3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av loddee:

Ja jävlar va priset går upp! Nu är dom slut i alla fall

Ja galet dyrt.. nej, de pengarna kan man lägga på nåt annat kul.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/hitta?q=3090 pojkar det finns msi på inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Helvete vad fort de försvann. Fick mitt 3080 TUF OC från Komplett igår, beställde 17/09/2020 15:22 så fick det snabbare än väntat i ärlighetens namn.

Blev bra sugen på att klicka hem 3090 istället men var nog lika bra de tog slut innan jag hann det då jag inte ens hunnit installera 3080 ännu.

Permalänk
Medlem

Så himla störigt att man har ITX just nu. Bara EVGA och TUF som passar.

Permalänk
Medlem

Hur kommer ni fram till Elgigantens chatt. Har dem tagit bort den helt nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilrah:

Ja galet dyrt.. nej, de pengarna kan man lägga på nåt annat kul.

Alla pengar kan alltid läggas på något annat

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Omg nu plockas mitt rtx 3080 jag beställde på inet förra veckan haha! Blir inget dazzling angel då🤣
Jaja då får väl nån annan min plats i kön.

Permalänk
Medlem

Har Elgiganten skickat ut några som helst kort ännu? Ser aldrig någon säga att dom fått från Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Har Elgiganten skickat ut några som helst kort ännu? Ser aldrig någon säga att dom fått från Elgiganten.

Tror faktiskt någon skrev i veckan att de fått något kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Omg nu plockas mitt rtx 3080 jag beställde på inet förra veckan haha! Blir inget dazzling angel då🤣
Jaja då får väl nån annan min plats i kön.

Vilket kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Vilket kort?

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

😃😃
Är tydligen ingen lång kö på dessa

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator...

3080 i lager för den som vill ha ett Zotac

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av emteze:

Jaja, beggars och choosers osv..

typ ja ville ha FE men fick tag på ett aorus master. 3k dyrare 2ggr större, jobbigt ilandsproblem xD

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

😃😃
Är tydligen ingen lång kö på dessa

Provade att lägga en beställning, fan har Inet slutat med Klarna?? fick inte upp Klarna som alternativ längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Redan borta. När man kommer till kassan står det Inte i lager. 0 st. förväntas i lager den 25.Oct.2020

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Provade att lägga en beställning, fan har Inet slutat med Klarna?? fick inte upp Klarna som alternativ längre.

Inet använder sig utav Qliro.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Ja de kör med Qliro istället.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Var 8 kort när ja länka hade ett i kundvagnen men bestämde mig för att vänta på en modell jag egentligen vill ha

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

fortfarande där 12st i skrivande stund

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av LastNinjas:

Ja, dom har gått över till Qliro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Ja de kör med Qliro istället.

Såg det, som har ränta om man delar upp köpet vilket är ett steg för det sämre för oss konsumenter..

Permalänk
Medlem

Jag lägger mitt hopp till @webhallen att snart så är det min tur i kön o få nått kort av dem, har avbokat alla andra butiker för att stötta webhallen som ändå försöker o va transparanta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

det kliar lite i fingret, dock föredrar jag asus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Snipade den, hittade den dock på eget bevåg på en random F5 på kompletts hemsida, men måste nog varit det kortet jag fick!

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

Har det kortet MLCC?

Edit: såg på bilden att det är popcaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Var 8 kort när ja länka hade ett i kundvagnen men bestämde mig för att vänta på en modell jag egentligen vill ha

Jag med.. såg lite rykten om zotac korten skulle vara powerlimitade för att arbeta runt kondensator-issuen.. man blir ju lite nojjig nu att man köper "vad som helst" och det är säkert så att många tillverkare fått göra lite fulpatchar här och var på sina kort.

Även mitt Gigabyte 3080 Gaming OC som jag har en beställning på verkar ju ha nån fulpatch där de fått dra PCIe kablagen tvärs genom ett värdefullt utrymme för luftflödet.

Permalänk
Medlem

Man är ju skadad av detta när man nästan beställer ett kort för över 18k spänn bara för att man är så ovan att se en grön knapp istället för gul eller röd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Ang Klarna vs Qliro, någon som vet om butikerna har får betala olika för det 2, har varit så glad att många kör med Klarna och det är så smidigt och funkar prefa hur man löser betalningar o sånt.
Men nu skall butikerna ha en massa olika lösningar och det blir bara skit av allt, inte ett fan alls av Qliro

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Ang Klarna vs Qliro, någon som vet om butikerna har får betala olika för det 2, har varit så glad att många kör med Klarna och det är så smidigt och funkar prefa hur man löser betalningar o sånt.
Men nu skall butikerna ha en massa olika lösningar och det blir bara skit av allt, inte ett fan alls av Qliro

Jag vill inte ha att göra med Klarna så jag betalar direkt via banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Har det kortet MLCC?

Edit: såg på bilden att det är popcaps.

Fast det "problemet" är ju hyffsat sönderbunkat.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |