SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Ljusskygg

SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Ett tema som dig är trött på det inbyggda temat eller gamla halv-fungerande teman.

» Snabbinstallation «
Kräver Stylus eller liknande med UserCSS stöd.

Även inkluderad i Better Sweclockers!

Komma igång

  1. Installera Stylus eller något liknande program med stöd för UserCSS.

  2. Gå in på UserCSS filen och klicka på klicka på Install Style i sidmenyn.

Du kan även använda CSS filen direkt men den saknar möjlighet för egna inställningar.

Konfigurera

Du kan nu konfigurera färger och alternativ direkt genom Stylus, det du gör är att du klickar kugghjulet när menyn är öppen så väljer du precis som du vill.

Har inte testat på alla områden så kan ej garantera fullt att allt kommer se perfekt ut, speciellt nu när SweClockers teamet ändrar såpass mycket!

Klicka för mer information

Exempel bilder

Visa mer

Bidra

Känner du att något ser konstigt ut eller ser något du kan förbättra? All form av hjälp uppskattas och det bästa sättet att hjälpa är att bidra på GitHub eller skriva ett inlägg i tråden.

Version CI/CD
Visa signatur
Permalänk

Äntligen! Tack!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut med dessa svara teman, men efter provat själv så skulle jag uppskatta mer åt grå bakgrund eller liknande (svart blir svårläst i forumet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Broken-arrow:

Ser snyggt ut med dessa svara teman, men efter provat själv så skulle jag uppskatta mer åt grå bakgrund eller liknande (svart blir svårläst i forumet).

Beroende på userfeedback så kan jag göra den lite mer gråare (Discord / Spotify grått typ?), men håller verkligen med, gillar inte hel-svarta dark-modes!

EDIT: Lade till en omröstning!

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av phoenix96:

Äntligen! Tack!

Skrivet av lossah:

Tack så mycket!

Skrivet av fermia:

Tack så mycket!

Glöm inte komma med feedback om ni hittar några fel eller något som kan förbättras!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kalas för oss nattjobbare

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Ljusskygg

@nemeboll: Säg gärna till om du hittar något fel eller något som kan förbättras!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mycket trevligt 9/10 :).. hade dock gärna sett lite mera definierade kanter på saker.. just nu så är det bara en lätt nyansskillnad istället för en t.ex svart/mörk mörk grå linje..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Ljusskygg

@Selmalagerlöf: Tack för din feedback!
Uppdaterade till 1.5.2 precis, testar lite mer definerade kanter på allt, är det för tydligt eller för svagt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

@Selmalagerlöf: Tack för din feedback!
Uppdaterade till 1.5.2 precis, testar lite mer definerade kanter på allt, är det för tydligt eller för svagt?

hur fixar man den senaste patchen??

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

@Selmalagerlöf: Tack för din feedback!
Uppdaterade till 1.5.2 precis, testar lite mer definerade kanter på allt, är det för tydligt eller för svagt?

Tycker det ser bra ut, mycket bättre än förut

Skrivet av Selmalagerlöf:

hur fixar man den senaste patchen??

https://userstyles.org/styles/150626/sweclockers-com-dark-mod...
tryck på Update style

Permalänk
Medlem

Gillar det, föredrar grått framför svart men kanske du kunde gör forum inläggen lite tydligare mot bakgrunden.

Permalänk
Avstängd

@Soitora:

Ser bra ut ska testa när jag orka det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ett suveränt tema! Dock stör jag mig på den skarpa, oranga färgen på länkarna och för trådskaparnas inlägg. Den skär sig riktigt mycket i ögonen på mig! Jag ersatte färgkoden a95000 med 795330 och det kändes mycket skönare för ögonen. Lite dystert blev det, såklart, men det går ju alltid att finslipa

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tycker det ser bra ut, mycket bättre än förut

https://userstyles.org/styles/150626/sweclockers-com-dark-mod...
tryck på Update style

tyckte det inte blev någon skillnad :/, kanske ljus-gråa borders hade varit lättare att se mot en mörk bakrund

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Tack bra jobbat!!

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Baxtex:

Gillar det, föredrar grått framför svart men kanske du kunde gör forum inläggen lite tydligare mot bakgrunden.

Det kan jag definitivt göra, kan du skicka färgexempel ungefär? Annars så experimenterar jag senare när jag har tid!

Skrivet av Airikr:

Ett suveränt tema! Dock stör jag mig på den skarpa, oranga färgen på länkarna och för trådskaparnas inlägg. Den skär sig riktigt mycket i ögonen på mig! Jag ersatte färgkoden a95000 med 795330 och det kändes mycket skönare för ögonen. Lite dystert blev det, såklart, men det går ju alltid att finslipa

https://i.imgur.com/958wNQY.jpg

Kan göra så att du via Userstyles kan ändra vilken "Sweclockers Orange" färg du har, men den blir inte dynamisk direkt så alla färger runtomkring (samt färger som säts av spritesheet, t.ex. de i "Nytt i Forumet" listan) kommer vara standardfärgen.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kanonbra!

Dock blev det inte så bra när min dator gick i ultrasparläge och ställde ner ljusstyrkan till 25% men det är ju inte ditt fel att jag har kass batteri.

Mer dark theme överlag tycker jag!

Permalänk
Medlem

Perfekt tema till sena nätter och mörka miljöer. Detta tema borde tas av sweclockers och integreras till hemsidan!

Fortsätt med detta! <3

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Snygg😀

Permalänk
Ljusskygg

Testar att skicka ut en ny experimentell version. I denna så kan ni gå till en ny knapp "Customize Settings" på Userstyles och ändra lite saker själva. Kom gärna med feedback om detta! Är du advancerad användare som ändrar i koden själv och inte kör via userstyles så har jag i huvudposten skrivit ned vad du behöver ändra på koden för att få den att fungera som normalt utanför Userstyles.

Som vanligt, kom gärna med feedback, kan ha missat något eller gjord något helt tokigt!

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg

En ny version har kommit med diverse "fixes", men även en ny omröstning på framsidan.

Frågan på den omröstningen är i princip om ni vill ha mer anpassningsbara element (via Userstyles "Customize Settings"), såsom färger för text, kant-färg runt citat, ni kanske vill lägga upp er egna spritemap? Jag kan lägga till stöd för sånt men bara om det finns folk som vill ha det, förövrigt så kommer allt fungera som normalt.

Återigen, finns det något ni allmänt stör er på så är det bara att säga till så ska jag se vad jag kan göra åt det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

En ny version har kommit med diverse "fixes", men även en ny omröstning på framsidan.

Frågan på den omröstningen är i princip om ni vill ha mer anpassningsbara element (via Userstyles "Customize Settings"), såsom färger för text, kant-färg runt citat, ni kanske vill lägga upp er egna spritemap? Jag kan lägga till stöd för sånt men bara om det finns folk som vill ha det, förövrigt så kommer allt fungera som normalt.

Återigen, finns det något ni allmänt stör er på så är det bara att säga till så ska jag se vad jag kan göra åt det!

ser enligt mig bra ut i alla fall Synd man måste sitta på äldre Userstyles när man kör PM (Pale moon).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Soitora Gillar temat som fan, bra jobbat! Vet inte om det är bara för mig, men alla punkter (dvs pricken på i:et, j:et, kommatecken, punkter) är vita? Är det något jag har missat ställa in? Länkar en Gyazo så kanske man ser lite bättre https://gyazo.com/f3914ea228f51b38e14418f44e347bfa

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Riktigt fint tema som jag har kört med ganska länge nu. Rekommenderas!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av phoenix96:

@Soitora Gillar temat som fan, bra jobbat! Vet inte om det är bara för mig, men alla punkter (dvs pricken på i:et, j:et, kommatecken, punkter) är vita? Är det något jag har missat ställa in? Länkar en Gyazo så kanske man ser lite bättre https://gyazo.com/f3914ea228f51b38e14418f44e347bfa

Hmmm... Inte på någon av mina fyra skärmar så visas punkter och prickar som vita, varken normalt eller via din Gyazo bild, vet inte heller vad det kan vara som orsakar det om det inte är din skärm som är orsaken, eller någon inställning i webbläsaren :/

Visa signatur
Permalänk

@Soitora Ingen fara, det syns inte jättemycket så jag stör mig inte alls! Tänkte bara om det var någon easy fix eller liknande

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Selmalagerlöf:

tyckte det inte blev någon skillnad :/, kanske ljus-gråa borders hade varit lättare att se mot en mörk bakrund

Det kan du nu justera själv via Userstyles -> "Customize Settings"

Visa signatur