3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Japp men 8600 kr ink moms är billigast på prisjakt.

Japp, säger inget om Westium som butik men om levdatum stämmer (med tanke på prissättningen) kan det ju va värt för vissa som vill chansa. Folk köper ju på tradera och annat 😀

Så är det. Bra poäng!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Onion:

Hehe jag undrar hur många gånger feltaggningar av Asus.Davids namn räddat honom från att behöva svara på denna extremt repetetiva fråga (som för övrigt redan besvaras av honom minst en gång i veckan i denna tråd)

Permalänk
Medlem

Varför undviker David hela tiden den viktigaste frågan - Vilken milkshake-smak föredrar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Ursäkta om jag uppfattades ifrågasättande! Jag ifrågasätter ingen utan jag är bara nyfiken på om det finns information någon stans som nämner ett lagersaldo eller någon form av scope på hur många koder det finns. Det är rätt osnyggt att sälja en grej och sen mer eller mindre direkt hävda att det är slut i lager, om nu Nvidia gjort det.

Edit: däremot kan jag, nu när jag läste dina meddelanden igen, tycka att det kan vara läge med en källa eftersom du påstår, parafraserat, att ” Enligt nvidia så har dom slut på koder.”. Det blir bara ett enda ryktessnurr här i forumen om vi bara förmedlar saker vi hört nån stans. Då är det bättre med en skriftlig källa så man kan bedöma relevansen.

Det är ju både Webhallen (I denna tråd) och Inet som sagt att Nvidia säger att det är slut på koder. Om det var det du menade med rykte?

Nvidia hade inte gått ut med något antal.
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rtx-bundle/
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rtx-bundle/ter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lethal01:

Varför undviker David hela tiden den viktigaste frågan - Vilken milkshake-smak föredrar du?

För tusende gången. Han kan inte kommentera preferenser för enskilda milkshakesmaker! Sitt lugnt i båten!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Otroligt att man kan ha slut på spelkoder när man inte skickar ut några kort.Hur fan är det möjligt?
Aja får se hur det blir.
Denna release blir bara värre, nu garvar man ju bara åt fiaskot.

Permalänk
Medlem

Hur väl stämmer Proshops listor egentligen, om man ser på MSI 3090 trio x så ska de ha fler i lager nu än beställningar och ännu mer påväg men inget som indikerar detta på hemsidan vid produkten utan det vanliga "Beställd - Okänt leveransdatum"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Hur väl stämmer Proshops listor egentligen, om man ser på MSI 3090 trio x så ska de ha fler i lager nu än beställningar och ännu mer påväg men inget som indikerar detta på hemsidan vid produkten utan det vanliga "Beställd - Okänt leveransdatum"?

Va? Tror du läser lite fel. De har 478 personer i kö. 1090 kort beställde ifrån distributör. De har väntar/bekräftat på 90 och har fått in totalt 51.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Va? Tror du läser lite fel. De har 478 personer i kö. 1090 kort beställde ifrån distributör. De har väntar/bekräftat på 90 och har fått in totalt 51.

Jasså? Så här säger min sida iaf ...läs "3090"
2876881 MSI RTX 3090 GAMING X TRIO 24G 18 customers orders 140 ordered from man. 40 incoming 23 recieved

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Jasså? Så här säger min sida iaf ...läs "3090"
2876881 MSI RTX 3090 GAMING X TRIO 24G 18 customers orders 140 ordered from man. 40 incoming 23 recieved

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Oj förlåt, kollade 3080

Men det är 18 i kö och de förväntar sig 40. Med andra ord kommer det finnas 22 över när de fått in de korten. Att de fått in 23 hittills har ju minskat kön, så det är totalt 41 som beställt det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Jasså? Så här säger min sida iaf ...läs "3090"
2876881 MSI RTX 3090 GAMING X TRIO 24G 18 customers orders 140 ordered from man. 40 incoming 23 recieved

https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Fast 23 recieved är antal dem fått in totalt sen launch. 18 ordered är hur många bokningar de har just nu. Det är även en liten asterisk på Recieved-kolumnen med en förklaring högre upp på sidan.

Edit: Asterisken var visst bara angående 3070-korten, men det andra är ändå detsamma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Viking

Så nu kommer det alltså finnas gott om 3090.
Dags att prioritera 3080!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Imorgon skall mitt dazzling angel skickas😊😇😇😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Imorgon skall mitt dazzling angel skickas😊😇😇😆

Det är ett jäkligt speciellt kort haha 😂 Ska bli intressant att få höra hur många extra fps du får tack vare kristallerna och Guitar Hero-fonten 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Imorgon skall mitt dazzling angel skickas😊😇😇😆

Å fan du har fått bekräftelse på det?, har du beställt vanliga versionen eller OC?
Har själv en beställning på OC versionen men inget har hänt än så länge med min beställning.
Vet du hur många som var före dig när du beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Å fan du har fått bekräftelse på det?, har du beställt vanliga versionen eller OC?
Har själv en beställning på OC versionen men inget har hänt än så länge med min beställning.

Asså nä inte ännu,men det skall ju komma mellan 23-26 oktober.
Oc har jag beställt och hade 11,31 som tid:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Asså nä inte ännu,men det skall ju komma mellan 23-26 oktober.
Oc har jag beställt och hade 11,31 som tid:)

Ah ok, ja vi får se om de får in några kort imorrn/helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Imorgon skall mitt dazzling angel skickas😊😇😇😆

Snälla lägg till en respektabel mängd lens flare innan du visar den monterad. Om du behöver hjälp så finns jag redo med photoshop

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är spelreglerna från Nvidia att man ska ha sitt kort utlevererat den 29e Oktober för att ta del av kampanjen. Så spelar ingen roll om när man bokade inom kampanjperioden utan när du hämtar ut kortet inom kampanjkoden.

Vi gick ut i början och skrev:
"INGÅR ETT SPEL NÄR MAN BOKAR RTX 3080?
Du som har köpt ett Geforce RTX 3080 kort och fått det skickat/hämtat från oss innan den 29 oktober 2020 får du med en spelkod till Watch Dogs: Legion och GeForce Now i ett år. "

Source: https://www.webhallen.com/se/campaign/8555-Nvidia-GeForce-RTX...

Med det sagt, få inte panik, kan inte säga mer just nu.

/Patrik

Skrivet av Lodisen:

"Då din order lades i början av Oktober kommer det tyvärr inte att skickas med en spelkod från Nvidia. Detta beror på att kampanjen inte var aktiv vid ert köp"
Detta var 3:e Oktober och jag fick kortet den 10:e.

Den tackar vi för Inet.

@wargreymon är det dessa inlägg du syftar på? Om inte annat ser jag gärna källan om du har den. Vore intressant att läsa mer.

Edit: Jag förstår villkoren för koderna. Det jag undrar över är om det finns en källa till påståendet att koderna nu är slut. Det var det som Wasp Customs signalerade när han ungefär skrev att Nvidia säger att koderna är slut. Sedan skrev han att det var något han hört. Då blir jag nyfiken på var han hört det. Kanske känns obstinat, men det är väl schysst att kunna styrka sina påståenden på något annat sätt än att man ”hört det”.

Om ingen har någon källa så är det okej, men då kan vi ju förhålla oss till påståendet om att koderna är slut på ett lämpligt sätt.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett hum om hur lång tid det är från "Incoming" till skickat på Proshop?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Viking
Skrivet av Errek:

Någon som har ett hum om hur lång tid det är från "Incoming" till skickat på Proshop?

Tror jag sett att det kan ta upp till 2 veckor. Säkert mer om det blir förseningar.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

@wargreymon är det dessa inlägg du syftar på? Om inte annat ser jag gärna källan om du har den. Vore intressant att läsa mer.

Edit: Jag förstår villkoren för koderna. Det jag undrar över är om det finns en källa till påståendet att koderna nu är slut. Det var det som Wasp Customs signalerade när han ungefär skrev att Nvidia säger att koderna är slut. Sedan skrev han att det var något han hört. Då blir jag nyfiken på var han hört det. Kanske känns obstinat, men det är väl schysst att kunna styrka sina påståenden på något annat sätt än att man ”hört det”.

Om ingen har någon källa så är det okej, men då kan vi ju förhålla oss till påståendet om att koderna är slut på ett lämpligt sätt.

Nej, inte det, utan: #18676044
Min kompis fick information om att Inet sade att det var slut på koder och frågade Webhallen om det stämmer.

Det Inet skrev till Lodisen är lögn, han ligger under kampanjen, men koderna verkar vara slut.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Nej, inte det, utan: #18676044
Min kompis fick information om att Inet sade att det var slut på koder och frågade Webhallen om det stämmer.

Det Inet skrev till Lodisen är lögn, han ligger under kampanjen, men koderna verkar vara slut.

Okej. Webbis säger ju att han ska pejla läget. Det är väl inget bekräftande i det svaret? Eller har jag missat ett annat inlägg också?

Inet verkar ju generellt sett vara ute och cykla angående detta, baserat på Lodisens kommentar om att de menat att han inte omfattas av kampanjen då han bokat i oktober. Kanske har de bara inte koll eller orkar inte beställa nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det Inet skrev till Lodisen är lögn, han ligger under kampanjen, men koderna verkar vara slut.

Jag fick samma svar från Inets chat förut.
Att tredje oktober var brytpunkten och att mitt kort som beställdes nionde och kom hem till mig den tolfte inte kunde ta del av erbjudandet.

Tråkigt att dem inte själva vet vad som gäller men det verkar mycket vanligt att många återförsäljare är förvirrade när det kommer till denna lansering.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Tror jag sett att det kan ta upp till 2 veckor. Säkert mer om det blir förseningar.

Då håller jag inte andan. Tack!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Ta min Watch Dogs kod någon. Jag försökte ge bort den på nvidiadiscorden för ett tag sedan, så den *kan* vara tagen redan men den drunknade samtidigt i massa andra meddelanden så jag vet inte.

f4LFV3cpgzXqdHFWxuWeYxdd

Dold text

Har för mig den ska skrivas in i GFE och du måste ha ett 3000-kort instoppat i datorn för att den ska godkänna.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Okej. Webbis säger ju att han ska pejla läget. Det är väl inget bekräftande i det svaret? Eller har jag missat ett annat inlägg också?

Inet verkar ju generellt sett vara ute och cykla angående detta, baserat på Lodisens kommentar om att de menat att han inte omfattas av kampanjen då han bokat i oktober. Kanske har de bara inte koll eller orkar inte beställa nya?

Nej, det är sant, men de verkar ju heller inte ha fått nya koder. Får se om Inet fixar åt min kompis och att Komplett fixar när jag väl får mitt kort. Webhallen verkar ju "lova" något I alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ta min Watch Dogs kod någon. Jag försökte ge bort den på nvidiadiscorden för ett tag sedan, så den *kan* vara tagen redan men den drunknade samtidigt i massa andra meddelanden så jag vet inte.

f4LFV3cpgzXqdHFWxuWeYxdd

Dold text

Har för mig den ska skrivas in i GFE och du måste ha ett 3000-kort instoppat i datorn för att den ska godkänna.

ja, Du måste ha ett 3000 kort för att använda koden. Men jag tror jag läste någonstans att du får en kod när du använder den som du kan ge bort. Men jag kan ha fel.

Permalänk

Beställde 3/10 från netonnet ett Gigabyte 3080, som jag fick levererat den 14/10

den 17/10 skrev jag till suporten o undrade över min kod, via en länk som fanns på deras hemsida (som ej finns nu längre, kollade just)
19/10 fick jag den skickat till mig på email tillsammans med geforce now koden.

så jag vet inte, men då fanns det i alla fall tillgång till koder, kanske är det också beroende av att olika återförsäljare har olika många.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Beställde 3/10 från netonnet ett Gigabyte 3080, som jag fick levererat den 14/10

den 17/10 skrev jag till suporten o undrade över min kod, via en länk som fanns på deras hemsida (som ej finns nu längre, kollade just)
19/10 fick jag den skickat till mig på email tillsammans med geforce now koden.

så jag vet inte, men då fanns det i alla fall tillgång till koder, kanske är det också beroende av att olika återförsäljare har olika många.

Vänta nu, beställde du 3/10 och fick det 14/10? Vilket kort exakt? 😀 Non har ju varit helt värdelösa på information om kort de har fått in etc. Så hade varit kul att veta lite vad de faktiskt levererat hittills.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop