SweClockers Live 2020 gästas av AMD

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Live 2020 gästas av AMD

Den 11 november klockan 18:00 smäller det – vi kan dock redan nu bekräfta att även AMD deltar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Få med Intel eller Nvidia oxå, då jeflar blir de krig i studion

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Hoppas det är Lisa Su.

Permalänk
Medlem

Ja ja men kan vi få se recensionerna av Ryzen 5000-serien nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ja ja men kan vi få se recensionerna av Ryzen 5000-serien nu

Jag är mer sugen på grafikkorten dom släpper 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ja ja men kan vi få se recensionerna av Ryzen 5000-serien nu

Nej. Du är en dag för tidig

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Få med Intel eller Nvidia oxå, då jeflar blir de krig i studion

Intel-gubbarna på internt möte:
Fan, killar! Nu har vi slöat på /som vi planerade) med fyra kärnor som "max" i över tio år till konsumenter, sedan kommer jävla AMD och förstör vår lata och lönsamma affärsplan!

Tja, hade varit kul och intressant om "smågrabbarna från intel" också blivit inbjudna..
-Exempelvis förklara deras få kärnor, få trådar och "tjocka nanometer".. Alltså varför de sket i att göra sitt jobb under alla dessa år då AMD "levererade skit".. Var de lata jävlar?
(Tror det).

Skämt åsido: Hade konstruktivt varit bra om intel också varit där, och presenterat sina "nya svar" på AMDs allt bättre och bättre (samt billigare) CPU.

Gillar konstigt nog intel väldigt mycket, men även AMD. Jag är inte "trognare" än att jag köper snabbaste processorn (x86/x64) för minsta möjliga pengar. Jämför med när man tankar bensin på olika mackar: Generisk produkt, man tar den billigaste. Funkar lika bra.

Hur löser AMD respektive intel att CPU mer och mer blir "generisk produkt"?
Kunde varit bra att fråga, i fallet AMD då, eftersom intel inte är med denna gång.

En generisk bild på min "intel-AMD" 8088 jag hade i ett av mina första byggen på 1980-talet!

Permalänk
Medlem

Härligt, dom känns ju hetare än någonsin i år!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@UndaC Hur kommer ni att förhålla er till mötesrestriktionerna?Just nu börjar det krisa i många regioner, inte minst i Stockholm. Låt inte detta bli ett Super-Spreading-Event!

Permalänk
Medlem

Fråga om det blir en paper launch av deras gpu:er

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Intel-gubbarna på internt möte:
Fan, killar! Nu har vi slöat på /som vi planerade) med fyra kärnor som "max" i över tio år till konsumenter, sedan kommer jävla AMD och förstör vår lata och lönsamma affärsplan!

Tja, hade varit kul och intressant om "smågrabbarna från intel" också blivit inbjudna..
-Exempelvis förklara deras få kärnor, få trådar och "tjocka nanometer".. Alltså varför de sket i att göra sitt jobb under alla dessa år då AMD "levererade skit".. Var de lata jävlar?
(Tror det).

Skämt åsido: Hade konstruktivt varit bra om intel också varit där, och presenterat sina "nya svar" på AMDs allt bättre och bättre (samt billigare) CPU.

Gillar konstigt nog intel väldigt mycket, men även AMD. Jag är inte "trognare" än att jag köper snabbaste processorn (x86/x64) för minsta möjliga pengar. Jämför med när man tankar bensin på olika mackar: Generisk produkt, man tar den billigaste. Funkar lika bra.

Hur löser AMD respektive intel att CPU mer och mer blir "generisk produkt"?
Kunde varit bra att fråga, i fallet AMD då, eftersom intel inte är med denna gång.

En generisk bild på min "intel-AMD" 8088 jag hade i ett av mina första byggen på 1980-talet!

Precis därför det skulle vara roligt med 2 enorma konkurrenter i samma stuga, tror det skulle vara minst sagt intressanta frågor som skulle ställas!

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Habla habla många som jublar på denna sidan kan jag tänka mig, hoppas de bjudit in intel också alt. Nvidia så det blir opartisk reklam./ debatt. Eller varför inte Någon från raspberry pi sidan eller via eller risc nu e jag lite väl oresonlig jag vet men börjar lessna på allt amd nu. Även fast jag är personligen imponerad av deras återkomst & troligtvis så blir det en AMD prolle nästa är när ddr5 & pci-e döker upp. (eller om 2 år)

Lite väl otydligt innan ändring
Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Habla habla många som jublar på denna sidan kan jag tänka mig, hoppas de bjudit in intel också alt. Nvidia så det blir opartisk reklam./ debatt. Eller varför inte Någon från raspberry pi sidan eller via eller risc nu e jag lite väl oresonlig jag vet men börjar lessna på allt amd nu. Även fast jag är personligen imponerad av deras återkomst & troligtvis så blir det en AMD prolle nästa är när ddr5 & pci-e döker upp. (eller om 2 år)

Jag skulle tippa på att inbjudningar har gått ut till bland annat Intel och nVidia, men jag gissar på att de inte är lika intresserade av ”fan service” som AMD, och därmed har avböjt att närvara.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas att AMDs gästspel blir lika bra som förra året. Det var verkligen fascinerande att lyssna på vad Joe Macri hade att berätta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hehe en ny årets produkt kanske?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Musikälskare

Skoj!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur dags släpps butikernas säljknapp för oss som vill köpa?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Viking

Spännande! Ser fram emot streamen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Aliexpress och hela kina för den delen kör motsvarande black friday rea, jag fyller år och SweClockers kör live. Ser ut att bli en hektisk onsdag 😄!

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

Låter bra, och detta skall definitivt beskådas!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

@UndaC Hur kommer ni att förhålla er till mötesrestriktionerna?Just nu börjar det krisa i många regioner, inte minst i Stockholm. Låt inte detta bli ett Super-Spreading-Event!

Jag undrar det samma, sverige är ju en massiv smitthärd just nu. Ingen respekterar avstånd, handtvätt och munskydd/ansiktsmask, bara att kolla statistiken jämfört med andra länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Habla habla många som jublar på denna sidan kan jag tänka mig, hoppas de bjudit in intel också alt. Nvidia så det blir opartisk reklam./ debatt. Eller varför inte Någon från raspberry pi sidan eller via eller risc nu e jag lite väl oresonlig jag vet men börjar lessna på allt amd nu. Även fast jag är personligen imponerad av deras återkomst & troligtvis så blir det en AMD prolle nästa är när ddr5 & pci-e döker upp. (eller om 2 år)

Det här är ett så sorgligt inlägg i mitt tycke. Swec firar och vill göra det bästa av eventet genom att bjuda in representater för att förgylla kvällen. Jag har svårt att se att de inte bjöd in Intel eller Nvidia till kvällen men att de kanske inte kunde, eller helt enkelt inte kände att det passade.

Oavsett, vi som älskar teknik borde vara otroligt glada, jag är det iaf. AMD är på allvar tillbaka och utmanar, eller till och med dominerar. Senast jag hade AMD var Phenom-processor tror jag och ett 7900-kort. Jag är så otroligt glad just nu, då har jag ändå ratat och ibland hatat på AMD. Att nu få dem på "scen" när de är hetare än någonsin har aldrig känst mer aktuellt.

Swec har aldrig varit och kommer aldrig vara partiska, det blir liksom helt kontraproduktivt. Var istället glad över att de ordnar något för oss, trots detta elände som är. Jag är iaf som super-fan av både Intel och Nvidia superglad över att AMD är med oss och supertaggad på deras nya produkter.

Kramispotatis!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sällskap max 8 personer så det kan inte bli så stort. Mingla är inte tillåtet mellan sällskapen så ska bli intressant och se hur de ska lösa ett event som klarar alla krav.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Intel-gubbarna på internt möte:
Fan, killar! Nu har vi slöat på /som vi planerade) med fyra kärnor som "max" i över tio år till konsumenter, sedan kommer jävla AMD och förstör vår lata och lönsamma affärsplan!

Tja, hade varit kul och intressant om "smågrabbarna från intel" också blivit inbjudna..
-Exempelvis förklara deras få kärnor, få trådar och "tjocka nanometer".. Alltså varför de sket i att göra sitt jobb under alla dessa år då AMD "levererade skit".. Var de lata jävlar?
(Tror det).

Skämt åsido: Hade konstruktivt varit bra om intel också varit där, och presenterat sina "nya svar" på AMDs allt bättre och bättre (samt billigare) CPU.

Gillar konstigt nog intel väldigt mycket, men även AMD. Jag är inte "trognare" än att jag köper snabbaste processorn (x86/x64) för minsta möjliga pengar. Jämför med när man tankar bensin på olika mackar: Generisk produkt, man tar den billigaste. Funkar lika bra.

Hur löser AMD respektive intel att CPU mer och mer blir "generisk produkt"?
Kunde varit bra att fråga, i fallet AMD då, eftersom intel inte är med denna gång.

En generisk bild på min "intel-AMD" 8088 jag hade i ett av mina första byggen på 1980-talet!

Förklaringen ligger väl i att det saknades konkurrens, och att folk köpte som galningar, trots att de nya var samma arkitektur, samma antal kärnor, samma IPC, och marginellt högre klockfrekvens. Företag gillar att plocka lågt hängande frukter om de kan. Högsta möjliga vinst till lägsta möjliga ansträngning, så de betedde sig bara som företag gör.

Felet de gjorde, och det som förvånar, är att de så kallt räknade med att kunna köra det som en evighetsmaskin och helst saknade en "Men tänkt om vi får konkurrens"-plan. Det är rätt hissnande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Håller med dig e kul! Om jag inte varit så trött jobbar 6 dar i veckan i Ungern för tillfället, vore gärna på plats där,
det var lite därför jag fixade till mitt inlägg förut för att jag själv insåg att detta e en sur gammal gubbe & att mitt inlägg kanske inte va det bästa ber om ursäkt, men e samtidigt lite less på allt amd fokus för tillfället även om de gjort otroligt mycket bra sista åren MVH Arne

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Navicula:

Jag undrar det samma, sverige är ju en massiv smitthärd just nu. Ingen respekterar avstånd, handtvätt och munskydd/ansiktsmask, bara att kolla statistiken jämfört med andra länder.

Japp, jäkligt illa är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Förklaringen ligger väl i att det saknades konkurrens, och att folk köpte som galningar, trots att de nya var samma arkitektur, samma antal kärnor, samma IPC, och marginellt högre klockfrekvens. Företag gillar att plocka lågt hängande frukter om de kan. Högsta möjliga vinst till lägsta möjliga ansträngning, så de betedde sig bara som företag gör.

Felet de gjorde, och det som förvånar, är att de så kallt räknade med att kunna köra det som en evighetsmaskin och helst saknade en "Men tänkt om vi får konkurrens"-plan. Det är rätt hissnande.

Exakt så är det jag menar.. Kul att höra hur de tänkte, och i dag tänker för att "komma i kapp".
Därför hade det varit givande om intel också hade dykt upp.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av justabit:

Hoppas det är Lisa Su.

Det är inte Lisa

Skrivet av NutCracker:

@UndaC Hur kommer ni att förhålla er till mötesrestriktionerna?Just nu börjar det krisa i många regioner, inte minst i Stockholm. Låt inte detta bli ett Super-Spreading-Event!

Vi kommer endast att ha en gäst fysiskt på plats. Alla andra är videolänk eller förinspelat. Alla förutom programledare kommer att bära mask. Alla kommer att ha en egen handsprit. De flesta har testat sig för antikroppar och/eller aktiv covid senaste veckan. Ingen med någon form av symptom kommer att få närvara. All personal hålls på ett minimum och lokalen är stor så man kan hålla avstånd. Ingen deltagande tillhör riskgrupp.

Givetvis är inget 100% foolproof men något superspridar-event kan det inte ens bli i teorin.

Skrivet av _niko_:

Fråga om det blir en paper launch av deras gpu:er

Intervjun kommer enbart att handla om CPU och främst zen 3. Detta på grund av att intervjun bokades innan rdna2s båda datum var kända ens för de representanter vi har kontakt med.
(Vi skulle gärna ha pratat GPU med dem också )

Skrivet av Ase:

Habla habla många som jublar på denna sidan kan jag tänka mig, hoppas de bjudit in intel också alt. Nvidia så det blir opartisk reklam./ debatt. Eller varför inte Någon från raspberry pi sidan eller via eller risc nu e jag lite väl oresonlig jag vet men börjar lessna på allt amd nu. Även fast jag är personligen imponerad av deras återkomst & troligtvis så blir det en AMD prolle nästa är när ddr5 & pci-e döker upp. (eller om 2 år)

Vi har bjudit in Intel, AMD och Nvidia. Alla tre har tackat ja. Två intervjutillfällen har sedan bekräftats. Men ett av bolagen har gått dark och svarar inte längre oss sedan en vecka tillbaka av oklara skäl.
Vi favoriserar ingen. Alla har fått samma injbudan på samma premisser.

Angående risc-v och Raspberry så kommer ju detta event vara mer lättsamt i sin natur så jag tror de hade varit lite "för specialintresse" för att det skulle passa in så bra.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Networker:

Exakt så är det jag menar.. Kul att höra hur de tänkte, och i dag tänker för att "komma i kapp".
Därför hade det varit givande om intel också hade dykt upp.

För att sätta förväntningarna rätt är intervjuerna gjorde som en del av vad som är tänkt att vara ett "underhållningsprogram" så att säga.

Vi kommer att ställa i mitt tycke intressanta frågor men det kommer inte att vara mycket "kniven mot strupen". (sånt ska vi absolut också göra men det blir i andra format)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Vi har bjudit in Intel, AMD och Nvidia. Alla tre har tackat ja. Två intervjutillfällen har sedan bekräftats. Men ett av bolagen har gått dark och svarar inte längre oss sedan en vecka tillbaka av oklara skäl.

Så Intel och AMD med andra ord eftersom att Nvidia har fullt upp med skadehantering av Amperelanseringen?

Så, förstod jag rätt att inga frågor om RDNA2 kommer ställas? Lite trist ändå. Det är ju onekligen extremt högintressant just nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||