Tips på att köpa "snabbt" vid release!

Permalänk
Medlem

Tips på att köpa "snabbt" vid release!

Jag försökte att få tag i ett RTX 3070 vid release, men för mig blev jag fast på proshops hemsida i 3min innan jag kunde fylla i mina betalningsuppgifter.

Jag såg sen folk här i forumet som lyckats få iväg ordrar under 10 sekunder efter release.

vad är hemligheten om man får fråga?

vilken webbläsare med vilka inställningar och plugins använder ni för att lyckas med detta?

Hoppas folk är villiga att dela med sig.

tack på förhand

//stocken

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Du bör ju ha ett konto med färdiga betaluppgifter som kort t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

innan jag kunde fylla i mina betalningsuppgifter.

Tror inte du har tid att börja fylla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Du bör ju ha ett konto med färdiga betaluppgifter som kort t ex.

tror inte jag hade möjlighet till att spara mina betalningsuppgifter på proshop. men kan kolla

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

har gått igenom samtliga webbshoppar, men väldigt få av dom som tillåter användaren att spara sin betalningsinformation.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

har gått igenom samtliga webbshoppar, men väldigt få av dom som tillåter användaren att spara sin betalningsinformation.

Eller så använder man ett Swish registrerat nummer? Godkänn i appen - klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Eller så använder man ett Swish registrerat nummer? Godkänn i appen - klart.

absolut. men inte alla sidor som har swish som alternativ heller...

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Klarna brukar ju ha ens uppgifter färdiga till fight. Då är det ofta bara ett klick bort med färdigifyllda uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Klarna brukar ju ha ens uppgifter färdiga till fight. Då är det ofta bara ett klick bort med färdigifyllda uppgifter.

brukar inte använda klarna, men kan vara värt att kolla upp!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

är det bättre att öppna nya flikar med samma sida än att bara trycka F5?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

PayPal på webhallen. Två tryck så klart.... beställde 14:02 hade kortet, via PostNord, 23h senare. Går nog över att handla på Webhallen framför Inet med den köpupplevelsen....

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_Hood:

PayPal på webhallen. Två tryck så klart.... beställde 14:02 hade kortet, via PostNord, 23h senare. Går nog över att handla på Webhallen framför Inet med den köpupplevelsen....

vilken webbläsare körde du med?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

vilken webbläsare körde du med?

Safari på iPhone

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_Hood:

Safari på iPhone

Här sitter jag och paniktrycker på F5 på en dator för 20k och lyckas inte köpa ett 3070.
Men du lyckas få ett 3070 via en iphone.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Här sitter jag och paniktrycker på F5 på en dator för 20k och lyckas inte köpa ett 3070.
Men du lyckas få ett 3070 via en iphone.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

Hahaha....ja det är lite märkligt! Tror det mer är var man försökte?

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_Hood:

Hahaha....ja det är lite märkligt! Tror det mer är var man försökte?

Det kan vara så. jag försökte bara på proshop.... vilket kanske var ett misstag.
Problemet var aldrig att det tog mig lång till att fylla i min betalningsinformation egentligen, utan att det tog typ 3min för sidan att ladda mellan de olika momenten.
Trycka på köpknappen > 30sek laddning > Trycka på "Till kassan" > 30sek laddning > Jag accepterar proshops bla bla bla..... osv osv....

att sen knappa in mitt kortnummer tog mig kanske 5sek. det var alla de andra momenten som tog tid imo.

Visa signatur

Error 404, System not found!