3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av iben301:

Okej några dagar efter dom skickar det eller?

Fick min kod på mail 5 dagar efter dom skickat kortet.
Förutsatt att dom har koder att skicka ut då antar jag. Kanske kan bli lite längre väntetid annars...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Fick min kod på mail 5 dagar efter dom skickat kortet.
Förutsatt att dom har koder att skicka ut då antar jag. Kanske kan bli lite längre väntetid annars...

Okej tack för svaren.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Okej tack för svaren.

Fylldes på koder idag, bör hända lite imorgon:)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Fylldes på koder idag, bör hända lite imorgon:)

Om bara ASUS kunde fylla på lite non-OC TUF också ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chopsting:

Beställde 3080 Strix OC från Elgiganten

Fick detta i chatten efter ha gett mitt ordernummer den 20:e Okt:
"message": "Du kommer få din leverans ca den 26/10",
"created": "2020-10-20T16:01:04.725Z",

Skrev idag igen i chatten och den och fick info om att de vet inget när korten kommer men han svarade:
"jag kan se att du var bland de första som beställde. Men det vore inte rätt av mig att lova något som kanske inte stämmer. I början visste vi inte att det skulle bli såna leveransproblem från tillverkaren."

Jag pratade med en person som jobbade på Elgiganten när deras launch strulade, så var ganska snabb på lägga min beställning när korten blev tillgängliga, börjar ju tro det inte kommer mer än ett väldigt fåtal 3080 Strix OC till Felgiganten :/

Får sitta och sura över att man får vänta ett tag till ser det ut som.

Av ren nyfikenhet från en annan som beställt likadant kort, vid vilket tid fick du igenom din beställning?

Permalänk

jaha då va min hunting över, blev inte alls vad jag trodde först.. har haft en 6-7 kort beställda o nu slutade det med ett apdyrt MSI Gaming Trio 3090(proshop ,tips från nån i tråden), jaja man lever bara en gång o man är till åren kommen typ

blir lite konstigt att lämna denna tråden dock

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Sega nyheter för er Asus 3080 NON-OC köpare, skit asus alltså..

"Asus none OC cards.
I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Sega nyheter för er Asus 3080 NON-OC köpare, skit asus alltså..

"Asus none OC cards.
I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Vilken är källan?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Vilken är källan?

Foruminlägg hos overclockers.co.uk.

Permalänk
Medlem

Så äntligen...

Order Datum Ordernummer Status Ordervärde
2020-10-23 (hemligt) Skickad 18 199 kr

Leveranssätt PostNord Uthämtningsställe

Produkt Status Pris Antal Summa
MSI GeForce RTX 3090 24GB VENTUS 3X OC Skickad 18199kr 1st 18199kr

Inte kortet jag vill ha, men kortet som faktiskt kommer och lagom billigt också.
Order lagd 23/10, leverans 27/10. Bra turn around på den beställningen, kanske avbeställer de andra korten.

Otydligt kanske?
Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tack.
Förr eller senare lär de väl skifta modeller oavsett för att beta ner sina ordrar, gissar jag. Men det ser rätt mörkt ut för 7e november om det där stämmer.

Det är lite halvroligt ändå att tuf som skulle matcha FE-priset inte gjorts i fler exemplar med tanke på att det rätt så uppenbart borde vara flest beställningar på det med tanke på priset.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Sega nyheter för er Asus 3080 NON-OC köpare, skit asus alltså..

"Asus none OC cards.
I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Info om detta hade varit bra att veta innan release då man satt och f5a och försökte beställa ett kort så tidigt som möjligt för att få ett kort så tidigt som möjligt!

Helt sjukt det hära. Hade ju köpt oc versionen utan tvekan om man visste att den var prio. Varför ens lista non oc vid release om dom ändå inte ens produceras???

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

lagom billigt också.
Skickad 18 199 kr 1st 18 199 kr

'-'

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Håller man utkik framöver lär det dyka upp ett gäng 3090 som fyndvara pga. återlämnat under öppet köp.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad den högsta levererade ordertiden är för 3080 TUF OC hos komplett? Är det någon som har t.ex. en ordertid under den senare hälften av 15:xx på releasedagen och fått sin levererad?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goeez:

@webhallen jag som la min order 11.48 den 20e på "THE DAZZLING ANGEL" (3080 non oc) kan förvänta sig ett kort som kommer i leverans denna vecka?

Alla innan den 22a (och på den 22a, inte den 23+) bör ha tilldelning i leveransen nästa vecka. (2st leveranser inkommande)

Skrivet av Quenya:

@Webhallen Är antalet kundbokningar på Zotacs 3080 Trinity OC (ca 50 enligt hemsidan just nu) korrekta, även om tabellen uppdaterades senast för 5 dagar sedan? Och stämmer det att ni får in ca 30 kort denna veckan? Jag hoppas i så fall kunna vara med på inte veckans leverans, men kanske nästkommande (när den nu kan bli av).

Som andra skriver så uppdaterar jag såfort jag ser något hända, sitter bokstavligen och f5ar vår inleveransrapport under dagen.
Ibland svarar jag inte här heller men uppdaterar produktsidan då jag tar en koll på produkten när jag ändå är i farten.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazymanaj:

Info om detta hade varit bra att veta innan release då man satt och f5a och försökte beställa ett kort så tidigt som möjligt för att få ett kort så tidigt som möjligt!

Helt sjukt det hära. Hade ju köpt oc versionen utan tvekan om man visste att den var prio. Varför ens lista non oc vid release om dom ändå inte ens produceras???

Från release var det två månader till Cyberpunk 2077. Hade hoppats på ett kort till dess. Kändes rätt säkert. Två månader, 9 veckor. Kan lika gärna avboka känns det som.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Min är i lager och behandlas

Har de skickat ditt Zotac 3080 Trinity OC?

Min har legat på Reserverad (i lager) och behandlas sen kl 10 igår

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk

Hej,

ursäkta att jag faktiskt frågar, men @webhallen kan du se hur leveransen ser ut med Gigabyte RTX 3080 Vision 10gb OC?
https://www.webhallen.com/se/product/325941-Gigabyte-GeForce-...

La min order 20 oktober, och står bekräftat leverans 28-30oktober, lyckades jag kanske dra guldlotten? <3
Hur många kommer in typ?

Om man vänder på frågan, om man skulle beställa ett 3080 idag, vilket *tror* du har störst chans att levereras snabbast?

Tack
Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Det kliar inte i fingrarna.
Kul att det kommer lite fler kort dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har de skickat ditt Zotac 3080 Trinity OC?

Min har legat på Reserverad (i lager) och behandlas sen kl 10 igår

Yes. Det skickades igår.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Yes. Det skickades igår.

Fifan. Undrar varför mitt dröjer, borde ju också skickats om det faktiskt finns i lager.

Nu är det nära att man får chatta med kundtjänst och fråga

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Webhallen vilken ungefärlig beställningsminut är vi på gällande ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC ?

mvh David

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Är det någon som vet vad den högsta levererade ordertiden är för 3080 TUF OC hos komplett? Är det någon som har t.ex. en ordertid under den senare hälften av 15:xx på releasedagen och fått sin levererad?

Ja det hade varit intressant att veta. Komplett stängde ju ner relativt fort för nya ordrar så man tänker att dom borde kunna beta av kön snabbare. Jag hade kl 21.24 och har 7:e november men det skjuts upp varje vecka känns det som

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eyeless1983:

Yeeees! Samma här, fan va skönt 👍👍

Hur ser din status ut? Min började behandlas igår vid 18:37.

Vet att det skickas idag men ville bara se ifall du också får det imorgon!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nichotinxx:

Hej,

ursäkta att jag faktiskt frågar, men @webhallen kan du se hur leveransen ser ut med Gigabyte RTX 3080 Vision 10gb OC?
https://www.webhallen.com/se/product/325941-Gigabyte-GeForce-...

La min order 20 oktober, och står bekräftat leverans 28-30oktober, lyckades jag kanske dra guldlotten? <3
Hur många kommer in typ?

Om man vänder på frågan, om man skulle beställa ett 3080 idag, vilket *tror* du har störst chans att levereras snabbast?

Tack
Nic

20 okt är tyvärr rätt sent
Svårt att säga, de flesta "enkla tips" har blivit rätt bra uppbokade, får jag tag i ett nytt kort utan bokningar så kommer jag skapa tjurrusning likt det jag gjort innan, men är det mindre slattar kommer jag troligen inte säga något alls då jag vill inte skapa massiv besvikelse :/

Skrivet av Doorfen:

@Webhallen vilken ungefärlig beställningsminut är vi på gällande ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC ?

mvh David

15.02 är vi på nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Har de skickat ditt Zotac 3080 Trinity OC?

Min har legat på Reserverad (i lager) och behandlas sen kl 10 igår

min ligger och behandlas sen förrmiddag igår idag borde dom komma iväg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fragilehands:

min ligger och behandlas sen förrmiddag igår idag borde dom komma iväg

Tog en liten chatt med dem, och de sa att det borde skickas idag ja. De hade väl fullt upp på lagret stackarna

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeDaUnicorn:

Kan @Webhallen sette opp shop i Norge? Vi trenger slik kundeservice her!

Komplett äger webhallen just fyi

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||