.

Har dock en nyinstallerad Ubuntu som jag inte kikat på telefoni ännu då det är nu väldigt sällan jag sitter i vår servicedesk. Men i höst kan det vara kul att kika på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äggröra:

Har själv inte dykt ner allt för mycket, men det var några på jobbet som hade liknande problem med Efftel (nu Net Nordic tror jag). Vi kom fram till att Efftelamvände "mitel" som bibliotek/backend, vilket jag har för mig även touchpoint gör.
Tyvärr så la vi ned det av någon anledning och hoppas väl egentligen på att stöd bara dyker upp
Den bästa lösningen jag kan tänka mig är att köra en liten dator vid sidan om som bara tar samtal, och sedan använda typ synergy eller rdp för copy/paste och kontroll av teleknapparna med en och samma mus.

Har dock en nyinstallerad Ubuntu som jag inte kikat på telefoni ännu då det är nu väldigt sällan jag sitter i vår servicedesk. Men i höst kan det vara kul att kika på!

Du har inte kikat något på det? Jag fick det att fungera med lite errors men efter formatering av datorn så är det dött lopp, "kan inte nå konfigurationsservern" Brukar få samma fel och på win datorer och då behöver man bara importera telias certifikat till trusted root cert men det går ju fan inte göra i wine, den vägrar lägga in certet där

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av Pelle:

Du har inte kikat något på det? Jag fick det att fungera med lite errors men efter formatering av datorn så är det dött lopp, "kan inte nå konfigurationsservern" Brukar få samma fel och på win datorer och då behöver man bara importera telias certifikat till trusted root cert men det går ju fan inte göra i wine, den vägrar lägga in certet där

Nu har jag inte rört vid telias grejjer på ett bra tag, men har dom inte en app för touchpoint? Du skulle ju kunna köra en android VM och köra appen via den annars?

För övrigt från min tid på Telia så ratade dom Linux användare och kallade dom alla pirater Kanske har ändrat sig nu, det var ju typ 10 år sedan nu. Fan man är gammal