3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurtz1196:

Vilken tidpunkt beställde du?
Jag körde genom Webhallen och beställde 15.06, det är tiden för min order!

14:56 från komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Vilket kort?

Så jävla glad att jag glömde skriva, Master kortet självklart xD

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Asus TUF 21/9.. ska bli kul o se när man får de kortet.. haha

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Beställde mitt på launch day, och står fortfarande 4:e januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Skrivet av anonentusiast:

Beställde mitt på launch day, och står fortfarande 4:e januari.

Vilken butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Så jävla glad att jag glömde skriva, Master kortet självklart xD

Fan va gött!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Klickar man i "Visa produkter i lager" på Komplett dyker även ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC upp just nu. Vet inte om det har någon betydelse eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Vilken butik?

Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilken butik?

webhallen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Nu står även https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator... under "visa produkter i lager" på Komplett, utan att faktiskt visas som i lager än. Kanske kommer snart också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adnerhill:

Inet för dig med? Beställde 21/9 22:22 eller något sådant. Men har ett 3 november-datum på ordersidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

webhallen

Good luck with that. Folk som hängde på låset är fortfarande utan från webbis

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Good luck with that. Folk som hängde på låset är fortfarande utan från webbis

jepp.. gissar på q1 2021 typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nu står även https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator... under "visa produkter i lager" på Komplett, utan att faktiskt visas som i lager än. Kanske kommer snart också?

Oooo, de kanske fått in en batch med Zotac då Då kanske det stämmer om 7:e oktober ändå. Står fotfarande 17e november på min beställning däremot...

Permalänk
Medlem

Hängde på låset på diverse sidor och har inte fått ett enda kort genom det viset.
Att man lyckas få tag på ett för att Inet gjorde en lansering av Masters kortet i fredags är så jävla äckligt.
Jag personligen är skitglad, men sjukt irriterad då man satt och uppdaterade alla diverse ÅF lanseringsdagen och klickade hem kort lite här och var men inget var beräknat inom kort. Sen får jag tag på ett sjukaste möjliga sätt av en smyglansering mitt på dagen i fredags.
Att det var på det viset man skulle få sitt kort förväntade man sig inte, men att folk som suttit och F5'a som jag från lanseringstiden och inte fått hem ett kort eller beräkning.
Avbeställde korten jag lagt.
Här va status innan avbeställning för mig

Webhallen= ingen info
Elgigaten = Missvisande info
Proshop = sen beställning så kollade ej upp denna
Komplett = Tidig beställning 14:56 lanseringsdagen beräknat 7 oktober.
Inet = Ingen beställning här först Aorus Masters kom upp i fredags och av en slump kollar jag lagersaldot och ser att detta kort finns inne.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Elgiganten confirmade precis att info som kom ut idag om att korten var på Brings terminal vs BS och att om korten ni beställt inte skickas imorgon så är det Januari 2021 som gäller.... sigh. Sämsta j*vla företaget ever med info, killen jag snackade med verkar ändå ok och lite av en nörd själv som faktiskt har koll på lanseringen

Edit: Chatten bröts så killen här tog fan steget extra för att se till att han gav mig all info han kunde, en kompetent person på Elgiganten iaf, tummen upp till honom, tummen ner för elgiganten

https://imgur.com/gallery/xZvASyX?fbclid=IwAR3r2ZVLiCdePD2Hik...

Permalänk
Medlem

Jag beställde sent och förväntar mig inget kort på länge, men jag fick det till introduktionspris och faktura efter leverans så man förlorar inget på det i alla fall. Ser ingen mening gå upp till 11-12k för en 3080, då börjar man ju nosa nära till 3090, men jag har ingen brådska hur som helst.

Ser förresten att inet redan ökat priset på TUF 3080 med en femhundring och det blir väl en tusing till senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Elgiganten confirmade precis att info som kom ut idag om att korten var på Brings terminal vs BS och att om korten ni beställt inte skickas imorgon så är det Januari 2021 som gäller.... sigh. Sämsta j*vla företaget ever med info, killen jag snackade med verkar ändå ok och lite av en nörd själv som faktiskt har koll på lanseringen

Happ då får man ju hoppas att Elgiganten får ett jävla enormt lass med MSI kort då, annars får man ju inget. xD
Samtidigt tror jag de säger 2021 tills de fått ny info om tidigare leverans. Kan ju inte vara så illa att Elgiganten inte får ett enda kort till på hela okt, nov och december..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att Webhallen fortfarande inte ger ut någon info. Chattade med dem idag igen efter att Inet lagt upp sin bild på STRIX-korten. Som jag förstod det kan dem inte ens se hur man ligger till i kösystemet utan det står bara "Maila vid leverans" på ens beställning. Har lite svårt att förstå varför dem valt att gå den vägen med så lite information som möjligt, inte bara till kund utan sin egen support också vad det verkar. Kommer nog sitta och F5:a på alla sidor fr.o.m nu och köpa hem första bästa. Det här med att vänta utan någon som helst aning om man får sin vara om en vecka eller 6 månader är ju bara sjukt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Hängde på låset på diverse sidor och har inte fått ett enda kort genom det viset.
Att man lyckas få tag på ett för att Inet gjorde en lansering av Masters kortet i fredags är så jävla äckligt.
Jag personligen är skitglad, men sjukt irriterad då man satt och uppdaterade alla diverse ÅF lanseringsdagen och klickade hem kort lite här och var men inget var beräknat inom kort. Sen får jag tag på ett sjukaste möjliga sätt av en smyglansering mitt på dagen i fredags.
Att det var på det viset man skulle få sitt kort förväntade man sig inte, men att folk som suttit och F5'a som jag från lanseringstiden och inte fått hem ett kort eller beräkning.
Avbeställde korten jag lagt.
Här va status innan avbeställning för mig

Webhallen= ingen info
Elgigaten = Missvisande info
Proshop = sen beställning så kollade ej upp denna
Komplett = Tidig beställning 14:56 lanseringsdagen beräknat 7 oktober.
Inet = Ingen beställning här först Aorus Masters kom upp i fredags och av en slump kollar jag lagersaldot och ser att detta kort finns inne.

Håller med 100% , Kan lägga till på Komplett att först stod det Grön status och i lager så jag avboka direkt på Inet t.ex. men sedan några timmar efter släppet den 17/9 så ändrades ordern till att kortet inte alls fanns och nu verkar den ha stannat på 21 okt för mig

Permalänk
Medlem

Någon som fått sms av elgiganten om uppskjutet kort idag?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Kan bekräfta att Webhallen fortfarande inte ger ut någon info. Chattade med dem idag igen efter att Inet lagt upp sin bild på STRIX-korten. Som jag förstod det kan dem inte ens se hur man ligger till i kösystemet utan det står bara "Maila vid leverans" på ens beställning. Har lite svårt att förstå varför dem valt att gå den vägen med så lite information som möjligt, inte bara till kund utan sin egen support också vad det verkar. Kommer nog sitta och F5:a på alla sidor fr.o.m nu och köpa hem första bästa. Det här med att vänta utan någon som helst aning om man får sin vara om en vecka eller 6 månader är ju bara sjukt.

Webhallens chatt support har inte koll på leveranser. Det sa han jag pratade med idag. Han sa att vill man ha "mer" info, så ska man maila dem istället.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Webhallens chatt support har inte koll på leveranser. Det sa han jag pratade med idag. Han sa att vill man ha "mer" info, så ska man maila dem istället.

Haha vafan jag startade ju en chatt för att dem gav ännu mindre info på mailen + att det tog 4 dagar för dem att svara där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Haha vafan jag startade ju en chatt för att dem gav ännu mindre info på mailen + att det tog 4 dagar för dem att svara där

lol. Vafan nu känns de som att han jag pratade med bara ville bli av med mig. xD

Visa signatur

Mousepad:

Permalänk
Skrivet av Casten83:

Inte ännu, men det dyker säkert snart upp.. 🤔

Visa signatur

[ASUS Maximus X Hero] [i7-8700k] [32GB DDR4-3200] [RTX3080]
[Amiga 1200] [Blizzard 1230 MK IV+FPU@50mhz 64MB] [Indivision AGA MK2cr] [32GB HDD] [PCMCIA WLAN] [OS3.9]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Elgigantens chattsupport sa precis leverans Januari 2021 för min Strix (non-OC) och att SMS'en var automatiserade och fel. Så nu har jag annullerat min order i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Fanzer:

Edit: Chatten bröts så killen här tog fan steget extra för att se till att han gav mig all info han kunde, en kompetent person på Elgiganten iaf, tummen upp till honom, tummen ner för elgiganten

https://imgur.com/gallery/xZvASyX?fbclid=IwAR3r2ZVLiCdePD2Hik...

Tack så mycket för infon! Förstår dock inte vad du menar med BS. Är lite trög.

Visa signatur
Permalänk

Om det fortsätter så här är det väl lika bra att vänta på 3080 20GB

Permalänk
Medlem

Inet skrev på Facebook tidigare idag att Strix korten har anlänt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Tack så mycket för infon! Förstår dock inte vad du menar med BS. Är lite trög.

hehe, de gick ut med info tidigare idag till mig att mitt kort låg på brings terminal och väntade på att få sin spårning så det kunde skickas till mig idag och att jag skulle få spårning under dagen.

Det va bs (alltså bullsh*t)