Källor bekräftar: Amazon kommer till Sverige i höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Ja det är ju inte många år som T.ex Volvo PV betalat en enda krona i bolagsskatt, dom gångerna kan man räkna på en hand, andra storföretag gjorde/gör samma sak, ”går back” några år i stöten, så kan dom kvitta bort ev vinstskatt mot tidigare ”planerade” förluster, skatteplanering ABC

Exakt.

Har inte sett krav på att bojkotta Volvo på SweC-forum. Ivf. inte i några större mängder?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gifting:

Intressesant, men såvida Amazons lansering i Sverige blir oerhört bra så håller jag mig nog till Inet.

För mig personglien så är det inte svart/vitt som antingen "butik A" eller "butik B".

Jag handlar 1. där varorna finns. 2. finns i lager med bra leveranstider. 3. om priserna är rimliga (skiljer det bara 10% så skiter jag oftast i det).

Jag kommer fortsätta att handla på Inet, Webhallen, Komplett, IKEA, Jula, CO, Kjell, Biltema, NoN, ICA, Hemköp, men även på eBay (.com, .co.uk, .de, etc.), Amazon (.de, .co.uk, .com, .fr, .it, .co.jp, etc), Aliexpress, etc. Amazon.se blir ett bra komplement i mängden för mig, men kommer inte att ersätta de andra.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Intressant att du i konsekvensens namn inte bojkottar Goolge!

Man behöver absolut inte bojkotta något, men om man väljer att göra så, så är ju lite konsekvens aldrig fel (anser jag personligen).

Handlar du från IKEA och Biltema förresten, eller bojkottas de också?

Jag köper inga prylar från Google vad jag kan komma på sådär på rak arm så det känns orelevant?

Att jämföra IKEA med Amazon tycker jag knappt är rättvist heller? IKEA har bra villkor för sina medarbetare. Amazon har det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag köper inga prylar från Google vad jag kan komma på sådär på rak arm så det känns orelevant?

Att jämföra IKEA med Amazon tycker jag knappt är rättvist heller? IKEA har bra villkor för sina medarbetare. Amazon har det inte.

Ikeas fabriker som drivs av föredetta swedwood numera ikea industries , har ju haft har allt förutom bra arbetsförhållanden.
Sen skall vi ju inte tala om ikeas underleverantörerna där beskrivs väl fabrikerna som slavliknande i många fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Ikeas fabriker som drivs av föredetta swedwood numera ikea industries , har ju haft har allt förutom bra arbetsförhållanden.
Sen skall vi ju inte tala om ikeas underleverantörerna där beskrivs väl fabrikerna som slavliknande i många fall..

Ok, se där. Inget jag har koll på tyvärr så kan inte uttrycka mig om det. Får väl läsa på lite.

Permalänk
Avstängd

Undrar om en del hade välkomnat företaget lika mycket om det var kinesiskt. Det är något att förvänta sig med tiden.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

https://www.svd.se/amazonchef-sagad-i-mote-om-sverige

Det flimrar till på bildskärmen, moderatorn lämnar över till nästa talare. Alex Ootes, Amazons chef med ansvar för expansionen inom EU, dyker upp. Han har bjudits in för att medverka på Postnords återkommande branschkonferens om handel, och som denna höst arrangerades digitalt istället för att hållas i Borås.

Amazonchefen deltar på länk från Luxemburg.

En spänd förväntan om vad han ska berätta kunde skönjas bland de drygt 1 500 åhörarna, vilka kunde kommentera eller ställa frågor i en chatt som rullade parallellt med konferensens olika föreläsningar och samtal.

Det hör inte till vanligheten att företrädare för handelsjätten Amazon framträder publikt i ett svenskt sammanhang. Sedan pressmeddelandet om etablering i Sverige skickades ut i augusti har det varit tyst. När lanseringen ska ske har inte kommunicerats. Hittills har bolaget inte heller gjort några regelrätta intervjuer om saken.

Under Alex Ootes programpunkt står det: Vad betyder Amazons intåg i Sverige?

En fråga som stötts och blötts under flera år av både experter och forskare.

Vad kunde bli bättre än att höra svaret från Amazon självt?

Alex Ootes inledde med grundläggande fakta om Amazon. En bild på garaget där Jeff Bezos startade bolaget följdes av en skärmdump över Amazons webbsida i ett tidigt skede. Därefter kom kartbilder över hur Amazon brett ut sig i världen och siffror över hur många konsumenter bolaget når dagligen.

– Det är en stor möjlighet för er att sälja hos oss, dundrade Alex Ootes och fortsatte att förklara hur enkelt svenska handlare kan göra ”succé” bara de börjar sälja hos Amazon.

Talarpunkten hade förvandlats till ett inoljat säljsnack. Flosklerna om lyckosamma affärer flög i luften och argument för att välja Amazons plattform staplades på varandra.

Uppenbarligen var Amazonchefen mer intresserad av att försöka locka nya tredjepartssäljare, än av att bjussa på insikter om Sverigeplanerna.

Greppet föll platt. Intrycket blev desperat. Är de svenska företagen som nappat på Amazons inviter så få, att en toppchef måste ta varje tillfälle i akt till att sälja? Till och med på ett logistikföretags konferens med fokus på allmänna e-handelsfrågor.

Postnord och Amazon har förvisso ett samarbete, men Amazonchefens agerande tycktes helt sakna fingertoppskänsla för vad de svenska konferensdeltagare hade förväntat sig.

Det dröjde heller inte länge förrän det mullrade av ilskna kommentarer i chatten. Kritiken var massiv. Åhörarna kom loss i en digital äggkastning: ”Suck, ointressant, för låg nivå.”

Hoppet ställdes till frågestunden.

Deltagarna pepprade med frågor om arbetsförhållanden, om lagret i Eskilstuna och moderatorn ställde flera frågor, men de flesta besvarades med floskler, som att målet för Amazon i Sverige var att ge ”en fantastisk kundupplevelse.” Inte heller fick åhörarna svar på om kundklubben Prime planeras att lanseras i Sverige. ”Det är för tidigt att säga”, blev svaret.

På frågan om vilka kategorier som Amazon siktar på att sälja sade Alex Ootes:

– Se på den tyska sidan, vi vill säja allt. Leksaker och modevaror, häng med oavsett vad ni har, sälj hos oss!

Desto fler ickesvar Amazonchefen gav ju hårdare blev tonen i chatten. Många gånger var kommentarerna i den mer spännande än orden som kom ur Alex Ootes mun.

Frågan flest åhörare ville få svar på var vilken dag lanseringen planeras, men den ställdes aldrig och besvikelsen av att inte få veta lyste igenom i inläggen.

En deltagare skrev: ”Det är svårt att göra avtal med Amazon när man inte vet när den svenska sajten ska lanseras. Lite oseriöst. Har aldrig varit i en affärsförhandling utan att veta ömsesidiga förutsättningar.”

Dold text
Lagt till citat/spoiler /Kent, moderator
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Betalvägg. Kort citat (inte hela artikeln såklart) som visar varför de eminenta damerna och herrarna på Postnord anser att chefen inte hade koll vore tacksamt.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dr Gluttonius:

Betalvägg. Kort citat (inte hela artikeln såklart) som visar varför de eminenta damerna och herrarna på Postnord anser att chefen inte hade koll vore tacksamt.

Ingen betalvägg vad jag kunde se? Kanske räcker med en adblocker?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Gluttonius:

Betalvägg. Kort citat (inte hela artikeln såklart) som visar varför de eminenta damerna och herrarna på Postnord anser att chefen inte hade koll vore tacksamt.

Ingen betalvägg för mig heller

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Rekordmedlem

Men för mig och många andra är det nog

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Den högt uppsatte Amazonchefen skulle tala om e-handelsjättens intåg i Sverige på Postnords konferens.

Men hans presentation mötte inte förväntningarna – de negativa kommentarerna haglade: ”Oseriöst, ointressant och för låg nivå.”

Under strecket
Sara L Bränström
Uppdaterad 2020-09-23
Publicerad 2020-09-23
Följ skribent Följer skribent
Stäng
Dela artikeln:
Amazonchef sågad i möte om Sverige
Stäng

Detta är en kommentar. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Det flimrar till på bildskärmen, moderatorn lämnar över till nästa talare. Alex Ootes, Amazons chef med ansvar för expansionen inom EU, dyker upp. Han har bjudits in för att medverka på Postnords återkommande branschkonferens om handel, och som denna höst arrangerades digitalt istället för att hållas i Borås.

Amazonchefen deltar på länk från Luxemburg.

En spänd förväntan om vad han ska berätta kunde skönjas bland de drygt 1 500 åhörarna, vilka kunde kommentera eller ställa frågor i en chatt som rullade parallellt med konferensens olika föreläsningar och samtal.

Det hör inte till vanligheten att företrädare för handelsjätten Amazon framträder publikt i ett svenskt sammanhang. Sedan pressmeddelandet om etablering i Sverige skickades ut i augusti har det varit tyst. När lanseringen ska ske har inte kommunicerats. Hittills har bolaget inte heller gjort några regelrätta intervjuer om saken.

Under Alex Ootes programpunkt står det: Vad betyder Amazons intåg i Sverige?

En fråga som stötts och blötts under flera år av både experter och forskare.

Permalänk
Inaktiv

kör med adblocker så kan ni läsa sidorna

Permalänk
Inaktiv

KommentarAmazons intåg i Sverige
Sara L Bränström:
Amazonchef sågad i möte om Sverige

Foto: Richard Drew/TT
Den högt uppsatte Amazonchefen skulle tala om e-handelsjättens intåg i Sverige på Postnords konferens.

Men hans presentation mötte inte förväntningarna – de negativa kommentarerna haglade: ”Oseriöst, ointressant och för låg nivå.”

Under strecket
Sara L Bränström
Uppdaterad 2020-09-23
Publicerad 2020-09-23
Följ skribent Följer skribent
Stäng
Dela artikeln:
Amazonchef sågad i möte om Sverige
Stäng

Detta är en kommentar. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Det flimrar till på bildskärmen, moderatorn lämnar över till nästa talare. Alex Ootes, Amazons chef med ansvar för expansionen inom EU, dyker upp. Han har bjudits in för att medverka på Postnords återkommande branschkonferens om handel, och som denna höst arrangerades digitalt istället för att hållas i Borås.

Amazonchefen deltar på länk från Luxemburg.

En spänd förväntan om vad han ska berätta kunde skönjas bland de drygt 1 500 åhörarna, vilka kunde kommentera eller ställa frågor i en chatt som rullade parallellt med konferensens olika föreläsningar och samtal.

Det hör inte till vanligheten att företrädare för handelsjätten Amazon framträder publikt i ett svenskt sammanhang. Sedan pressmeddelandet om etablering i Sverige skickades ut i augusti har det varit tyst. När lanseringen ska ske har inte kommunicerats. Hittills har bolaget inte heller gjort några regelrätta intervjuer om saken.

Under Alex Ootes programpunkt står det: Vad betyder Amazons intåg i Sverige?

En fråga som stötts och blötts under flera år av både experter och forskare.

Vad kunde bli bättre än att höra svaret från Amazon självt?

Alex Ootes inledde med grundläggande fakta om Amazon. En bild på garaget där Jeff Bezos startade bolaget följdes av en skärmdump över Amazons webbsida i ett tidigt skede. Därefter kom kartbilder över hur Amazon brett ut sig i världen och siffror över hur många konsumenter bolaget når dagligen.

– Det är en stor möjlighet för er att sälja hos oss, dundrade Alex Ootes och fortsatte att förklara hur enkelt svenska handlare kan göra ”succé” bara de börjar sälja hos Amazon.

Talarpunkten hade förvandlats till ett inoljat säljsnack. Flosklerna om lyckosamma affärer flög i luften och argument för att välja Amazons plattform staplades på varandra.

Uppenbarligen var Amazonchefen mer intresserad av att försöka locka nya tredjepartssäljare, än av att bjussa på insikter om Sverigeplanerna.

Greppet föll platt. Intrycket blev desperat. Är de svenska företagen som nappat på Amazons inviter så få, att en toppchef måste ta varje tillfälle i akt till att sälja? Till och med på ett logistikföretags konferens med fokus på allmänna e-handelsfrågor.

Postnord och Amazon har förvisso ett samarbete, men Amazonchefens agerande tycktes helt sakna fingertoppskänsla för vad de svenska konferensdeltagare hade förväntat sig.

Det dröjde heller inte länge förrän det mullrade av ilskna kommentarer i chatten. Kritiken var massiv. Åhörarna kom loss i en digital äggkastning: ”Suck, ointressant, för låg nivå.”

Hoppet ställdes till frågestunden.

Deltagarna pepprade med frågor om arbetsförhållanden, om lagret i Eskilstuna och moderatorn ställde flera frågor, men de flesta besvarades med floskler, som att målet för Amazon i Sverige var att ge ”en fantastisk kundupplevelse.” Inte heller fick åhörarna svar på om kundklubben Prime planeras att lanseras i Sverige. ”Det är för tidigt att säga”, blev svaret.

På frågan om vilka kategorier som Amazon siktar på att sälja sade Alex Ootes:

– Se på den tyska sidan, vi vill säja allt. Leksaker och modevaror, häng med oavsett vad ni har, sälj hos oss!

Desto fler ickesvar Amazonchefen gav ju hårdare blev tonen i chatten. Många gånger var kommentarerna i den mer spännande än orden som kom ur Alex Ootes mun.

Frågan flest åhörare ville få svar på var vilken dag lanseringen planeras, men den ställdes aldrig och besvikelsen av att inte få veta lyste igenom i inläggen.

En deltagare skrev: ”Det är svårt att göra avtal med Amazon när man inte vet när den svenska sajten ska lanseras. Lite oseriöst. Har aldrig varit i en affärsförhandling utan att veta ömsesidiga förutsättningar.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ok, se där. Inget jag har koll på tyvärr så kan inte uttrycka mig om det. Får väl läsa på lite.

??

Du uttryckte ju dig alldeles nyss om det. Läs vad du skrev i inlägg #18554645

#18554645

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@anon910:

Är väl inget fel på att sälja in sitt företag?

Att de i nuläget inte vill avslöja alla sin planer för konkurrenterna är ju helt naturligt. Många företag som inte vill avslöja sina affärshemligheter till allmänheten. Deras partner (som behöver veta) är helt garanterat informerade.

Känns och upplever det som en massa unken vänstergnäll här i tråden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

??

Du uttryckte ju dig alldeles nyss om det. Läs vad du skrev i inlägg #18554645

#18554645

Precis som jag skrev så har IKEA bra arbetsvillkor. Jag har själv arbetat där under flera år. Varken jag eller någon alls jag kände under mina år där hade några problem. IKEA gör VÄLDIGT mycket för sina medarbetare.

Vad deras underleverantörer gör har jag ingen aning om. Där kan jag inte uttala mig. Precis som jag skrev

Permalänk
Medlem

@Fatmajk: Ok, då är jag med på skillnaden. Tack!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

@Dansken:

Är väl inget fel på att sälja in sitt företag?

Att de i nuläget inte vill avslöja alla sin planer för konkurrenterna är ju helt naturligt. Många företag som inte vill avslöja sina affärshemligheter till allmänheten. Deras partner (som behöver veta) är helt garanterat informerade.

Känns och upplever det som en massa unken vänstergnäll här i tråden.

Nä, absolut inte, jag bara klistrade in det för att de inte kunde läsa det. Jag välkomnar Amazon.se,

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Nä, absolut inte, jag bara klistrade in det för att de inte kunde läsa det. Jag välkomnar Amazon.se,

Då är jag med. Tack för servicen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Undrar hur det blir med alla kopieringsavgifter och kemikalieskatter, hur mycket billigare kommer de bli?

Blir utbudet i närheten av det som finns i Tyskland/UK så lär de slå ut en hel del butiker oavsett.

Har de lyckats muta svenska politiker för att slippa dessa?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har de lyckats muta svenska politiker för att slippa dessa?

Snackas om att kopieringskatten ska ta bort eller förändras, kemikalieskatten kommer dock aldrig försvinna. Mutat tror jag inte man har gjort, möjligen lobbat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Snackas om att kopieringskatten ska ta bort eller förändras, kemikalieskatten kommer dock aldrig försvinna. Mutat tror jag inte man har gjort, möjligen lobbat.

Brukar va samma sak iof

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

några nyheter ?

Permalänk
Medlem

Funderar på samma som personen ovan? Vad hände, var massa hype sen blev det knäpptyst.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Tyvärr väldigt tyst om det hela.

Blev de bortskrämda av allt generellt motstånd bland press och svenskar i allmänhet?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror de håller på för fullt för om man tänker på vilken reklam och marknadsundersökningar som snurrar just nu är det väldigt mycket från specifikt Amazon men också E handel och logistik i allmänhet
Det kan ju vara en slump eller andra e handlare som ligger bakom de "allmänna" sakerna men de passar ju definitivt in i bilden av att Amazon vill undersöka en ny möjlig kundgrupp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kanske öppnar de snart:

”Amazon har sagt till oss att de lanserar inom 1-2 veckor”, säger Nicklas Storåkers, vd på prisjämförelsesajten Pricerunner.

Han har inte skrivit under några sekretessavtal med Amazon och känner sig därför fri att prata om det.

https://digital.di.se/artikel/pricerunners-vd-amazon-se-lanse...

Permalänk
Medlem

Tja, min senaste beställning från amazon.de skickades från "Amazon Eu S.à R.l., Swedish Branch" i Örebro så dom har väl smygstartat lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Tja, min senaste beställning från amazon.de skickades från "Amazon Eu S.à R.l., Swedish Branch" i Örebro så dom har väl smygstartat lite.

Gott!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/