3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

https://www.dustin.se/product/5011199977/aorus-geforce-rtx-30...

Pratade nyss med dustin som sa att de inte hade något datum för när Aorus master kommer in, 13 st kort beställdes den 12/10. På min orderstatus står det fortfarande beräknad leverans till lager 15/10.

Fruktansvärt snyggt kort
Du får gärna dela med dig hur nöjd du är sen
Har ju ett Aorus mobo, skulle sitta fint tillsammans!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

https://www.dustin.se/product/5011199977/aorus-geforce-rtx-30...

Pratade nyss med dustin som sa att de inte hade något datum för när Aorus master kommer in, 13 st kort beställdes den 12/10. På min orderstatus står det fortfarande beräknad leverans till lager 15/10.

Konstigt att de satte status "Beräknad till vårt lager 2020-10-19" i fredags på min order då, tar de datum ifrån luften eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Jag ett SMS från Elgiganten i fredags om att de har haft ett "systemfel" som orsakat utskick av SMS til alla som bokat 3080-kort hos dem.
Låter som BS tycker jag, men om det mot förmodan är ett "systemfel" som orsakat utskick av SMS så är det extremt dåligt att det tar över en månad att fixa.

Om dom menar att hela deras system är fel designat, och att det inte är en liten bugg vi pratar om, då förstår jag "systemfel" Har dock inte fått det smset.

100+ i webblager, leveransdatum till kund via sms som är tagna ur luften osv..

Väntar också med spänning på nytt sms idag med nytt datum 1/2 veckor i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

https://www.dustin.se/product/5011199977/aorus-geforce-rtx-30...

Pratade nyss med dustin som sa att de inte hade något datum för när Aorus master kommer in, 13 st kort beställdes den 12/10. På min orderstatus står det fortfarande beräknad leverans till lager 15/10.

Jag fick samma svar i fredags.

Har Dustin ens en leverans på väg in?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Konstigt att de satte status "Beräknad till vårt lager 2020-10-19" i fredags på min order då, tar de datum ifrån luften eller

På min ordersida står det fortfarande "Beräknad till vårt lager 2020-10-14" och då är jag nummer 2 i kön enligt Dustin.

Känns inte helt betryggande...

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

På min ordersida står det fortfarande "Beräknad till vårt lager 2020-10-14" och då är jag nummer 2 i kön enligt Dustin.

Känns inte helt betryggande...

Nä inte direkt lol, ja ja då hinner man iaf vänta in och se vad AMD har att erbjuda..

Permalänk
Medlem

Avbokade min Auros Master från Dustin. Pallar inte med företag som hittar på en massa datum bara för att locka till sig kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Avbokade min Auros Master från Dustin. Pallar inte med företag som hittar på en massa datum bara för att locka till sig kunder.

Är väldigt nära att göra som dig.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Är väldigt nära att göra som dig.

Känner också så ..

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

Av det jag förstått så verkar det fortfarande vara evig väntan som gäller, men vissa tror att det kommer börja röra sig snabbare nu till veckan. Varför vet jag inte riktigt! Däremot så är det här första veckan sedan lanseringen av 3080 som Komplett inte flyttat tillbaka mitt datum på ett 3080 TUF, så det är ju alltid något. Den 22:a oktober står det, men jag skulle bli väldigt förvånad om mitt kort skickas i veckan.

Skrivet av wargreymon:

Golden Week = ledighet i Kina var 1-7 Oktober, eftersom det kommer med flyg så påverkade det leveranser den här veckan. Nvidia partners och butiker har sagt att det kommer trappas upp mer fler och större leveranser. Ser ingen anledning till att det inte skulle stämma, takten brukar ju ökas efter lanseringar.

Tack båda! Får se vad som nu händer i veckan. Om påståendena stämmer så bör det komma in större lass då iallafall.

Permalänk
Medlem

Sorterar man på "Visa produkter i lager" på Komplett.se dyker Zotac Trinity OC RTX 3080 upp nu. Tidigare har det varit en indikering på att det kommit in några i lager och att de kommer bli tillgängliga under dagen så om någon är sugen på ett sånt kan man ju hålla ett öga där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING från Elgiganten idag kl 15:12. Fick ett mejl en timme senare om att den blir försenad till 30:e September.

Jag försökte via chatten avbryta ordern då jag insåg att jag beställt icke-OC varianten, samt att jag kände att jag lika gärna kan välja någon annan modell med tanke på förseningen, men då kunde dom tydligen inte längre avbryta ordern eftersom den skickats från deras huvudlager enligt hon jag chattade med..

Verkar tveksamt, men jag får väl väntar och ser vad som händer

Beställt från Elgiganten.

Beställdes (datum):2020-09-18
ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING
Varukod:215364
Antal:1
Orderstatus:Reserverad
Pris:kr 7 825,00

Har inte rört sig på över en månad från Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått från Inet? De har lagt locket på och svarar endast på tekniska frågor verkar det som.
Vet väl ungefär var jag ligger i kön men problemet är att man har ju ingen aning när/om det kommer in några kort. Räknar nog med att få vänta en månad till minst.

Har beställt asus strix 3080 oc

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått en grön bock på mitt 3090 TUF GAMING OC hos webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/324063-ASUS-TUF-GeForce-...

Jag har dock samtidigt beställt ett Strix som jag hellre vill ha.

Är det bättre att avboka från WH eller lägga upp på Tradera för typ 17500? för att täcka provision, frakt, osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Är det bättre att avboka från WH eller lägga upp på Tradera för typ 17500? för att täcka provision, frakt, osv?

Rent spontant så skulle jag säga avboka, så går det till näste man i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Rent spontant så skulle jag säga avboka, så går det till näste man i kön.

Ska kolla med Webhallen om det går.

Går det så avbokar jag. Blir helt klart mest rättvist.
Annars lägger jag upp en annons med ett pris som täcker kostnaden för kortet, annons och frakt.

Permalänk
Medlem

Dagsfärsk info från Dustin:

"Hej!

Vad jag kan se så har vi fortfarande inte fått någon ny ETA utav leverantören vilket då innebär att vi inte har ett beräknat leveransdatum när produkten når ut till slutkund.

Så mitt svar är helt enkelt nej, vi har dessvärre inte fått in dem än, men när vi får in dem är du en av dem som får ta del av den första leveransen :)"

Från "beräknad till vårt lager 2020-10-14" till "ingen ETA". Hur kan en leverans bara försvinna?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Dagsfärsk info från Dustin:

"Hej!

Vad jag kan se så har vi fortfarande inte fått någon ny ETA utav leverantören vilket då innebär att vi inte har ett beräknat leveransdatum när produkten når ut till slutkund.

Så mitt svar är helt enkelt nej, vi har dessvärre inte fått in dem än, men när vi får in dem är du en av dem som får ta del av den första leveransen :)"

Från "beräknad till vårt lager 2020-10-14" till "ingen ETA". Hur kan en leverans bara försvinna?

Det är inte så svårt att tappa bort ett paket Stulet, glömt skannat, hamnat på fel bil etc.

Permalänk
Skrivet av Lyrael:

Någon som hört nått från Inet? De har lagt locket på och svarar endast på tekniska frågor verkar det som.
Vet väl ungefär var jag ligger i kön men problemet är att man har ju ingen aning när/om det kommer in några kort. Räknar nog med att få vänta en månad till minst.

Har beställt asus strix 3080 oc

Är det någon som vet VARFÖR de inte svarar på frågor om köplats, leveranser och så vidare?

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Ska kolla med Webhallen om det går.

Går det så avbokar jag. Blir helt klart mest rättvist.
Annars lägger jag upp en annons med ett pris som täcker kostnaden för kortet, annons och frakt.

Kommer budas upp om du inte använder ”köp nu”.

Permalänk
Webhallen

Hett av pressarna:
https://www.webhallen.com/325476 (Zotac 3080 Trinity OC)
Ser ut att kunna få sin backorder nollad nästa vecka och bör lämna några kort lediga.

/Patrik (Pliind)
Nu är jag tillbaka, dock gäller det som tidigare, kan ej svara på PM, har ej möjlighet att kolla när, var hur en leverans är påväg, allt jag vet står på produktsidorna

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Kommer budas upp om du inte använder ”köp nu”.

Jo ja vet men kände mig inte helt ok med att tjäna pengar på grund av bristen på kort.
Och frågan i denna tråd var egentligen mest bör att berättiga mitt val i mitt eget huvud.

Permalänk
Medlem

Komplett ändrade mitt 3080 TUF från 22:a till 27:e oktober nyss så nog inget kort den här veckan heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Jo ja vet men kände mig inte helt ok med att tjäna pengar på grund av bristen på kort.
Och frågan i denna tråd var egentligen mest bör att berättiga mitt val i mitt eget huvud.

Kan kanske sälja till någon direkt på forumet? Så gynnar du Swec. Men nog enklast att avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Komplett ändrade mitt 3080 TUF från 22:a till 27:e oktober nyss så nog inget kort den här veckan heller

Intressant, när beställde du? Mitt TUF blev inte ändrat, fortfarande 22:a oktober. Jag fick min beställning bekräftad prick 15:00 på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Intressant, när beställde du? Mitt TUF blev inte ändrat, fortfarande 22:a oktober. Jag fick min beställning bekräftad prick 15:00 på releasedagen.

15:15

Men det är ingen ide att bry sig så länge det inte står bekräftat för tiden man beställde är bara slumpad om man ska tro folk i det här forumet som fått kort med senare tid på beställningen.

Samt att komplett kommer bara fortsätta flytta fram datumet fem dagar i taget som de gjort hela tiden tills de vet något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hett av pressarna:
https://www.webhallen.com/325476 (Zotac 3080 Trinity OC)
Ser ut att kunna få sin backorder nollad nästa vecka och bör lämna några kort lediga.

/Patrik (Pliind)
Nu är jag tillbaka, dock gäller det som tidigare, kan ej svara på PM, har ej möjlighet att kolla när, var hur en leverans är påväg, allt jag vet står på produktsidorna

Det var som... hur många beställningar handlar det om? och hur många extra beställningar fick du in de senaste 15 min? jag vet att jag la en iaf

Edit : ser nu att sidan listar antal bokningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

15:15

Men det är ingen ide att bry sig så länge det inte står bekräftat för tiden man beställde är bara slumpad om man ska tro folk i det här forumet som fått kort med senare tid på beställningen.

Samt att komplett kommer bara fortsätta flytta fram datumet fem dagar i taget som de gjort hela tiden tills de vet något mer.

Ja, jag litar ju inte alls på Komplett längre, men det har blivit till någon sorts lek att försöka få till någon sorts logik i kaoset från de få ledtrådar vi har medan jag väntar.

Permalänk

@Webhallen jag tror jag sett det besvarats nånstans så ursäkta om frågan är besvarad 100ggr redan, men vad innebär "Ej skeppade men allokerade"?

Permalänk

Någon som fått rog strix OC 3080 från Komplett ännu? Jag hade beräknat leveransdatum 17 oktober. Uppdaterades idag, uppskjutit till 22.