3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakedAlien:

@Webhallen jag tror jag sett det besvarats nånstans så ursäkta om frågan är besvarad 100ggr redan, men vad innebär "Ej skeppade men allokerade"?

Om det gäller Webhallen så betyder det att dem har blivit tilldelad X antal Gpu'er men att dem ännu inte har skeppats.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CloakedAlien:

@Webhallen jag tror jag sett det besvarats nånstans så ursäkta om frågan är besvarad 100ggr redan, men vad innebär "Ej skeppade men allokerade"?

Hej!

Att vi har fått info om att vi tilldelats en leverans men de har ej skeppats ännu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Jag har nu fått en grön bock på mitt 3090 TUF GAMING OC hos webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/324063-ASUS-TUF-GeForce-...

Jag har dock samtidigt beställt ett Strix som jag hellre vill ha.

Är det bättre att avboka från WH eller lägga upp på Tradera för typ 17500? för att täcka provision, frakt, osv?

Får jag fråga vilken tid du lyckades lägga din beställning på 3090 TUF OC?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Jag har nu fått en grön bock på mitt 3090 TUF GAMING OC hos webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/324063-ASUS-TUF-GeForce-...

Jag har dock samtidigt beställt ett Strix som jag hellre vill ha.

Är det bättre att avboka från WH eller lägga upp på Tradera för typ 17500? för att täcka provision, frakt, osv?

När la du din order? Jag la 15.00

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Får jag fråga vilken tid du lyckades lägga din beställning på 3090 TUF OC?

15:01 enligt min beställningssida. gissningsvis väldigt tidigt på den minuten då jag även har 15:01 på det strix jag egentligen ville beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Intressant, när beställde du? Mitt TUF blev inte ändrat, fortfarande 22:a oktober. Jag fick min beställning bekräftad prick 15:00 på releasedagen.

En vän fick det bekräftat 15:04 på komplett; hans beställning ändrades från 17:e till den 22:a idag. Har hoppat sådär ända sedan det preliminära datumet var 27 september :-/

Permalänk
Medlem

Mitt Aorus Master på Proshop blev precis skickad. Avbokar på Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

15:01 enligt min beställningssida. gissningsvis väldigt tidigt på den minuten då jag även har 15:01 på det strix jag egentligen ville beställa.

Nedrans, jag beställde 15.00 och fick bekräftelsen 15.00 men du hamnade ändå före? 😃

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Avbröt precis min order från Inet. EVGA 3080 FTW3 Ultra. Känns ju helt hopplöst att få tag på ett kort innan Cyberpunk när man ser att folk som beställde några minuter efter launch fortfarande väntar. Speciellt när man själv inte beställde förens 19:00.

Lycka till till er som väntar.

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

15:01 enligt min beställningssida. gissningsvis väldigt tidigt på den minuten då jag även har 15:01 på det strix jag egentligen ville beställa.

Enligt orderhistoriken hamnade min på 15.02. Får hoppas att det inte är alldeles för många före mig.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Nedrans, jag beställde 15.00 och fick bekräftelsen 15.00 men du hamnade ändå före? 😃

Nu spekulerar jag bara.. men gissar att det rasade in ordrar i systemet på några sekunder och att några ordrar lyckas tränga sig före andra. Kan tänka mig att någon order fick typ "please wait, system is busy" och precis när det var fritt fram igen klickade någon på beställ innan den väntande ordern han släppas igenom.

Är nog inte helt omöjligt i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Nu spekulerar jag bara.. men gissar att det rasade in ordrar i systemet på några sekunder och att några ordrar lyckas tränga sig före andra. Kan tänka mig att någon order fick typ "please wait, system is busy" och precis när det var fritt fram igen klickade någon på beställ innan den väntande ordern han släppas igenom.

Är nog inte helt omöjligt i alla fall

Inte omöjligt, ska tydligen ha legat 8 ordrar från 15.00-15.01

@Webhallen hur många RTX3090 TUF OC får/fick ni in idag?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tog en titt på Proshops info. Är det så att man är ute efter ett 3080 eller 3090 och inte bryr sig om modell så finns ju ett par i varje kategori som är typ 0-10 pers o kö på. Gigabyte RTX 3080 GAMING OC är ju t.ex 141 kundorder, och de har mottagit 139 kort. För mig så låter det ju som att de ganska smidigt borde kunna leverera ett sådant kort snart.

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Permalänk
Avstängd

Fattar inte proshops lista riktigt. Såhär ser det ut gällande RTX 3090 GAMING X TRIO 24G.
Antal kundordrar: 11st , Antal beställt av leverantör: 110st, Antal kort mottagna: 23st. Men ändå är lagret tomt?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Fattar inte proshops lista riktigt. Såhär ser det ut gällande RTX 3090 GAMING X TRIO 24G.
Antal kundordrar: 11st , Antal beställt av leverantör: 110st, Antal kort mottagna: 23st. Men ändå är lagret tomt?

"Number of current customer orders, which have yet to be delivered." skriver de själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Fattar inte proshops lista riktigt. Såhär ser det ut gällande RTX 3090 GAMING X TRIO 24G.
Antal kundordrar: 11st , Antal beställt av leverantör: 110st, Antal kort mottagna: 23st. Men ändå är lagret tomt?

Skrivet av Kirchen:

"Number of current customer orders, which have yet to be delivered." skriver de själva.

Precis, så i detta fall har 23st kort hamnat hos slutkund, 11st är kvar i kön och de har beställt 110st. Så tolkar jag det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Tog en titt på Proshops info. Är det så att man är ute efter ett 3080 eller 3090 och inte bryr sig om modell så finns ju ett par i varje kategori som är typ 0-10 pers o kö på. Gigabyte RTX 3080 GAMING OC är ju t.ex 141 kundorder, och de har mottagit 139 kort. För mig så låter det ju som att de ganska smidigt borde kunna leverera ett sådant kort snart.

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Det är ett kort med udda strömkontakt vilket gör det mindre populärt, speciellt för de som planerar vattenkylning.

https://cdn.videocardz.com/1/2020/09/RTX-3080-EAGLE-OC-KitGur...

Designen känns som den blev förhastad, som att tex Gigabyte insåg sent att alla andra konkurrenter kör en fläkt som blåser genom kortet och då fick de också lösa det utan att ändra PCB.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Sorterar man på "Visa produkter i lager" på Komplett.se dyker Zotac Trinity OC RTX 3080 upp nu. Tidigare har det varit en indikering på att det kommit in några i lager och att de kommer bli tillgängliga under dagen så om någon är sugen på ett sånt kan man ju hålla ett öga där.

Tack för tipset! Har haft denna på auto refresh i ett par timmar nu "för skojs skull" (även om jag antagligen kommer klicka köp som en dåre). Har fortfarande inte kommit ut till försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Det är ett kort med udda strömkontakt vilket gör det mindre populärt, speciellt för de som planerar vattenkylning.

https://cdn.videocardz.com/1/2020/09/RTX-3080-EAGLE-OC-KitGur...

Designen känns som den blev förhastad, som att tex Gigabyte insåg sent att alla andra konkurrenter kör en fläkt som blåser genom kortet och då fick de också lösa det utan att ändra PCB.

Inte kollat in de olika korten alls, ville mest tipsa om att kika in de olika korten ifall man har bråttom

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Nu spekulerar jag bara.. men gissar att det rasade in ordrar i systemet på några sekunder och att några ordrar lyckas tränga sig före andra. Kan tänka mig att någon order fick typ "please wait, system is busy" och precis när det var fritt fram igen klickade någon på beställ innan den väntande ordern han släppas igenom.

Är nog inte helt omöjligt i alla fall

Vi lär se en exponentiell ökning i tempot den där kön bockas av. Även om det säkerligen var som högst orderdensitet där i början runt 15.00, när många satt och F5-ade, så ökar också takten på både leveranser och avbokningar nu. Så det kommer nog gå rätt snabbt att få sitt kort, om man bokade innan 15.10.
OBS: Hypotets! Har ingen aning om det _verkligen_ är så, så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Tog en titt på Proshops info. Är det så att man är ute efter ett 3080 eller 3090 och inte bryr sig om modell så finns ju ett par i varje kategori som är typ 0-10 pers o kö på. Gigabyte RTX 3080 GAMING OC är ju t.ex 141 kundorder, och de har mottagit 139 kort. För mig så låter det ju som att de ganska smidigt borde kunna leverera ett sådant kort snart.

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Fast det är bättre att vara utan kort än att få ett Gigabyte som är tillverkat före vecka 39.
Mvh Ägare av ett Gaming OC med lösa strömkontakter

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Nu väntar jag bara på ett block från EK

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Inte kollat in de olika korten alls, ville mest tipsa om att kika in de olika korten ifall man har bråttom

Kortet är säkert inte dåligt så det är bra att du tipsar, jag vill egentligen bara gissa mig till varför det kortet är mindre populärt.
Vissa har klagat på dålig kvalitet på strömkontakterna så jag hade inte köpt detta kort begagnat men nytt kan man alltid reklamera om det behövs.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Mitt Aorus Master på Proshop blev precis skickad. Avbokar på Dustin.

Alla verkar ha fått sin leverans förutom Dustin! Suck....

Men stort GRATTIS!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Alla verkar ha fått sin leverans förutom Dustin! Suck....

Men stort GRATTIS!

Vet man att något som helst kort har skickats till slutkund från Dustin?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Dåså forumvänner.

Nu har jag pratat med Netonnet och föga förvånande ville de initialt inte säga ett smack om vare sig köplats eller förväntad leverans av 3080 TUF kortet.

Jag förklarade att jag varit i butik, fått en webborder avbokad trots att det inte skulle gå samt snackat med butikspersonalen som kunde se precis hur många order som låg på kortet.

Efter lite bollande mellan kundtjänstmedarbetaren i luren och ansvarig i bakgrunden, kunde vi till slut (såklart) få fram en uppskattad siffra från deras befintliga system på ca 80-100 order som låg före mig. Det säger ingenting om när man kan tänkas få sitt kort men jag som kund är nöjd och nu tagit beslutet att avboka min order på Netonnet.

Och för er som följde häxjakten igår kan jag meddela följande:
Det var ett lugnt och sansat samtal, jag förklarade min situation och att kundtjänst inte är boven i dramat. Samtalet tog ca 8-10 min så någon enorm kö bakom mig lär inte hunnit byggas upp. Vi avslutade samtal väldigt trevligt med att önska varandra en fortsatt fin dag. Jag är 99.9% säker på att personen i luren inte kommer att skjuta skallen av sig eller sjukskriva sig i närtid pga vårt samtal.

Med andra ord, lite beslutsamhet och en aning förmåga att nyttja sin rätt som kund kommer man långt på.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

"nyttja sin rätt som kund" det var dagens

personligen tycker jag det låter som att NoN gick segrande ur denna striden då de slipper ha dig som kund..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobre:

"nyttja sin rätt som kund" det var dagens

personligen tycker jag det låter som att NoN gick segrande ur denna striden då de slipper ha dig som kund..

Absolut, du har helt rätt! Dom vann, du vann och jag förlorade. Game over!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Inte ett enda 3080 strix non OC i sikte bra där Asus

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator...

7 i lager! Skapade konto bara för att berätta för er

EDIT: Skoja. Dom försvann på 2 min