3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De erbjuder korten till de som bokat andra kort före? Vilket vore helt okay i sådana fall. Gynnar dock inte mig misstänker jag är i samma kö som du hos Dustin möjligen

Det är så långt ifrån "okay" man kan komma av flera olika anledningar men den största är falsk marknadsföring vilket såvitt jag vet är olagligt.

Det är riktigt vidrigt att ta emot ordrar genom att lura kunder att boka en produkt som dom inte har tänkt leverera. Man ljuger inte för sina kunder.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Det här är svaret jag fick från Dustin strax innan 17:00:

Hej!
Vi har fått vår första leverans på 3080 kort, däremot så har det vart ett enormt tryck på dessa och en lång kö för att få tag i ett sådant, så ifall du beställde den 12/10 så kommer du nog dessvärre få vänta upp till ett par månader för att få ditt grafikkort.

sammanfattning: vi har fått in korten, men då vi använder oss av ett kösystem som går efter den som bokat först så har du dessvärre inte fått ta del av första leveransen.

Hur fan kan det ha byggts upp en kö innan kortet ens har varit möjligt att boka? Jag bokade 12/10, ringde deras kundtjänst dagen efter och fick bekräftat att release var just den 12/10 samt att jag var nummer 2 i kön och att Dustin väntade leverans 14/10 som fortfarande även är status på min order. Dustin har inte ens brytt sig om att uppdatera min order.

Tur att jag inte avbokat mina andra order.

Riktigt jävla uselt Dustin!

Kan ju vara så att den på kundtjänst menade 3080 generellt, inte den modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Kan ju vara så att den på kundtjänst menade 3080 generellt, inte den modellen.

Då är han oerhört inkompetent med tanke på att min förfrågan gällde min order specifikt.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Då är han oerhört inkompetent med tanke på att min förfrågan gällde min order specifikt.

Vi måste haft oturen att få samma kille när jag tänker på vilket uselt svar jag fick också. Men det verkar ju finnas bra personer på supporten också synd bara att det är lotteri om man får Dr Jekyll eller Mr Hyde

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Fick också min 3090 Strix OC order hos Inet 15.04 ändrad till "I lager imorgon" och sedan "Bokad" med grön plupp, blir att avboka end 15.01 order hos Webbhallen imorgon när Inet skickar kortet så någon kanske får sitt Webbhallen kort en vecka tidigare!

Bonus meme:https://i.imgur.com/b0QiFO2.png Elgiganten verkar har fullt upp i chatten!
Gick bra att avboka och fick krediteringskvitto direkt

Haha fyfan lider verkligen med kundtjänst nu. Dom får nog extremt många frågor angående detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Vi måste haft oturen att få samma kille när jag tänker på vilket uselt svar jag fick också. Men det verkar ju finnas bra personer på supporten också synd bara att det är lotteri om man får Dr Jekyll eller Mr Hyde

Hoppas nästan på att den här killen inte ens knappade in mitt ordernummer utan bara gav ett generiskt svar men just nu är jag redo att slänga Dustin i samma skitkorg som Felgiganten.

§1 /mod
Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Detta fick jag som svar av Dustin ang Aorus Master:

"Jag ser att du lade ordern den 12/10. Det är en extremt hög efterfrågan på 3080 kort min gissning är att de tog slut så fort de kom in och gick direkt till dem som lade sin order innan dig.

Just nu finns det ingen prognos för när vi får in nästa leverans på dessa."

"Leveransbeskedet är dessvärre inte när du beräknas få produkten utan när den kommer in till vårt lager. Jag har hört att vi fått in leveransen samt att de ska ha gått iväg eller håller på att gå iväg idag."

Beställde 2020-10-12 vid 16:25

Permalänk
Medlem

Hur kan den som är nr 2 i kön inte fått det då?? Dustin verkar vara ett skämt ju.

Permalänk
Medlem

Så Dustin menar att de har ett system som skickar ut email till alla kunder av en speciell produkt som meddelar att varan kommer komma in i lager även om de inte tänker leverera ut till specifik kund.. så om 100 pers beställt nått men de får in 1 av den varan så skickar den ändå ut 100 email om att varan kommer in i lager... det e fan Elgiganten klass på det asså, jävligt dålig stil isf.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Fick precis som du uppdaterat till imorgon. Men nu gick tidsramen tillbaka till 2020-11-30...

Inet får inte retas så där, helt klart ett slag under bältet.

Mitt är skickat och påväg redan! Umdrar hur många kort dem fick in

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Detta fick jag som svar av Dustin ang Aorus Master:

"Jag ser att du lade ordern den 12/10. Det är en extremt hög efterfrågan på 3080 kort min gissning är att de tog slut så fort de kom in och gick direkt till dem som lade sin order innan dig.

Just nu finns det ingen prognos för när vi får in nästa leverans på dessa."

"Leveransbeskedet är dessvärre inte när du beräknas få produkten utan när den kommer in till vårt lager. Jag har hört att vi fått in leveransen samt att de ska ha gått iväg eller håller på att gå iväg idag."

Beställde 2020-10-12 vid 16:25

Det där svaret är ren lögn! Jag är nummer 2 i kön och fick i stort sett samma svar.

Otroligt uselt av Dustin!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Det där svaret är ren lögn! Jag är nummer 2 i kön och fick i stort sett samma svar.

Otroligt uselt av Dustin!

Frågan är ju om supporten innan ljugit om kö plats eller om dom som svarar nu inte har en aning.. ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Frågan är ju om supporten innan ljugit om kö plats eller om dom som svarar nu inte har en aning.. ?

Vilken jävla shit show det här har blivit.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Vilken jävla shit show det här har blivit.

Ja verkligen ! Börjar tappa suget efter ett 3080 eftersom det verkar omöjligt att få tag på ett...

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

De kanske bara fick in 1. Hade inte förvånat mig.

Permalänk
Skrivet av Dadro:

Sådär.. Fick updatering på order hos Inet. Allt bokat. Bekräftelse mail fick jag 15:04. 3090 Strix OC.
Har inte beställt på några andra siter så jag kan inte avboka och minska kön tyvärr.

Grattis, min står still ännu. Misstänker att era mail var lite fördröjda så era ordernummer var lägre än mitt.
Dock fick jag bekräftelse på att min skärm kommer i början av nästa vecka så då har jag något att leka med medans jag väntar

Permalänk
Medlem

TUF har fått en "kölista" på Webbis nu, så jag bör ligga mellan 100-181, kunde varit värre antar jag

Tack @Pliind för att du sköter uppdaterandet, även såhär pass sent på kvällen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

De kanske bara fick in 1. Hade inte förvånat mig.

Och det hade varit fullkomligt acceptabelt om Dustin hade kommunicerat detta till oss istället för att fara med lögner och felaktig information.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Amerikanska Best Buy har nu fått sin andra last med Founders och säljer dem i detta nu.

Edit:
https://www.bigapplebuddy.com/product/8/nvidia-geforce-rtx-30...
snackar om internationell frakt. dock blir det en del extra. Men de sourcar från best buy. I lager just nu alltså.

EDIT: nu är lagret slut, verkar det som. Grattis alla jänkare!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Amerikanska Best Buy har nu fått sin andra last med Founders och säljer dem i detta nu.

Edit:
https://www.bigapplebuddy.com/product/8/nvidia-geforce-rtx-30...
snackar om internationell frakt. dock blir det en del extra. Men de sourcar från best buy. I lager just nu alltså.

de sålde precis slut på best buys hemsida så hade inte beställt på den du länkade.

EDIT: Nvm de lägger upp mer kort till salu med några minuters mellanrum

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

de sålde precis slut på best buys hemsida så hade inte beställt på den du länkade.

EDIT: Nvm de lägger upp mer kort till salu med några minuters mellanrum

Jo exakt, det verkar komma fler. Jag har försökt researcha bigapplebuddy och de verkar legit. Men de tar en HEL del extra betalt plus verkar inte inkludera tullavgiften så man ska nog ha en bra ursäkt till sig själv. Hade nog avvaktat en vecka eller två till för o se om EU-försäljning drar igång igen

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jo exakt, det verkar komma fler. Jag har försökt researcha bigapplebuddy och de verkar legit. Men de tar en HEL del extra betalt plus verkar inte inkludera tullavgiften så man ska nog ha en bra ursäkt till sig själv. Hade nog avvaktat en vecka eller två till för o se om EU-försäljning drar igång igen

Känns också som en mardröm för eventuella garantiärenden och liknande

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

La ett kort i kundvagnen för att se vad priset landar på med frakt. Totalkostnaden blir ungefär 9500 varav frakt är ca 2000kr. Känns inte värt med tanke på allt strul om nånting skulle gå fel med paketet på vägen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Känns också som en mardröm för eventuella garantiärenden och liknande

Verkligen. En del här som hade stora problem med att bara avbeställa kort från svenska ÅF. Hade inte velat låst pengar till ett (för mig) okänt, utländskt företag. Ser framför mig huvudvärken.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning på TUF oc 3080 idag på Webhallen. Finns det något sätt att uppskatta på vart i kön man landade? Vet att det är långt bak vilket jag är medveten om men någon siffra vore bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Gjorde en beställning på TUF oc 3080 idag på Webhallen. Finns det något sätt att uppskatta på vart i kön man landade? Vet att det är långt bak vilket jag är medveten om men någon siffra vore bättre.

Innan de gjordes tillgängliga att beställa igen, tidigare idag, låg kön på 700.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Innan de gjordes tillgängliga att beställa igen, tidigare idag, låg kön på 700.

998 står bokade så lååångt bak

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Gjorde en beställning på TUF oc 3080 idag på Webhallen. Finns det något sätt att uppskatta på vart i kön man landade? Vet att det är långt bak vilket jag är medveten om men någon siffra vore bättre.

Innan dem öppnade upp för bokningar av kortet idag 15:00 låg det ca 700 beställningar. Har man beställt någon gång, grovt räknat, mellan 16:00-24:00 17/9 ligger man på plats 300-400 i kön.
Nu ligger det 998 bokningar (som går att se).

Har du då beställt idag bör du ha plats någonstans mellan 700-998, men det beror såklart också på vilken tid din order gick igenom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Innan dem öppnade upp för bokningar av kortet idag 15:00 låg det ca 700 beställningar. Har man beställt någon gång, grovt räknat, mellan 16:00-24:00 17/9 ligger man på plats 300-400 i kön.
Nu ligger det 998 bokningar (som går att se).

Har du då beställt idag bör du ha plats någonstans mellan 700-998, men det beror såklart också på vilken tid din order gick igenom.

13:31 var köpet klart. Fick notifiering via mail 13:29 att det går att beställa.