Hittade några 'inofficiella' NES-spel när jag städade

Permalänk
Medlem

Hittade några 'inofficiella' NES-spel när jag städade

Håller på att renovera garaget, och blev då att ta tag i gamla kartonger och annan bråte... Lyfte på lite bråte i en halvtom låda och hittade då detta tillsammans med lite annat 'gammalt' diverse.

Så tog in lådan och grävde lite till och hittade totalt sex kasetter.

Finns det något värde i dessa numera? I värsta fall kan man kanske ställa ett par i hyllan i kontoret för skojs skull.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Finns det något värde i dessa numera? I värsta fall kan man kanske ställa ett par i hyllan i kontoret för skojs skull.

Du kan prova att kontakta Retrospelbutiken och fråga om de är intresserade av att köpa dem.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Bildexpert

Jag skulle rekommendera att kolla på Sndb (Svenska Nintendo databasen) gällande värde. Där finns det med all sannolikhet intressenter, men jag vet inte vad du får för dem.

Permalänk
Medlem

Annars är det ju bara slänga ut på tradera för 1 kr startbud. Antingen som paket eller en och en för troligen högre slutpris. Har ingen koll på Sachen men rimligen 100 kr+ slutpris för varje spel. Finns kartonger så mycket mer. Fanns inga liggande ute nu eller de senaste 3 månaderna. Tradera har för tillfället kampanj, så halva kommisionsavgiften för 15 annonser denna månad.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget värde.. Sälj det som paket så kanske runt 250-1000 kr beronde på rätt köpare

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Tyvärr inget värde.. Sälj det som paket så kanske runt 250-1000 kr beronde på rätt köpare

Tycker du 250-1000 är inget värde? Tycker det var en rätt fin peng

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tycker du 250-1000 är inget värde? Tycker det var en rätt fin peng

Jo men för allt. Hade de varit orignal spel som var lite ovanligare hade det ju varit det styck

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Bildexpert

Merparten av alla Nes-spel (cartridges) har ett genomsnittsvärde på <100 kr i Sverige. Och rent krasst är det mycket enklare att hitta licenserade spel till Nes än olicenserade, vilka i sin tur blir svårare att prissätta då efterfrågan är mycket mer otydlig.