Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur håller ni er svala under VR-sessionen?

Permalänk
Medlem

Hur håller ni er svala under VR-sessionen?

Hej alla på SweC!

Tänkte höra hur NI håller temperaturen nere i VR-världen. Av egen erfarenhet svettas jag som en gris efter bara en kort stund. Det kanske bara är jag som inte har vant mig än i VR-världen och saknar sk. VR-legs.

Vore kul att höra vad NI har för lösningar!

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

En fläkt framför sig är inte fy skam, du kan ha en på avstånd på golvet bara riktad uppåt.
Själv svettas man inte om det inte är ett spel förståss som man anstränger sig i.

Men jag svettades mer när jag körde med Lenovo Explorer än när jag kört med Quest /Quest 2, jag vet inte om Lenovo headsetet blev varmare eller om kylningen i Questarna gör så att man svettas mindre.
Men det var samma med Lenovo headsetet räckte med att man hade på det en stund så kändes det som man började svettas.
Eller så har man helt enkelt blivigt mer van, att stå med VR-headsetet på känns lika narturligt som verkligheten eller sitta vid en skärm nu

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad man gör. Thrill of the fight. Fy faan säger jag. Den som påstår sig inte svettas där blåljuger. Har sett videos med fitnessnubbar som tokdör

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Sötast

Jag svettades i pistolwhip och lite i moon...whateverit'scalled, men vanlig VR har jag inte blivit så varm av

Permalänk
Medlem

Det är ingen som har VR N CHILL eller dylikt. Var sugen att skaffa en själv men det verkar som att de har lagt ner (typ).

Har funderar på om man skulle snickra ihop en egen. Hittade en tråd på reddit där en användare har byggt en med Noctua-fläktar Bilder från projektet hittar ni här.

I nuläget har jag en sån här fånig pryl.

Tanken var att jag skulle fästa den på liknande sätt men insåg snabbt att vikten blir ett problem.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W