SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Då jag inte har så mycket fritid tänkte jag att det hade hjälp om ni som använder det hade kunnat säga vilka ställen ni vill att jag ska prioritera med att ändra, då kan jag gå in och snabbt se vad jag ska prioritera och få de ställen som ser konstigast ut att se bra.

Faktiskt har jag inte sett så mycket galet nu, ser bra ut! Jag surfar mest på forumet och nyheterna.

Det jag vill ha tillbaka är en liten grå bakrundruta på den sidan man är på i forumet.

Kanske som en feature när du får mer tid över är om du kan få till responsive layout med en inställning? Kolla på LemonIllusion inställningar för det. #18637348

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Faktiskt har jag inte sett så mycket galet nu, ser bra ut! Jag surfar mest på forumet och nyheterna.

Det jag vill ha tillbaka är en liten grå bakrundruta på den sidan man är på i forumet.

Kanske som en feature när du får mer tid över är om du kan få till responsive layout med en inställning? Kolla på LemonIllusion inställningar för det. #18637348

Det fixar jag! Ville inte röra navigationen först då jag trodde den va broken men testar igen nu med BSC inställningen av.
Lägger till @LemonIllusion's saker som options

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Det fixar jag! Ville inte röra navigationen först då jag trodde den va broken men testar igen nu med BSC inställningen av.
Lägger till @LemonIllusion's saker som options

Super. Det är lite andra saker han ändrar också i sitt css-skript men det ser du ju på hans kod.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Super. Det är lite andra saker han ändrar också i sitt css-skript men det ser du ju på hans kod.

Tänker jag lägger in det som såhär bara:

Dessa två var det som stog var för Adaptiva layouten.

Gjorde även som du sa nu när knapparna funkar igen:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör "LemonIllusion: Width" så att forumet blir smalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Tänker jag lägger in det som såhär bara:
https://i.imgur.com/4uum4BU.png

Dessa två var det som stog var för Adaptiva layouten.

Gjorde även som du sa nu när knapparna funkar igen:
https://i.imgur.com/hcBZ41m.png

Det är bra, ser ju bra ut

Skrivet av m4gnify:

Gör "LemonIllusion: Width" så att forumet blir smalare?

Märkte det igår kväll också. Se om jag kan lista ut vad som är fel senare idag så kan Soitora få lite helgledigt. Han har varit så duktig på att fixa ett tema så snabb, så han behöver nog lite helg

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Gör "LemonIllusion: Width" så att forumet blir smalare?

Ja! (bland annat) Jag vill kunna köra SweClockers i halvt fönster på en 1920px bred skärm utan att högerspalten försvinner. I smalt fönster blir därför forumet smalare än normalt.

(@Lagers)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ja! (bland annat) Jag vill kunna köra SweClockers i halvt fönster på en 1920px bred skärm utan att högerspalten försvinner. I smalt fönster blir därför forumet smalare än normalt.

(@Lagers)

Den versionen som Soitora skrev in i sitt Sweclockers Dark gör forumet väldigt smalt även i 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Den versionen som Soitora skrev in i sitt Sweclockers Dark gör forumet väldigt smalt även i 1440p

Ja, nu ser jag vad som är tokigt. Det fanns ett beroende på den här regeln som jag inte hade räknat med.

.col-content-wide { margin-right: 0; padding-right: 10px; }

Den regeln var egentligen till för att fixa skuggning på markerade inlägg och var inte tänkt att påverka bredden, men CSS och flex är ju rätt oförutsägbart.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hade helt missat detta

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

La in detta mörka tema nu när Swec 6.0 lanserades, men märker att marknads delen, dagens fynd och sök resultaten fortfarande är ljus bakgrund.

Är det bara för mig det är så?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av bärplockaren:

La in detta mörka tema nu när Swec 6.0 lanserades, men märker att marknads delen, dagens fynd och sök resultaten fortfarande är ljus bakgrund.

Är det bara för mig det är så?

6.0 lanserades 2015 och jag är rätt säker på att de slutade med versionsnummer på sajten efter det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

La in detta mörka tema nu när Swec 6.0 lanserades, men märker att marknads delen, dagens fynd och sök resultaten fortfarande är ljus bakgrund.

Är det bara för mig det är så?

Nix, för mig med. Det är en mycket tidig alpha av temat så det kommer vara buggar till Soitora hinner med att byta ut allt. SweC har byggt om hela bakgrunden med css och så, så är massor nya saker att lägga till.

Tycker det är mycket bättre att köra temat än att få ont i ögonen av det vita överallt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg

Då ser jag om jag kan fixa detta lite snabbt då om jag hinner:

  • LemonIllusion CSS fix

  • Dagens fynd

  • Sök resultat

  • Marknads del

EDIT: Släppte v4.0.0-alpha.6, det ska fixa det mesta ovan... tror jag :)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Då ser jag om jag kan fixa detta lite snabbt då om jag hinner:

  • LemonIllusion CSS fix

  • Dagens fynd

  • Sök resultat

  • Marknads del

EDIT: Släppte v4.0.0-alpha.6, det ska fixa det mesta ovan... tror jag :)?

Såg tyvärr inte skillnad på width, testade massor. Någon gång såg jag att det rörde sig med kanske 20 pixlar men åt fel håll. men verkar ju vara ett skumt sätt de har byggt upp sidan på. Jag personligen behöver inte så mycket mer width men lite mer är bra, kör inte fullskärm. Jag kan se om jag kan lista ut det där imorgon varför den inte blir så mycket bredare hos mig.

Vad betyder : Accessibil­ity: Focus ?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Såg tyvärr inte skillnad på width, testade massor. Någon gång såg jag att det rörde sig med kanske 20 pixlar men åt fel håll. men verkar ju vara ett skumt sätt de har byggt upp sidan på. Jag personligen behöver inte så mycket mer width men lite mer är bra, kör inte fullskärm. Jag kan se om jag kan lista ut det där imorgon varför den inte blir så mycket bredare hos mig.

Vad betyder : Accessibil­ity: Focus ?

Har ingen aning hur de ska funka men sätter jag på den så är den smallare vid liten viewpoint som han sa samt även så blir nyhets artiklar på framsidan bredare.

Accessibility Focus basically tar bort den bordern/outline som visas när man klickar vissa saker. Den behöver vara där för accessibility men hatar att klicka ett objekt och se den fästa sig. Vissa objekt visas det på direkt men vissa kan du se bara om du klickar in (utan att släppa) sen drar iväg.

Exempel på fokus:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Har ingen aning hur de ska funka men sätter jag på den så är den smallare vid liten viewpoint som han sa samt även så blir nyhets artiklar på framsidan bredare.

Accessibility Focus basically tar bort den bordern/outline som visas när man klickar vissa saker. Den behöver vara där för accessibility men hatar att klicka ett objekt och se den fästa sig. Vissa objekt visas det på direkt men vissa kan du se bara om du klickar in (utan att släppa) sen drar iväg.

Exempel på fokus: https://i.imgur.com/F5hv1vg.png

Okej, så kan det säkert vara.

Har suttit idag med ett skript som fungerar med valbar bredd från Original till fasta pixlar eller 100% på Sweclockers. Ska bara fundera lite till och betatesta det lite mer, sedan släppa det fritt. Många vill ju ha bredare SweC.

Det är inte lätt att lära sig att skriva dessa UserCSS, hittade ingen bra guide på nätet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Händer det här med bilder för er? Specifikt bilder som går att förstora i t.ex artiklar.
Förstorade bilder blir vita istället för genomskinliga av "image opacity"-inställningen.

https://puu.sh/GB0IU/49f377bd89.mp4

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Händer det här med bilder för er? Specifikt bilder som går att förstora i t.ex artiklar.
Förstorade bilder blir vita istället för genomskinliga av "image opacity"-inställningen.

https://puu.sh/GB0IU/49f377bd89.mp4

Händer mig med, men jag har alltid 1 i opacity

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av m4gnify:

Händer det här med bilder för er? Specifikt bilder som går att förstora i t.ex artiklar.
Förstorade bilder blir vita istället för genomskinliga av "image opacity"-inställningen.

https://puu.sh/GB0IU/49f377bd89.mp4

Får nog ändra mig approach på bilderna till något annat som inte gör det där

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Får nog ändra mig approach på bilderna till något annat som inte gör det där

Varför blir det så? Jag kan inte direkt läsa kod, så du kanske kan förklara vad som händer

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av m4gnify:

Varför blir det så? Jag kan inte direkt läsa kod, så du kanske kan förklara vad som händer

Skulle gissa på i exemplaret ovan att bakgrunden bakom bilden är vit, och eftersom jag kör "mörkhet" genom genomskinlighet så blir bilden väldigt vit istället. Kan fixas genom att jag sätter en brightness filter på istället, kan kolla när jag har tid

EDIT: Fixade med 4.0.0-alpha.8 så bakgrundsfärgen är svart istället för vit på pop-ups, fixar så det inte ser så uttvättat ut. Säg gärna till om felet finns på andra ställen

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen

@Soitora: Det verkar som att SweClockers Dark sedan 4.0.0-alpha.2 lägger in speciella stilregler för scrollbaren, så att den blir orange och fet (i Chrome). Detta tycker jag inte är bra, framförallt för att det krockar med knappen för att växla mellan vanligt och mörkt tema i Better SweClockers, som jag håller på att försöka få att funka igen: Hela sidan hoppar fram och tillbaka när man ändrar tema, vilket bara är alltför dålig UX och alldeles för oproffsigt.

Jag upprepar min uppfattning att ett mörkt tema inte bör flytta eller ändra storlek på någonting per default, för då blir det mindre modulärt och krockar lättare med andra tredjepartsmodifikationer. Jag ser inget fel med om det finns valbara inställningar i SweClockers Dark som gör sådant, däremot.

Personligen är jag inte så förtjust i att style:a scrollbaren alls, utan tycker att webbläsaren ska få sköta det. Men kan förstå att man kan tycka att den speciella scrollbaren i SweClockers Dark är jättebra. Jag önskar bara att den slutar vara standardvalet, så att jag kan fortsätta inkludera SweClockers Dark i BSC utan svårigheter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

@Soitora: Det verkar som att SweClockers Dark sedan 4.0.0-alpha.2 lägger in speciella stilregler för scrollbaren, så att den blir orange och fet (i Chrome).

Testar inte min CSS variant som BSC använder vid varje ändring, trodde att den (BSC/CSS varianten) redan var inställd på att körda browser default.

Skrivet av Alling:

Hela sidan hoppar fram och tillbaka när man ändrar tema, vilket bara är alltför dålig UX och alldeles för oproffsigt.

Jag upprepar min uppfattning att ett mörkt tema inte bör flytta eller ändra storlek på någonting per default.

Det ska det inte göra heller, har testat flera webbläsare och i alla dem så ändras mitt tema inte något med ens en pixel någonstans, scrollbaren ska följa standard Chromium dimensioner, men det är gammal återanvänd kod så kan ha ändrats men i test så är det fortfarande normalt.

Du kan se demo här.

Skrivet av Alling:

Jag önskar bara att den slutar vara standardvalet, så att jag kan fortsätta inkludera SweClockers Dark i BSC utan svårigheter.

Ingen fara jag förstår, jag löser't med 4.0.0-beta.2 och släpper den inom timmen.

EDIT: Släppt en fix nu.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Det ska det inte göra heller, har testat flera webbläsare och i alla dem så ändras mitt tema inte något med ens en pixel någonstans, scrollbaren ska följa standard Chromium dimensioner, men det är gammal återanvänd kod så kan ha ändrats men i test så är det fortfarande normalt.

Du kan se demo här.

Kan säkert variera med OS, upplösning etc. Scrollbaren i Chrome är mycket smalare för mig än för dig. Jag kör Ubuntu och 4K. Bland annat därför jag föredrar att låta webbläsaren sköta den.

Citat:

Ingen fara jag förstår, jag löser't med 4.0.0-beta.2 och släpper den inom timmen.

EDIT: Släppt en fix nu.

Underbart!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Kan säkert variera med OS, upplösning etc. Scrollbaren i Chrome är mycket smalare för mig än för dig. Jag kör Ubuntu och 4K. Bland annat därför jag föredrar att låta webbläsaren sköta den.

Mycket möjligt, det som är synd är att fast de flesta webbläsare stödjer mörkt läge/tema nu så är scrollbaren fortfarande skinande ljus :/

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Mycket möjligt, det som är synd är att fast de flesta webbläsare stödjer mörkt läge/tema nu så är scrollbaren fortfarande skinande ljus :/

Ja, det är inte snyggt! Hade inte haft något emot om du ändrade färgen, så länge dimensionerna etc ej påverkas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Ja, det är inte snyggt! Hade inte haft något emot om du ändrade färgen, så länge dimensionerna etc ej påverkas.

Tyvärr så går det dumt nog ej att färglägga skrollen om man ej specifierar bredden i pixlar :S

EDIT: Såg nu dock att det finns en CSS Scrollbar modul standard som håller på gå igenom, den hade låtit oss sätta färg på scrollen utan att påverka storleken från vad jag kan se. https://drafts.csswg.org/css-scrollbars-1/

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg

v4.0.0

Nu har jag släppt SweClockers Dark v4 från att vara beta till att vara en riktig release. Känner inte helt 100% att den är färdig än så den kommer självklart fortsätta jobbas på!

Senaste release och dess changelog kommer ni alltid kunna se på GitHub.

EDIT: En stor ändring som inte påverkar er så mycket är att jag kör helt automatiskt på vilken version som presenteras, så inga mer patches hela tiden för har fortfarande inte bemästrat dess config fil.

Det är även därför jag redan är på v4.1.0 fast jag satte två ändringar som no-release...

EDIT 2: Har nu bytt till CI/CD, så har sitter inte på "4" längre som huvud version. Ni kan alltid se min senaste version här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Nu har jag släppt SweClockers Dark v4 från att vara beta till att vara en riktig release. Känner inte helt 100% att den är färdig än så den kommer självklart fortsätta jobbas på!

Senaste release och dess changelog kommer ni alltid kunna se på GitHub.

EDIT: En stor ändring som inte påverkar er så mycket är att jag kör helt automatiskt på vilken version som presenteras, så inga mer patches hela tiden för har fortfarande inte bemästrat dess config fil.

Det är även därför jag redan är på v4.1.0 fast jag satte två ändringar som no-release...

https://img.shields.io/github/v/release/Soitora/SweClockers-Dark?color=C07B45&label=SweClockers%20Dark&style=for-the-badge

Underbart jobb du gör! Riktigt bra tema!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact