Tjena!
Har en philips android TV som tyvärr inte kan streama från min tvheadend server så kollar på annan lösning. Tvheadend funkar bra på iPhone så den är ok.
Nån som använder xiaomi mi tv stick för live channels med tvheadend som backend? Hur funkar det?
Är även inne på nya chromecast med Google TV men pris och tillgänglighet är till mi tv sticks fördel..
Backenden är en i3 (3225 tror jag) så finns inte mycket möjlighet för transcoding.
Vad kör du för signaler till TvH?
Den bästa lösningen för TvH är väl enligt mig Kodi, men på min Mi Stick känns prestandan lite låg för att köra Kodi optimalt. Hade bättre prestanda på en rasp3b med Libreelec.
DVB-T till tvheadend. Det är egentligen bara tv4 jag är intresserad av. Jag körde tvheadend och kodi i många år när jag hade kabel-tv men då hade jag en htpc. Den aktuella tvn hänger på väggen med endast strömkabel inkopplad och ingen tvbänk så boxar går bort. Tvheadend har jag testat med tvhclient på min iphone och där funkar alla fria kanaler. På philips tv kör jag pvr live och live channels men får inte bild på någon kanal.