3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Jag fick min bekräftelse 15:03, fortfarande ingen ändring på min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Jag fick min bekräftelse

Usch då. Jag fick inte bekräftelse förrän 15.10. Då ligger jag långt bak i kön

Permalänk
Medlem

Någon som varit i kontakt med Dustin idag angående Aorus korten som ska levereras idag?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Jag fick min bekräftelse 15:03, fortfarande ingen ändring på min order.

Humm..

Fick min bekräftelse 15:04 och min är ändrad.

Permalänk
Medlem

25st 3080 TUF på väg till Webbis det det ut som, med okänt datum förstås.

Även öppnat för nybeställningar nu, så köerna lär öka

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

De öppnar innan price hike så nu lär det flöda in beställningar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Komplett har 4st Aorus Master i lager.

Lycka till!

Edit: Hoppas det innebär att Dustin även fick in sina idag så att man har kort till helgen.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Och där tog dom slut

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

25st 3080 TUF på väg till Webbis det det ut som, med okänt datum förstås.

Även öppnat för nybeställningar nu, så köerna lär öka

Jag satt med kortet redo men insåg att "betala i butik" fanns som alternativ så det valde jag. Är det ett ok sätt att köa för ett kort? Det borde väl ge en del inflation i webbhallens siffror när kunderna inte behöver ligga ute med pengar.

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett 3080 Aorus master från komplett nu, står "reserverad (i lager)" så tror det gick denna gång!
Har som flera andra här beställt samma kort från Dustin men det verkar inte hända mycket där. Släpper såklart min reservation på Dustin om komplett nu skickar ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Jag satt med kortet redo men insåg att "betala i butik" fanns som alternativ så det valde jag. Är det ett ok sätt att köa för ett kort? Det borde väl ge en del inflation i webbhallens siffror när kunderna inte behöver ligga ute med pengar.

Man hamnar nog sist i kön oavsett betalningssätt pga tillgång, eller brist därav.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Dadro:

Humm..

Fick min bekräftelse 15:04 och min är ändrad.

Fusk
Vilket betalsätt använde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Antal bokningar sjönk från 711 till 702. Så max inkom 9 kort denna veckan, om inte ett antal bokningar försvann via avbokningar.

Ajdå. Det var inte mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Fusk
Vilket betalsätt använde du?

Tog 14 dagar faktura. Verkade som att det kommer vara kö och ville inte ligga ute med 20 000 plus i månader

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/324100-ASUS-ROG-STRIX-Ge... Går att boka (inget lager) nu iaf, "bara" 25 kundbokningar

Permalänk
Medlem

Webbis har iaf 50+ TUF OC kort på väg in. Verkar ju lovande. Dock la man en beställning vid 16tiden så man får nog vänta ett tag till.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Dadro:

Tog 14 dagar faktura. Verkade som att det kommer vara kö och ville inte ligga ute med 20 000 plus i månader

Va fan, gjorde jag med. Tänkte att det kanske var något extra som behövdes bekräftats och därför bliv min fördröjd lite.
Du får gärna meddela när dom skickar kortet så får jag hoppas på att dom bara glömde att uppdatera min order med nytt datum

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Va fan, gjorde jag med. Tänkte att det kanske var något extra som behövdes bekräftats och därför bliv min fördröjd lite.
Du får gärna meddela när dom skickar kortet så får jag hoppas på att dom bara glömde att uppdatera min order med nytt datum

Will do!

Permalänk

Jag träffade en man på Inet Sveavägen ung. halv timme sen och han returnerade ett Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC. Ni som är intresserade kan bevaka Inets Fyndhörnan...

Honest man, han returnerade det till butiken istället för att sälja det på Tradera för +2000 kr. Respect!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Man hamnar nog sist i kön oavsett betalningssätt pga tillgång, eller brist därav.

Absolut, jag menade att med "Betala i kassan" kan jag köa för alla modeller men behöver inte ligga ute med en spänn, vilket kanske ger lite sneda siffror.

Permalänk
Medlem

Dustin har fortfarande inte skickat nått om leverans tider för Auros Master. Stod det skulle komma idag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Jag satt med kortet redo men insåg att "betala i butik" fanns som alternativ så det valde jag. Är det ett ok sätt att köa för ett kort? Det borde väl ge en del inflation i webbhallens siffror när kunderna inte behöver ligga ute med pengar.

Absolut, det är därför jag tror att Inet kör att man inte kan hämta i butik på 30xx.

Nu när webbis öppnade bokningar pangade jag in 8 olika kort, den får jag ta en avvägning om vad jag ska ha när väl nått trillar in.

Men jag har ju bara för avsikt att köpa ett kort (kanske 0, beroende på vad AMD visar upp), men med nu gällande system har man ju inget annat val än att ställa sig i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseisverige:

Jag träffade en man på Inet Sveavägen ung. halv timme sen och han returnerade ett Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC. Ni som är intresserade kan bevaka Inets Fyndhörnan...

Honest man, han returnerade det till butiken istället för att sälja det på Tradera för +2000 kr. Respect!

Frågan är, varför gjorde han det? Fel med kontakten för strömmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Dustin har fortfarande inte skickat nått om leverans tider för Auros Master. Stod det skulle komma idag :/

Förhoppningsvis fick Dustin leverans med tanke på att Komplett uppenbarligen fick in 4 kort idag.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Förhoppningsvis fick Dustin leverans med tanke på att Komplett uppenbarligen fick in 4 kort idag.

Har du fått nått nytt om kortet idag ? Mitt står fortfarande att det ska komma in idag men inte hört något nytt 😔

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseisverige:

Jag träffade en man på Inet Sveavägen ung. halv timme sen och han returnerade ett Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC. Ni som är intresserade kan bevaka Inets Fyndhörnan...

Honest man, han returnerade det till butiken istället för att sälja det på Tradera för +2000 kr. Respect!

Skulle nog tro att en Inet anställd klipper kortet innan det läggs ut för försäljning om det här stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Skulle nog tro att en Inet anställd klipper kortet innan det läggs ut för försäljning om det här stämmer.

Ja dom snodde ju mitt igår...

Permalänk
Medlem

Varför höjer de priset efter släpp? För att de räknat med att skapa hajp genom lägre pris och vill casha in på hajpen? Hade väl blivit hajp ändå med den prestandaökningen...

Och varför sätter de ett så tydligt datum då priset ska höjas? Så folk skyndar sig att beställa? Folk som vill beställa ändå...

Så dryga fasoner från Nvidia att jag funderar på AMD istället, men vill ju ha RTX för renderingar...

Ni som skriver att ni beställt 15.01 o dylikt, vilket datum var detta? Ska man ta örfilen från Nvidia och tiga, beställa nu och hoppas på leverans i november? Eller har det tåget gått?

Vad skönt det skulle vara om man bara kunde jämföra produkterna, göra sitt köp i lugn och ro och ägna sig åt jobbet man har att göra..

Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hondaxl:

Ja dom snodde ju mitt igår...

Ganska allvarliga anklagelser att sitta och spy ur sig utan bevis

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ganska allvarliga anklagelser att sitta och spy ur sig utan bevis

Hehe..ja kanske det,fast igår köpte jag ett 3080 kort som fans i lager enligt webbsidan,fick mail att kortet skall komma idag men inget sms eller nånting har skickats.Pratade med kundtjänst som tog vääääääldigt lång tid på sig att kolla upp det,men som sedan sa att han inte fattade hur det kunnat hända??

Jag har ett vittne här med som tipsade om kortet i lager:)