3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danieljohansson:

Hade bokat flera 3080 från olika återförsäljare och tänkt byta lite andra komponenter i datorn för att den skulle bli mer up to date. Men fick idag reda på att jag vunnit jackpott på ett lotteri så nu blir det en helt ny setup med 3090 ist 🥳
🍾🥂 glad helg på er alla 🥂🍾

Vad har det med tråden att göra?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av westrandy:

9782774 fick jag leverans i januari.. alltså för sen

Satan, jag hade 9782761 på 13:37, de fick in ganska många beställningar xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Samma här fast det står 13 oktober för mig

Kul, vad blev ordernumret? Fick 9782798

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Satan, jag hade 9782761 på 13:37, de fick in ganska många beställningar xD

min order gick igenom 13.40

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag verkar varir nån minut sen på bollen igen.. står i lager i januari på mig , faan jag som till o med betalade cash denna gången då deras faktura bolag inte gillar nolltaxerare som jobbar utomlands

Min är dock inte grönbockad än. Står dock förväntad leverans 13 oktober. Får väl helt enkelt hålla tummarna.
Släpper självklart mina bokningar på Webhallen ifall Inet levererar.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Jag fick orderbekräftelse 13:24.

Förväntad leveransdag 13 oktober

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av lakabaka:

Det som är lite roligt, jag fick högre ordernummer än dig så jag tror inte alls på det datumet för min del

Det lär hinna ändras allt eftersom. Så jag förväntar mig inte leverans den här sidan av året i alla fall...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Finally the pain is over!

Beställde Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC från komplett d. 05/10 kl 13.00
Den Skickades idag!
Btw igår ändrades den från förväntat 01 Nov till I Lager helt plötsligt! så ha is i magen boys!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av lakabaka:

du har alltså 24 nr efter mig men tidigare leverans? dessa jävla system är ju rent lotteri med verka de som

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Ni kanske inte ska ge ut ordernummer, tänk om jag går in och avbeställer er order nu? =D

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag tror Inet baserade priserna på EVGAs gamla prissättning på sidan.
https://eu.evga.com/products/ProductList.aspx?type=0&family=G...

De hade lagt på moms fast de skrev att det var EXCL VAT. De fixade till priserna förra veckan.
Vad jag läst på Reddit så ska de börja säljas på EVGAs egna sida i Europa nästa vecka. Det är ~1200:- billigare än Inet.

Intressant. De lär väl använda samma kösystem som i Nordamerika. Får hoppas på att priset stannar där och att man är hyffsat långt fram i kön (baserad på när man tryckt auto-notify).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

du har alltså 24 nr efter mig men tidigare leverans? dessa jävla system är ju rent lotteri med verka de som

Han kan ha checkat ut snabbare än dig... tror inte ordernr är kösystemet utan snarare transaktionen

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Vissa modeller kan köpas när dom får in dom i lager. Är man då snabb som s*tan kan man ha tur och få ett. Jag fick ett GB vision oc just på det sättet.

Samma här, lyckades få ett Palit så ifrån Webhallen

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Han kan ha checkat ut snabbare än dig... tror inte ordernr är kösystemet utan snarare transaktionen

jag swishade för att va så snabb jag kunde, kan ej ta faktura där ... kommer bli drygt den dagen alla jävla ordrar måste avbeställas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag swishade för att va så snabb jag kunde, kan ej ta faktura där ... kommer bli drygt den dagen alla jävla ordrar måste avbeställas

jo men det tar ju en liten stund ändå i teorin att checka ut. Nvidia va ju samma sak, det var inte ordernr som va köplatsen utan själva transaktionen. Håller med dig, har 5 order som jag väntar på vilken som kommer först...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Troligtvis en bugg. Jag beställde precis ftw3 och det står ännu att det är 1 kort i lager

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

jo men det tar ju en liten stund ändå i teorin att checka ut. Nvidia va ju samma sak, det var inte ordernr som va köplatsen utan själva transaktionen. Håller med dig, har 5 order som jag väntar på vilken som kommer först...

är också uppe i 5 eller kanske 6 haha.. minns snart inte var jag beställt o vad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

är också uppe i 5 eller kanske 6 haha.. minns snart inte var jag beställt o vad

haha jag upprättade ett Excelark häromdagen för att ha koll... har massa annat mitt i alla jagande av grafikkort som jag också beställt

Visa signatur

Permalänk

Hoppas Inet får in 3080 ftw kort nu...då blir man ju glad för resten av året

Permalänk
Skrivet av Fragilehands:

Hoppas Inet får in 3080 ftw kort nu...då blir man ju glad för resten av året

Dom lär säkert ha fått in 1 av varje.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Man blir ju sugen på ett 3090 nu hahahaha

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Hur funkar ditt kort? Mitt förra var ett Palit som jag aldrig hade problem med. Hade planen att ta ett sådant denna gång också men det sket sig när det stora debaclet med lanseringen startade... Gillar inte de nya Gamerock-korten, men det hade spelat mindre roll eftersom jag har sluten låda.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av welllpapp:

Grattis till den butiken (typ Elkjop Stavanger gissningsvis?) som fått alla dessa 25% NON-OC kort då, för tyvärr är det svårt för mig att inte ta argumentet "25% av korten till Norden är NON-OC" som ren BS. Tänker ur min och flera andras perspektiv som väntat på våra beställningar som lades första kvarten efter release och vi ser tydligt att flera ÅF har fått in noll NON-OC kort. Men visst, fair, i grund och botten är det Nvidias fel antar jag. Ursäkta om jag är bitter men inte trodde jag att jag som fick en beställning den 17e 15.01 på Komplett skulle behöva vänta tills november, då hade jag bokat Gigabyte och MSI vars kort flyger in nu successivt.

Nädå det kom flera non-OC till flera olika butiker men i sammanhanget så få att dem han ju aldrig se "Finns i lager" statusen.
Jag förstår självklart frustrationen och jag kan lova att jag och teamet på Asus är väldigt frustrerade äver situationen också. Vi vill ju såklart Sälja så mycket vi kan.
Trevlig Helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Jag hoppas på ett från nästa veckas leverans av Palit till Webhallen. Bokade natten då de började med infon i produktbeskrivningen. Var 4 bokningar då så jag är försiktigt optimistisk.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av estetob:

@Asus.David Hur är det med leveranserna av ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC?
Är det några på väg in till Sverige

Inte fått någon uppdaterad rapport sen "Golden Week ledgiheten" men det är definitivt fler beställda och står redo att skeppas allt eftersom vi får in GPU'er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Jag hoppas på ett från nästa veckas leverans av Palit till Webhallen. Bokade natten då de började med infon i produktbeskrivningen. Var 4 bokningar då så jag är försiktigt optimistisk.

jag bokade vid 05.15 och hoppas på detsamma, men när jag gjorde bokningen stod det 8 bokningar... har vi otur så betyder <10, 1 enda kort

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Beställde ett Asus RTX3090 STRIX OC 15:07 från komplett.
Står förväntas i lager 1 November, får hoppas det stämmer.
Jag accepterar inget annat kort utan än STRIX.
Måste jag vänta så får jag göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

jag bokade vid 05.15 och hoppas på detsamma, men när jag gjorde bokningen stod det 8 bokningar... har vi otur så betyder <10, 1 enda kort

Kan ha kommit ihåg fel då. Stod nog 8 för mig med. Gjorde en hel radda med bokningar då. Heh. La min order 02:19 och jag tror de blev tillgängliga att beställa 23:00-23:30.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Stod 9 när jag bokade...😪