3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag hörde mig för med supporten nu så jag inte sliter ut F5-tangenten på jobbet också. Min beställning är i kö för att plockas men de var inte säkra på att det skulle hinnas med idag.

Så... nu kan jag jobba vidare.

Hur kan det ta dom 2 dagar o plocka 1 grafikkort fattar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrox:

Verkar heldött med Gigabytes Eagle OC. Händer ingenting någonstans.

Dom prioriterar Gaming OC modellen istället, antagligen för dom får mer betalt för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

då var mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC skickat som beställdes igår på komplett, Enligt elgiganten är ett kort på väg till mig men det tror jag på när jag ser det.

Anser nog att vision kanske inte är värt dom extra kronorna men va fan

Funkar din länk som finns på order sidan när man klicka på Spåra paket?

Permalänk
Medlem

Min order på Komplett uppdaterades idag med lite tråkig info.

ASUS 3080 TUF OC - Beställt 17/09/2020 17:09
Förväntad leverans var tidigare 17:e oktober.
Ny förväntad leverans 22:e oktober.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

har samma info på min, "behandlas samt att jag kan spåra paket men hittar inget kolli". Hoppas den skickas idag!

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Elgigantens kundtjänst eftersom jag inte heller har fått något sms om försening. Enligt kundtjänst ÄR korten försenade. Dom har inte ens fått första leveransen från Asus (men en del andra 3080 har gått ut, ej Asus). Så Elgiganten väntar fortfarande på första leveransen av Asus-korten...

Permalänk
Medlem

hämtade ut kortet idag beställde i torsdags ifrån nvidia

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

http://www.bilddump.se/bilder/20201006125637-78.69.123.172.jpg

Fett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Fick precis info av kundsverice att mitt kommer skickas imorrn , färdigplockad idag och inväntar leverans.

EDIT: Fick precis mailet att mitt blev skickat!! Fan vad taggad jag blev! Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Fick precis info av kundsverice att mitt kommer skickas imorrn , färdigplockad idag och inväntar leverans.

EDIT: Fick precis mailet att mitt blev skickat!! Fan vad taggad jag blev! Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER

När beställde du Master från komplett? Var den uppe i fredags ? Enjoy !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

GZ!
Sjukt bra kort, nöjd är man

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Hur kan det ta dom 2 dagar o plocka 1 grafikkort fattar inte

Hehe, nu blev det ju en dag (minus 2 minuter) eftersom det blev ändrat till "skickat" kl 11.57.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Skrivet av Oneone:

http://www.bilddump.se/bilder/20201006125637-78.69.123.172.jpg

Vilken länk använde du för att köpa från nvidia?
Förut fick jag respons med ej i lager på deras sida men nu ser jag endast "visa alla köpalternativ" knappen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

När beställde du Master från komplett? Var den uppe i fredags ? Enjoy !

I torsdags

var väl uppe i ca 30sec, hehe

Permalänk
Medlem

Fick just ett Email av Webhallen där de erbjöd mig att byta ut min beställning av
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming emot Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB
(Jag har beställt Webhallen Custom Config) (Order gjordes 15:08 på releasedagen)

Sa att det skulle få in ett antal om ett par dagar (Skrev ej exakt hur många)
Jag gjorde ej bytet då jag pga det erbjudandet misstänker att jag är ganska långt fram i kön.
Annars hade dem ej erbjudit att göra bytet.

Lycka till ni som inte kan vänta och kan tänka er plocka upp ett Gigabyte 3080!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamstar:

Varning för lång text men den får fungera som ventilation för mig i nuläget.

Har också beställt från Elgiganten. Tänkte beskriva förloppet här för det är ärligt talat något av det sämsta jag varit med om från ett företag. När jag beställde stod det precis som nu lagersaldo 100+ på korten. Skillnaden är att nu står det en varning som säger Leverans Januari den texten fanns inte då. Orderbekräftelse kom direkt och lovade leverans inom 3-5 dagar.

Vid första förseningen kontaktade jag kundtjänst och undrade ifall det nya datumet stämmer och ifrågasatte varför de haft ett högt lagersaldo ifall de inte hade några kort hemma. Svaret var att annars kunde inte deras shop hantera kö. På den direkta frågan "Så det fanns inga kort tillgängliga när jag beställde trotts att ni skrev det på er hemsida?" fick jag svaret att nej det fanns det tyvärr inte. Vi båda enades om att det inte var riktigt lämpligt och jag lovades en kompensation för att informationen vid köp varit missvisande. Fine väntar väll till nytt datum tänkte jag.

När datumet flyttades igen och igen så kontaktade jag supporten en gång till och frågade ifall det nya datumet 19/10 stämmer. Fick följande svar av deras kundtjänst "Precis! dessvärre levereras de inte innan årsskiftet" Jag frågar varför jag då fått ett datum som säger 19/10. Varpå jag för följande "Vill du chansa så gör det annars är det Januari som gäller." Trevlig bemötande från ett företag som såld varor de inte har. Jag nämnde att jag blivit lovad kompensation och att det skulle vara bra att veta vad den innebär. Fick följande svar.

"Det kan vi enbart diskutera när produkterna är levererade, men med tanke på att det är en stor försening och att du har blivit lovad kommer det nog inte vara en liten kompensation. Dock kan vi bara kompensera ut om du väljer att inte avbryta ordern!" - Customer support har lämnat chatten.

Kundtjänst i Sopranos anda. Blev rätt förbannad på ett sådant svar och ringde deras kundtjänst istället, handläggaren fick gå och prata med sin chef i 10 minuter resulterade i att jag erbjuds ett presentkort på 200:- ifall jag inte avbokar. Jämför 200:- med svaret från deras chat ovan. Passade på att ta screens på all chat samt bilder på deras hemsida utan varningen och 100+lagersaldo som den var när jag och många andra beställde.

Jag är helt införstådd i att det råder brist på kort och de tär inte Elgiganten eller deras kundtjänsts fel. Däremot har de sålt varor de inte haft under falska förutsättningar och fortsätter hantera leveransen riktigt vidrigt.

Upplevde precis samma sak förutom att dom sa att dom hade flera 100 på lager som dom inte fick skicka ut pga dom var "trasiga" och hade blivit återkallade vilket subben från Asus här i tråden, bekräftade att det inte stämde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultranova:

Förut fick jag respons med ej i lager på deras sida men nu ser jag endast "visa alla köpalternativ" knappen..

Ctrl+F5 under onsdag/torsdag ska du nog se att alternativet "köp" finns, verkar som dom får batcher 1ggn i veckan. När dom är slutsålda så ser det ut som du skriver..

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när man kan lägga nya beställningar på txp Webhallen och komplett?

Och är det någon som har fått kort från proshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Är det någon som vet när man kan lägga nya beställningar på txp Webhallen och komplett?

Och är det någon som har fått kort från proshop?

Nu gissar jag vilt! Men eftersom jag fick tag i mitt under förra torsdagen så skulle jag tippa på torsdagar, tips är att signa upp dig på "medela mig" på det kort du eftersöker samt sitta redo vid datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultranova:

jag vet den är lute skum... Om man klickar på köp , sen scrollan man upp och väntar lite så poppar det upp "I lager" eller "ej i lager"...Tog en stund att hitta för mig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Nu gissar jag vilt! Men eftersom jag fick tag i mitt under förra torsdagen så skulle jag tippa på torsdagar, tips är att signa upp dig på "medela mig" på det kort du eftersöker samt sitta redo vid datorn

Har gjort de, men har räknat med att jag får förmodligen runt nästa år, ändå om jag har beställning vid släppet

Permalänk

Beställde MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC från Inet, gick igenom kanske 30-40 min efter säljstart 17 september och har skickats idag

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem

...och där plingade det till i Postnord-appen. De har fått elektronisk information från Komplett att paketet är redo att skickas.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Pratade precis med Elgigantens kundtjänst eftersom jag inte heller har fått något sms om försening. Enligt kundtjänst ÄR korten försenade. Dom har inte ens fått första leveransen från Asus (men en del andra 3080 har gått ut, ej Asus). Så Elgiganten väntar fortfarande på första leveransen av Asus-korten...

ASUS-kort har visst gått ut från elgiganten, jag har sett flertalet till salu som är köpta hos elgiganten.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt TUF gaming kort som fått sitt än?
Har ett 3080 TUF gaming oc som beställdes 17 sep 30 min efter säljstart, har stått leverans 21 Okt sen jag bokade vågar man hoppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Okej då förstår jag. Min står som reserverad och har gjort ett tag. Orkar inte bråka med kundtjänst mer nu :'(

Hej.
En uppdatering kring min kompis avbeställning på Elgiganten.
Varan avbeställdes aldrig trots "agentens" löfte om detta. Inget bekräftelse mail kom. Idag chattade han med dom igen och fick svaret att varan ej kan avbeställas då den är under behandling (varit sedan den beställdes 19/9) och att den skall komma 19/10 (senaste förseningsmailet sade ju detta) och därför går den ej att avbeställa.
Min vän påpekade detta och att han fick löfte om avbeställning igår men Elgiganten kunde bara beklaga. Varan kan inte avbeställas. Han har alltså köpt "luft" från Elgiganten och dom håller hans pengar gisslan genom att hela tiden lägga om leveransdatumet i närtid. Så jävla fult.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Hej.
Varan avbeställdes aldrig trots "agentens" löfte om detta. Inget bekräftelse mail kom. Idag chattade han med dom igen och fick svaret att varan ej kan avbeställas då den är under behandling (varit sedan den beställdes 19/9) och att den skall komma 19/10 (senaste förseningsmailet sade ju detta) och därför går den ej att avbeställa.
Min vän påpekade detta och att han fick löfte om avbeställning igår men Elgiganten kunde bara beklaga. Varan kan inte avbeställas. Han har alltså köpt "luft" från Elgiganten och dom håller hans pengar gisslan genom att hela tiden lägga om leveransdatumet i närtid. Så jävla fult.

Dafuq? Det där låter ju nästan inte ens lagligt haha! Jag hade nog tagit kontakt med konsumentombudsmannen i det läget. De kan ju inte ens leverera varan han beställt så varför skulle inte kunna kräva sina pengar tillbaka?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

ASUS-kort har visst gått ut från elgiganten, jag har sett flertalet till salu som är köpta hos elgiganten.

Märkligt... jag återberättar bara vad kundtjänst sa:/

Permalänk
Medlem

Fick programvaran att funka på Aorus Master 3080 tillslut. Man måste ta näst senaste versionen på Nvidia, annars fungerar inte RGB Fusion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aja82:

Hej.

Men varför kan man inte avbeställa något som inte skickats? Det luktar ju ARN direkt.

Visa signatur

Mr. Scriptman