Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

Då har första engelska video recensionen av Strix kortet kommit! https://www.youtube.com/watch?v=olJNkCYK9sQ

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni andra som fått era 3080 FE kort om fläktljuden?

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Mycket tystare jämfört mot det jag hade tidigare, ett EVGA 1080SC.

Edit: sorry my bad såg först nu att du skrev 3080 och inte 3090

Läste fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

min e sjukt tyst, inte ens leverad xD

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk

Fick en lite uppdatering utav Elgiganten ang min beställning. Enligt tjejen i kundtjänst var jag en utav de första som lyckades beställa, så jag var "prioriterad". Hur som så skulle hon ta kontakt med leverantören utav kortet och återkomma. Skrämmande nog fick jag detta sms några timmar senare.
"Bäste kund! Vi kan dessvärre inte ge er ett förväntat datum på din order. Du kan endast avvakta och vänta på denna. Vi hoppas kunna leverera detta i JANUARI år 2021
Mvh Elgiganten"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Fick en lite uppdatering utav Elgiganten ang min beställning. Enligt tjejen i kundtjänst var jag en utav de första som lyckades beställa, så jag var "prioriterad". Hur som så skulle hon ta kontakt med leverantören utav kortet och återkomma. Skrämmande nog fick jag detta sms några timmar senare.
"Bäste kund! Vi kan dessvärre inte ge er ett förväntat datum på din order. Du kan endast avvakta och vänta på denna. Vi hoppas kunna leverera detta i JANUARI år 2021
Mvh Elgiganten"

inte helt oväntat? Elgiganten..

Permalänk

Mvh Elgiganten"

bra om du skriver vilket kort du beställt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Är det någon som fått hem sin 3080 TUF från webhallen?

Skrivet av Laiq:

Väntar fortfarande på mitt, beställde 19/9 15:36

Förvisso TUF OC, men jag beställde 17/9 15:50 och har inte hört något.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Haha de är nu man märker om man valda fel affär att beställa på..
Beställde på Proshop, 15:06 men ingen aning om dom ens har kö system baserat på ordernummer. Låter logiskt att ha de men läste någonstans att så var inte alls fallet. Isåfall är det jäkligt pissigt då jag inte ens betalat än eftersom jag tog Faktura.. Tänker inte ligga ute med pengar utan någon produkt i handen.

Vart kan man läsa detta?
Jag ligger ute med pengar till dom med en beställning som klockades in 15:08.
Asus tuf.

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Vart kan man läsa detta?
Asus tuf.

Jag har köpt en hel del på Proshop och har aldrig haft några problem men deras system för att indikera leverans är kanske inte det bästa i branschen

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Vart kan man läsa detta?
Asus tuf.

Ett inlägg på https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=985899 från Proshop Michael
Du får köra google translate om du inte förstår danska
Som jag uppfattade spelar de ingen roll om någon i kön valt "faktura" och ligger högt. Folk som betalt redan kan prioriteras då de betalt istället...
Vet inte vad jag ska tycka om det faktiskt om de vore så, förstår folk som betalar i förväg men tycker inte det är rätt att dessa går före i kön oavsett

Ni som betalt redan, har ni bara fått 3 mail från dem? 1a: Beställningsbekräftelsen, 2: Information kring beställningar om 3080 leverans samt 3. Uppskjutning av leveransdatum
Sen vet jag att vi alla lär få tillslut då man märker överlag här på forumet att fler och fler skriver mindre inlägg och att folk börjat få sina kort.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikijit:

https://i.ibb.co/tL7LLpN/20200929-195934.jpg

2mm tillgodo i mitt Define C chassi, nu till benchmarks.
En grej som jag stör mig på jämfört mot mitt gamla Asus 2070 super är att tidigare kunde jag styra chassi fläktar med gpu temp, det fungerar inte längre.. Någon som har en lösning på det? Asus z390-f moderkort..

Haha galet, det rymdes alltså med en rad i front Jag bytte till ett 7 Compact på förhand för när jag mätte antog jag att det inte skulle gå att få in ens ett FE. Kanske var en onödig swap då, men nåja jag fick iaf en USB-C port

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Nu är dagen äntligen slut och man fick öppna sitt paket
Måste säga att dom har verkligen lyckats med presentationen, designen och känslan på kortet.
Det känns väldigt apple hela grejen.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Jultomten kom relativt tidigt. Grattis till er som fått era 3080/90! Helt klart snyggaste FE-designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Ett inlägg på https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=985899 från Proshop Michael
Som jag uppfattade spelar de ingen roll om någon i kön valt "faktura" och ligger högt. Folk som betalt redan kan prioriteras då de betalt istället...
Vet inte vad jag ska tycka om det faktiskt om de vore så, förstår folk som betalar i förväg men tycker inte det är rätt att dessa går före i kön oavsett

Ni som betalt redan, har ni bara fått 3 mail från dem? 1a: Beställningsbekräftelsen, 2: Information kring beställningar om 3080 leverans samt 3. Uppskjutning av leveransdatum
Sen vet jag att vi alla lär få tillslut då man märker överlag här på forumet att fler och fler skriver mindre inlägg och att folk börjat få sina kort.

Har läst igenom vad Michael säger i den tråden och där säger han bland annat att en kund som beställt "upphämtning i butik" (med betalning därvid) har samma prioritet i kön som den kund som betalat med kort.
Då borde jag tycka att du som betalat med faktura också borde ha samma prio?
Vi får väl bara hoppas i detta läget...

Jag har fått likadana mail som du har fått.
Det hade varit skönt med ett hum om vart man ligger i kön.

Edit;
Jag läste lite längre i tråden... Verkar minst sagt förvirrande med hur de hanterar sina ordrar.
De har ordernummer men de genereras innan man slutfört köpet, om någon då har tagit lite längre tid på sig att skriva in sin gatuadress t ex så kan man hamna längre bak i kön. En som har ordernummer 47144*** kan ligga före en som har 47112***.

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Samtidigt är det väl ett problem för ÅF när folk beställer 4-5 kort på faktura och sedan avbokar så fort ett av dom skickas. Jag kan känna att det är rätt rättvist att dom som ligger ute med pengar får sina kort först med tanke på hur den här lanseringen blivit (med massbokningar för att gardera sig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Samtidigt är det väl ett problem för ÅF när folk beställer 4-5 kort på faktura och sedan avbokar så fort ett av dom skickas. Jag kan känna att det är rätt rättvist att dom som ligger ute med pengar får sina kort först med tanke på hur den här lanseringen blivit (med massbokningar för att gardera sig)

I ett sånt fall kan jag faktiskt hålla med även om jag har 1 beställning hos proshop, 1 hos Netonnet utan att betalat ännu
Får hoppas dom får in tillräckligt mycket kort så fort som möjligt, annars finns risken för mig iafall att jag skrotar Proshop om det blir allt för stökigt och långdraget
Hade tagit någon annan om inte de sidorna laggade fast Ända sidan som funkade OK var just proshop

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Inaktiv

Mvh Elgiganten"

Vad i hela jävla helvete? 😑
Hur kommer det sig att Elgiganten lämnar olika besked till alla som pratar med dem? Så dåligt!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImFoze:

Det mailet jag också har. Men så oklara besked Så vi lär ju se idag-onsdag om vi får någon kollinr 😂

Fick precis sms & mail om att det beräknade leveransdatumet ändrats till den 5:e oktober. Litar inte speciellt mycket på det dock..
Tur för mig att jag ska uppdatera hela burken & att jag ändå inte tänkt använda kortet innan jag får tag på en Zen 3 cpu 😅

Permalänk
Medlem

Fick just detta.

Hej! Vi kan dessvärre inte leverera din order ********** i tid. Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 5. Oktober. Kontakta kundservice på 0771-115 115 om du har frågor rörande din order. Mvh Elgiganten

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Samma här, flyttat från dagens datum till 5 oktober... 🙄

Permalänk
Medlem

På så sätt är webbis (och andras) sätt bättre, där får man inga falska förhoppningar åtminstone, eftersom man inte vet nåt alls

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av bov:

Fick just detta.

Hej! Vi kan dessvärre inte leverera din order ********** i tid. Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 5. Oktober. Kontakta kundservice på 0771-115 115 om du har frågor rörande din order. Mvh Elgiganten

Skrivet av Ph4st:

Vänta
Hade ni båda levdatum idag?

Jag fick mitt igår iallafall xDD

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Hade varit skapligt oseriöst av en butik att kringgå orderordning beroende på betalmedel. Det är ju inte så att det spelar roll för butiken heller. Tar du klarna eller liknande får butiken pengarna direkt oavsett.

Vill man som kund inte ligga ute med pengar i ett läge som detta är ju fakturering en smidig metod.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av bov:

Fick just detta.

Skrivet av Ph4st:

Fick också precis samma.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Fick också precis samma.

Också beräknat idag eller?
Vilket kort och tid på beställning

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImFoze:

Också beräknat idag eller?
Vilket kort och tid på beställning

Jag hade "beräknat" tills idag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Vänta
Hade ni båda levdatum idag?

Jag fick mitt igår iallafall xDD

Yes var beräknat till idag 30 sep, ändrades kl 8:03 till 5 oktober. Har beställt ett 3080 Asus TUF OC.

Permalänk
Skrivet av westrandy:

bra om du skriver vilket kort du beställt

Missade den detaljen, smått förbannad när jag posta här. Hur som så beställde jag ett gigabyte 3080 OC. Men funderar starkt på att avbeställa och lira vidare på mitt 1080ti så länge tills det går att bara köpa nått kort över disk.

Permalänk
Medlem

Missade den detaljen, smått förbannad när jag posta här. Hur som så beställde jag ett gigabyte 3080 OC. Men funderar starkt på att avbeställa och lira vidare på mitt 1080ti så länge tills det går att bara köpa nått kort över disk.

Skulle själv rekommendera att vänta och se hur Big Navi presterar och nvidias respons på det: Massvis med rykten om 20Gb version av RTX 3080.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE