Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Have in mind att det hon ser, är samma info som står för dig på " Ldatum 05/10".
Var i kontakt med typ 5 pers på supporten som sa olika saker
varav 2 sade "du skall ha kortet den 30/9, men vi har hört rykten om JAN21 från leverantören".
Idag fick jag samma info som den du kallade din kompis.
Att korten var "trasiga" som kommit in , vilket Asus.David dementerade.
Får ASUS tillräckligt med GPU'er för STRIX korten så skall dem skickas denna vecka förhoppningsvist enligt David.

Sker det, och du ligger bra till i kön så är 5/10 inte omöjligt.
Men samtidigt.. Du säger att du fått annan information och hon blir osäker.
Skulle hon vara hundra procent säker (vilket man aldrig kan vara) så skulle hon bara säga att den informationen inte stämmer.

Ja alltså jag litar inte på ett enda ord dom säger Första gången jag snacka med deras support hade dom mitt kort i lager och skulle skicka nästa dag hahaha

Skrivet av ekann:

Fick precis sms av inet att min order plockas.
Orderdatum : 2020-09-24
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

Vänta va?! Beställde du den 24/9 och ditt kort skickas redan nu?

Skrivet av venomze:

Hhaha, har ringt till dom 4 gånger då dom har flyttat fram min order 4 gånger och säger exakt samma sak varje gång 😅

Ja alltså varför kan dom inte bara erkänna att dom inte har en jävla aning när dom får in kort

Skrivet av Flippen00:

Väldigt skumt att jag inte fått något sånt sms/mejl

Kanske är du så långt bak i kön att dom inte uppdaterar dig än? Eller så kanske skiter dom i kö plats totalt, blir inte förvånad isf

Permalänk
Medlem

?!

Skrivet av ekann:

Fick precis sms av inet att min order plockas.
Orderdatum : 2020-09-24
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

Men vad fasen... Beställde man från fel håll?! Står i kö för samma kort men från Komplett, beställde den 19e, beräknad leverans första november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oasys:

Men vad fasen... Beställde man från fel håll?! Står i kö för samma kort men från Komplett, beställde den 19e, beräknad leverans första november.

Jag beställde 15:06 på komplett och fick leveransdatum 1 december så avbokade skiten... Det var dumt gjort, nu har jag 4 ordrar ute

Dustin: Okänt leveransdatum, eventuellt 5 okt (yea right)
Proshop: Okänt leveransdatum
Elgiganten: 5 okt (yea right)
Komplett: gick från 29 sep till 7 okt till 22 okt till 27okt nu

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3080 den 17 från komplett,ännu inte hört ett skvatt!!!!:))...står fortfarande den 26 september lol.

Permalänk
Medlem

Nu får man snällt vänta på att dottern somnat ikväll för att få testa kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

https://i.ibb.co/dcp8KjH/20200929-153019.jpg

SHINYYYY;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

Exakt samma för mig, blir vid 20 för mig gissar jag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

Är ju bara att ändra reglerna. Skicka henne tills sängs omedelbums!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kom med posten idag

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Errrf jag känner mig som när jag var tio och skulle behöva vänta EN HEL DAG till fram till julafton eller nåt. Och blivit tillfrågad att jobba på plats imorgon istället för hemifrån så jag hinner inte ens hämta ut o klämma på kortet förrän på kvällen :'( i-landsproblem.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk

Huh, bokade om mitt TUF OC till ett Gigabyte gaming OC på Inet, och istället för att stå som gul orderstatus som det gjorde på TUFen så är den nu grön (Delvis bokad) på Gigabyten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

Så jäkla snyggt kort.

Permalänk
Medlem

Verkar som Sweclockers har fått in ett Asus Strix kort:

https://www.facebook.com/sweclockers/posts/10157289532536576

Då kanske vi får se lite Strix kort denna vecka eller nästa! Håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

Niiice för övrigt. Ser så cleant o fint ut.

Fast sickna lata klumpedunsar att även andra batchen har 8:an uppochner (kolla på boxen vs kortet)

Visa signatur

R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Huh, bokade om mitt TUF OC till ett Gigabyte gaming OC på Inet, och istället för att stå som gul orderstatus som det gjorde på TUFen så är den nu grön (Delvis bokad) på Gigabyten

Gott för dig, när gjorde du ombokningen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xdrive:

Gäller detta även Strix 3090?

japp, både STRIX 3080/3090 skickas tidigast från fabrik denna veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flippen00:

Kanske så man borde göra om man vill ha kort i år, eller för den delen innan helgen.

Eller F5a Nvidia torsdag morgon.

Permalänk
Skrivet av askerone:

Gott för dig, när gjorde du ombokningen?

Klockan 16:07 idag

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Kanske så man borde göra om man vill ha kort i år, eller för den delen innan helgen.

Eller F5a Nvidia torsdag morgon.

Blir o ställa klockan på torsdag, vill verkligen lyckas knipa en FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Vilket företag skötte logistiken? Dhl? Postnord? Schenker?

Postnord

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Klockan 16:07 idag

Gick in och kollade, verkar vara att spelkupongen och geforce now blir bokad. Yay!! men själva kortet verkar inte bokat tyvärr.

Permalänk
Medlem

När tror ni 3060/3050 dyker upp?

Permalänk
Skrivet av askerone:

Gick in och kollade, verkar vara att spelkupongen och geforce now blir bokad. Yay!! men själva kortet verkar inte bokat tyvärr.

Jo men exakt! Dock vart ingen av kupongerna bokade med TUFen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Blir o ställa klockan på torsdag, vill verkligen lyckas knipa en FE

Baserar du det på nåt eller är det en gissning eftersom det släpptes då förra veckan?

Permalänk
Skrivet av Krillec:

Baserar du det på nåt eller är det en gissning eftersom det släpptes då förra veckan?

En gissning bara, ska liksom ändå upp kl 7 så kan likaväl ställa klockan på 6 och kolla ifall dom kommit in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

En gissning bara, ska liksom ändå upp kl 7 så kan likaväl ställa klockan på 6 och kolla ifall dom kommit in

Tyskland och nåt annat land (IIRC) fick beställa redan kl 0 på natten. Så har du möjlighet utan att totalt sabba dygnsrytm så gör en refresh då med. Vem vet, kanske var det avsett att hela EU skulle få beställa samma tidpunkt och nåt bara blev snett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bärgat

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Kan de va ett VW Golf säte den sitter på?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Tyskland och nåt annat land (IIRC) fick beställa redan kl 0 på natten. Så har du möjlighet utan att totalt sabba dygnsrytm så gör en refresh då med. Vem vet, kanske var det avsett att hela EU skulle få beställa samma tidpunkt och nåt bara blev snett.

Hade ingen aning om det, tack! Då ska jag absolut kolla en gång runt midnatt

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon postat. Men flera leverantörer har nu kommenterat.

https://videocardz.com/newz/manufacturers-respond-to-geforce-...

https://www.guru3d.com/news-story/msi-statement-regarding-ins...

MSI kommer exempelvis inte att ändra på sina kort.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X