3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

"Ni måste betala eran faktura nu"
"Nä, jag har inga pengar ännu men jag får lön om en månad, lovar"
*köper godis för hela lönen*

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

"Ni måste betala eran faktura nu"
"Nä, jag har inga pengar ännu men jag får lön om en månad, lovar"
*köper godis för hela lönen*

Då kommer benknäckar Kalle och knackar på dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Då kommer benknäckar Kalle och knackar på dörren.

Varför knackar inte benknäckar kalle på hos företag. 😒

Tydligen har man ju som konsument rätt att hålla inne betalning tills varan är mottagen, känns ju inte rätt när det dragits pengar från kunders kort vid köptillfället.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Varför knackar inte benknäckar kalle på hos företag. 😒

Tydligen har man ju som konsument rätt att hålla inne betalning tills varan är mottagen, känns ju inte rätt när det dragits pengar från kunders kort vid köptillfället.

Det är ARNe som knackar på då

Permalänk

Trevligt, Inet kan inte ens ge me info om vart jag ligger i den oändligt långa kön för en 3080 TUF OC.

Permalänk
Medlem

Fler ÅF borde göra som Proshop gör i det danska forumet, de kör helt öppna kort och informerar sina kunder. Ett bra ex som jag läste idag var att de hade över 1000 beställningar på Asus TUF korten och hade hittills fått in runt 50st som de levererat ut. Nått för er @webhallen, @komplett, @inet

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Fler ÅF borde göra som Proshop gör i det danska forumet, de kör helt öppna kort och informerar sina kunder. Ett bra ex som jag läste idag var att de hade över 1000 beställningar på Asus TUF korten och hade hittills fått in runt 50st som de levererat ut. Nått för er @webhallen, @komplett, @inet

Preach! Jag tror 100% på denna approachen. Att ge någon form av info är oftast bättre än radiotystnad.

En leverans på väg in? Berätta! Även om det inte är ett specificerat datum!
En försening i leveransen? Berätta! De flesta är förlåtande och förstår att ÅF inte ansvarar för att leveranser kommer i tid.
Vad är det för modeller på väg in?
Hur många kort tror ni att det är på väg?
Kan ni inte svara på en specifik fråga om en specifik modell? Det är okej! Ingen har svaret på allt! Gör bara inte som Elgiganten så ska det nog gå bra hahaha.

Detta tror jag engagerar kunder istället för vad vi ser på vissa håll nu där man tror det värsta om ÅF för de säger ju absolut ingenting.
Skapa lite hype (i lagom mängd såklart) i dessa osäkra tider!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Alltså webhallen, komplett, elgiganten och inet har ju tiotusentals artiklar som de säljer. Vi som sitter o suktar o dreglar efter 3080 kort just, för oss är detta det solklart viktigaste som finns, men för dem är det lite brus i hela deras system och bottom line bara..

Dock borde de nog prioritera det för entusiaster som köper av dem är ju bra kunder i allmänhet om de kan behålla dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Skrivet av Vardagsrum:

Preach! Jag tror 100% på denna approachen. Att ge någon form av info är oftast bättre än radiotystnad.

En leverans på väg in? Berätta! Även om det inte är ett specificerat datum!
En försening i leveransen? Berätta! De flesta är förlåtande och förstår att ÅF inte ansvarar för att leveranser kommer i tid.
Vad är det för modeller på väg in?
Hur många kort tror ni att det är på väg?
Kan ni inte svara på en specifik fråga om en specifik modell? Det är okej! Ingen har svaret på allt! Gör bara inte som Elgiganten så ska det nog gå bra hahaha.

Detta tror jag engagerar kunder istället för vad vi ser på vissa håll nu där man tror det värsta om ÅF för de säger ju absolut ingenting.
Skapa lite hype (i lagom mängd såklart) i dessa osäkra tider!

Håller med! Samma förslag var uppe tidigare i tråden, i det fallet med Scan.co.uk:s transparens som förebild. Håller med då (#18640536) som nu.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Alltså webhallen, komplett, elgiganten och inet har ju tiotusentals artiklar som de säljer. Vi som sitter o suktar o dreglar efter 3080 kort just, för oss är detta det solklart viktigaste som finns, men för dem är det lite brus i hela deras system och bottom line bara..

Dock borde de nog prioritera det för entusiaster som köper av dem är ju bra kunder i allmänhet om de kan behålla dem

Det skapar nog oproportionerligt högt brus hos deras kundtjänst, dock...
Och det känns som något där de genom bättre hantering kan vinna lite poäng bland entusiasterna.

Man ska väl inte överdriva effekten, men det måste ju vara en viss positiv effekt att t.ex. Swec-fanatikerna har en positiv syn på butiken, även bortom var de själva handlar. Det lär ju t.ex. även påverka vad folk länkar till när de svarar på frågor, osv, osv.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Håller med! Samma förslag var uppe tidigare i tråden, i det fallet med Scan.co.uk:s transparens som förebild. Håller med då (#18640536) som nu.

Scan har börjat uppdatera med köer idag också Palit och PNY har 2 respektive 0 i kö hos dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Scan har börjat uppdatera med köer idag också Palit och PNY har 2 respektive 0 i kö hos dem

Oj, det var ju nice. Då kan man ju få en aning om vilket kort man kan sikta in sig på, vilket över lag kanske jämnar ut alla köer, istället för att inte veta ett dugg

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cequence:

Tjena!

Vi vågar påstå att vi kör med öppna kort och informerar alla kunder som beställt, på det sätt som är absolut mest relevant för varje beställare. När får JAG mitt kort?

Vi får leveranser av olika modeller nästan varje dag. Det vi har för denna veckan är att vi har ett större antal 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC på väg in. Sen har vi såklart kort från både Gainward och Zotac på väg. Det är inte riktigt relevant att skriva ut på sociala medier och forum att "på tisdag får vi 50st av kort X, på onsdag kommer 180st av kort Y" osv. då det inte ger dig som kund någon indikation på när du får ditt kort. Istället kommunicerar vi aktuell leveranstid för varje order. Och detta baseras på tillgång och köplats. Får vi in fler kort, någon före i kön avbokar eller en leverans försenas så avspeglas det på ordersidan.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur ofta sker släpp av den här storleken? En gång varannat år? En gång om året? Hur som helst; sätt 3-5 gubbar/gummor och ge dem bra inblick i kedjans hantering av produkten-/erna och ge dem ansvar för hantering av sociala medier med riktigt tydliga ramar. Kunderna VILL uppenbarligen engagera med deras favoritkedja så lägg bollen i din egen hörna och försök styra hur/vilken/vad för info som kommer ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena!

Vi vågar påstå att vi kör med öppna kort och informerar alla kunder som beställt, på det sätt som är absolut mest relevant för varje beställare. När får JAG mitt kort?

Vi får leveranser av olika modeller nästan varje dag. Det vi har för denna veckan är att vi har ett större antal 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC på väg in. Sen har vi såklart kort från både Gainward och Zotac på väg. Det är inte riktigt relevant att skriva ut på sociala medier och forum att "på tisdag får vi 50st av kort X, på onsdag kommer 180st av kort Y" osv. då det inte ger dig som kund någon indikation på när du får ditt kort. Istället kommunicerar vi aktuell leveranstid för varje order. Och detta baseras på tillgång och köplats. Får vi in fler kort, någon före i kön avbokar eller en leverans försenas så avspeglas det på ordersidan.

//Erik

Det många gärna vill se är en köplats. Ni har inte det nu, men jisses vad guld värt det hade varit. Support hade inte behövt få 1 miljon frågor om dagen och folk hade slutat behöva gissa. Behöver inte ens uppdatera realtid, utan en gång om dagen.

Min order har hoppat flera gånger och till slut betyder ju den datan noll och inget tills det står bekräftat. Däremot en siffra som tickar ner är lätt att relatera till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

ligger ni ute med pengar eftersom ni avbokar? annars finns ingen anledning

Japp låg ute med pengar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Jag är fruktansvärt taggad på mitt 3080 men jag har bättre saker för mig än att terrorisera kundtjänst. Flertalet av er ligger väl inte ens ute med pengar? Sitt still i båten, det är bara ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tryckte precis in mitt 3080 FE i mitt Ghost S1, blir nog till att byta chassi när nya AMD processorerna kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

Jag är fruktansvärt taggad på mitt 3080 men jag har bättre saker för mig än att terrorisera kundtjänst. Flertalet av er ligger väl inte ens ute med pengar? Sitt still i båten, det är bara ett grafikkort.

Samma här.
Klart jag är oerhört exalterad att byta grafikkort, sitter med ett från 2015-2016 så det är helt klart läge att byta.
Och visst japp de suger hårt att de är sånt tryck och att NVIDIA inte kan hålla möta efterfrågan bättre men vad ska man göra.
Har bokat på 3 olika kort med faktura, så jag är glad att jag inte ligger ute med pengarna. Tills dess får man leva på som vanligt och hoppas på det bästa

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena!

//Erik

Om ni har kö plats, hur kommer sig att folk som beställt mycket senare än andra får kort levererad före andra som beställt tidigare?

Jag har också beställt samma kort och tidigare än honom. Ändå fortfarande 1 Nov? Är bara nyfiken på hur eran köplats fungerar?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Oj, det där var riktigt snyggt faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om ni har kö plats, hur kommer sig att folk som beställt mycket senare än andra får kort levererad före andra som beställt tidigare?

Jag har också beställt samma kort och tidigare än honom. Ändå fortfarande 1 Nov? Är bara nyfiken på hur eran köplats fungerar?

Så öppna kort vågar inte Komplett köra med. De svarar inte ens på mina kommentarer på Facebook om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena!

//Erik

Hej

Kan tycka det är intressant att veta om det är 500 före en i kön. Om ni snittar in 120kort i veckan vet man ungefär vart man ligger, datumet i ordern litar jag inte alls på. Kan vara 22a oktober, 22 januari eller imorgon, känns helt irrelevant.

Permalänk
Medlem

Jag tänker att köplats säger inte så mycket om man inte vet när det kommer in fler kort och hur många. Sedan krävs det nog en del kodning för att det ska kunna synas på varje order. Ska man sedan sitta och räkna på det själv efter att de lägger ut leveranser i sociala medier så är det väl rätt opraktiskt. Så att de själva sköter den biten och istället uppdaterar med leveransdatum låter ju som det mest praktiska. Problemet är väl att ingen vet just nu så därför är det svårt att säga exakt.
Så tänker jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Jag tänker att köplats säger inte så mycket om man inte vet när det kommer in fler kort och hur många. Sedan krävs det nog en del kodning för att det ska kunna synas på varje order. Ska man sedan sitta och räkna på det själv efter att de lägger ut leveranser i sociala medier så är det väl rätt opraktiskt. Så att de själva sköter den biten och istället uppdaterar med leveransdatum låter ju som det mest praktiska. Problemet är väl att ingen vet just nu så därför är det svårt att säga exakt.
Så tänker jag iallafall.

Det är nog ganska lätt kodning, de måste ju idag redan idag veta vart i kön du ligger. Sedan om det står förväntat datum och köplats så är det ju bäst. Tänk hur support köer fungerar. Har aldrig ringt/chattat med något företag som bara sagt "Vi förväntar ta ditt samtal om 10 minuter.... Vi förväntar ta ditt samtal om 40 minuter", endera säger de en plats, eller plats och förväntad tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Vad man som företag bör göra i det fallet, i min mening, är att isåfall informera kunden om att man själv inte kan se denna informationen, men att man ska kolla med avdelningen som kan det och återkomma när dem gjort det. Inte lova att man får den infon kunden vill ha, men att man ändå ger någonting mer än inget alls.

Det finns ett utryck som går "Det finns inga gratis luncher". Det syftar till att även om något verkar gratis, så är det någonstans någon som betalar för det på något sätt. Den servicen du vill ha fanns ju i många små lokala företag förr, men den stora massan av kunder valde att handla från de som var billigast, och valde att inte betala extra för kundservicen. De företagen har i största del gått i graven idag, förutom några få butiker som överlevt. Skulle kundservice ringa inköp varje gång som en kund hade en sådan fråga skulle de behöva anställa en person extra till inköpsavdelningen för att hantera sådana frågor, för den som jobbar där idag har redan ett heltidsarbete att beställa varor etc. Det kostar 700k om året.

Skrivet av Vardagsrum:

Personligen uppskattar jag den approachen mycket mer än "jag vet inte, sitt ner i båten och vänta"-taktiken som de flesta verkar köra med. Om jag vet att jag behöver vänta 2 månader på min vara är jag mer nöjd över det än att inte veta om den kommer imorgon eller nästa år. Om det är helt omöjligt för företaget att ge mig en tidsram, men dem ändå gjort allt dem kan så känns det också bättre.

Skulle jag kvalificerat killgissa lite så har nog de stora kedjorna kolla på när nästa 50-300 kort kommer in. Du har kanske plats 2500 i kön. De har inte den blekaste om när ditt kort kommer att komma in, inte kundtjänst, inte inköp, inte ens Asus Sverige har ett säkert datum på detta.

Det kan till och med vara så att ditt kort ligger på en båt som tuffar på från Kina as we speak, men koret kanske inte ens är allokerat än utan tillverkaren bestämmer när det är ett par dagar från Europa hur försändelsen ska allokeras mellan länder/butiker beroende på vad det har varit för tryck på de olika marknaderna och vilka marknader de tycker är viktigare att se till att det finns tillgång i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Det finns ett utryck som går "Det finns inga gratis luncher". Det syftar till att även om något verkar gratis, så är det någonstans någon som betalar för det på något sätt. Den servicen du vill ha fanns ju i många små lokala företag förr, men den stora massan av kunder valde att handla från de som var billigast, och valde att inte betala extra för kundservicen. De företagen har i största del gått i graven idag, förutom några få butiker som överlevt. Skulle kundservice ringa inköp varje gång som en kund hade en sådan fråga skulle de behöva anställa en person extra till inköpsavdelningen för att hantera sådana frågor, för den som jobbar där idag har redan ett heltidsarbete att beställa varor etc. Det kostar 700k om året.

Skulle jag kvalificerat killgissa lite så har nog de stora kedjorna kolla på när nästa 50-300 kort kommer in. Du har kanske plats 2500 i kön. De har inte den blekaste om när ditt kort kommer att komma in, inte kundtjänst, inte inköp, inte ens Asus Sverige har ett säkert datum på detta.

Det kan till och med vara så att ditt kort ligger på en båt som tuffar på från Kina as we speak, men koret kanske inte ens är allokerat än utan tillverkaren bestämmer när det är ett par dagar från Europa hur försändelsen ska allokeras mellan länder/butiker beroende på vad det har varit för tryck på de olika marknaderna och vilka marknader de tycker är viktigare att se till att det finns tillgång i.

För min del handlar dock köplatsen inte så mycket om när just mitt kort kommer in som det handlar om vilka förväntningar jag bör ha. Uppenbarligen finns det nån form av kösystem när man beställer. Kan jag då få en siffra på min order där det står ”plats 2500 i kön” så vet jag om att inte förvänta mig att kortet kommer till mig närmsta dagarna. Jag tror att det hade sparat kundtjänst väldigt många onödiga samtal.

Allt annat du skrev köper jag dock. Det är ungefär samma anekdot jag brukar dra om att H&M säljer skitbilliga kläder; nån stackars jäkel betalar priset för våran bekvämlighet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena!

//Erik

Som erfaren utvecklare av affärsystem, e-com lösningar och supportdrift kan jag se två scenario:
1) Ni har köplats baserat på när betalning gick igenom (eftersom du tilldelas ett ordernr innan du betalat, dvs din hastigheten på din utcheckning i kassan är avgörande) eller så går ni helt enkelt på ordernr. Oavsett så finns denna info i era system och därmed så ni hanterar köbildningen.

2) Era system kollapsade pga trycket och ni har i efterhand manuellt lagt in order i era system vilket kan förklara varför vissa kommer före andra i kön, handhavande helt enkelt. Vilket visserligen är förståeligt med tanke på omständigheterna.

Hade jag suttit som ansvarig hade jag ordnat ett publikt kösystem som visar vilka serier av ordernr eller kvittonr som hanteras inom närmaste framtid med hänsyn till vilka kort etc som inkommer.

Kommunikation i dessa lägen är avgörande, vilket ni tjänar på genom mindre belastning av er kundtjänst samt nöjdare kunder som är informerade. Ju fler som vet när de förväntas få sina kort, desto fler ”falska” bokningar (de som bokat 5 kort för att säkra upp) makuleras = fler kunder får sina kort snabbare = färre avbokningar pga ovisshet = större intäkter för er.

Det är ingen raketforskning detta utan simpel kommunikation.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

...Det finns ett utryck som går "Det finns inga gratis luncher...

Jo fast nu är det 2020, det går o göra en sql request på 5 sekunder som listar beställare i tur och ordning. Hur skulle det annars veta vilka som ska ha kort? Detta är inget som kostar komplett massa pengar. De datum som står på order sidorna är redan baserade på turordningen. Tror ingen begär heller en kö plats som är exakt #2312 utan du är mellan 1100-1500 eller 50-100. På så sätt kan varje person göra sin egna bedömning hur troligt det är att de får ett kort i en överskådlig tid. Speciellt om man publicerar när man får in nya leveranser varje gång. Något som t.ex. Komplett verkar tycka är oerhört ansträngande, varför vet jag inte, ett företag i den storleken har väl förhoppningsvis en social media manager.

@Komplett är ni rädda att folk ska avboka när dom ser sin position i kön, är det därför ni väljer att inte visa dom eller är det kanske för att hela ert affärssystem krascha på launch date så ni helt enkelt inte har de korrekta kö platserna så som Proshop har det? Jag beställde mitt Asus TUF 3080 icke OC 15:01 alltså 1 minut efter den egentliga releasen inte er smyg launch 14:55 och allt jag har att gå på är en datum på order sidan som flyttats 3ggr. Det är ju kanske inte så skysst? Jag skyller inte problemet med för få kort på er eller någon annan ÅF men att ni väljer att inte gå ut med någon info alls för oss 2000 plus som beställt Asus TUF RTX 3080. Hade det inte varit ganska schysst o köra med öppna kort? Att ni sitter o gissar på eventuella leveransdatum utifrån eventuella leveranser från tillverkar tycker jag knappast är öppna kort, hittills har ni haft fel 3ggr på min beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

@Komplett är ni rädda att folk ska avboka när dom ser sin position i kön, är det därför ni väljer att inte visa dom

*konspirationshatt på* det är typ vad jag tror.

Annars kan det också vara att det tar iaf lite tid att genomföra en sån ändring och den måste godkännas av de som går till jobbet i kostym. De tycker kanske inte hela situationen är särskilt intressant.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition