SweClockers Live 2020 gästas av AMD

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt förvånat mig om AMD inte kom, känns som rätt uppenbart för dom att vilja synas i alla format nu när dom kanske till och med leder!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Überklass:

Så, förstod jag rätt att inga frågor om RDNA2 kommer ställas? Lite trist ändå. Det är ju onekligen extremt högintressant just nu.

Håller med. Det var också vårt förstahandsval.

Men vi kan säkert följa upp med en sådan intervju senare!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Följ gärna upp förra årets framtidsvisioner gällande datorn i hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Håller med. Det var också vårt förstahandsval.

Men vi kan säkert följa upp med en sådan intervju senare!

Så intervjun är redan inspelad menar du?

Permalänk
Skäggig legend

NAJS.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Så intervjun är redan inspelad menar du?

Nope men förutsättningarna för intervjun är överenskomna i förväg.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Exakt så är det jag menar.. Kul att höra hur de tänkte, och i dag tänker för att "komma i kapp".
Därför hade det varit givande om intel också hade dykt upp.

Jag tror inte något företag skulle ställa upp på det. AMD är och var deras enda konkurrent och ska man gå in såpass på detaljer kring tankeprocessen finns risk att man avslöjar något man vill att AMD inte ska känna till och dra nytta av. Men jag håller med. Det vore väldigt intressant att veta vad som rörde sig i huvudet hos ledande personer när de insåg att Ryzen, som de mer eller mindre avfärdat som en nischprodukt som knappast skulle utgöra något hot alls, faktiskt var eftertraktad och efterlängtad av kunderna. Möjligen så kan de varit lite på tårna, men slappnade av igen och somnade om när de såg att första generationen drogs med barnsjukdomar som fick många att avstå, och kanske trodde de att det skulle fortsätta så och körde därför vidare med de lågt hängande frukterna helt obekymrat. Men det är min spekulation.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nope men förutsättningarna för intervjun är överenskomna i förväg.

Det låter ju lite....tråkigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ase:

Habla habla många som jublar på denna sidan kan jag tänka mig, hoppas de bjudit in intel också alt. Nvidia så det blir opartisk reklam./ debatt. Eller varför inte Någon från raspberry pi sidan eller via eller risc nu e jag lite väl oresonlig jag vet men börjar lessna på allt amd nu. Även fast jag är personligen imponerad av deras återkomst & troligtvis så blir det en AMD prolle nästa är när ddr5 & pci-e döker upp. (eller om 2 år)

Dom är säkert inbjudna, men sedan när ställer någonsin Intel/Nvidia upp på något som inte är en stor fet kampanj i USA/Kina, det är min fråga?

Som jag förstått det så yxar Nvidia t.o.m. sina partnertillverkare till höger och vänster, så ser inte dom dyka upp på "fan events" om det inte är ren sponsorskap. Vad gäller Intel så sitter dom väl fortfarande på sina höga hästar eller är såpass livrädda för AMD nu att dom inte vågar "visa upp sig" så länge dom inte kan slå AMD igen (det är min hypotes iaf).

Kort sagt så är Intel/Nvidia inte direkt kända för att "bry sig" på det viset, inte som AMD som ställde upp förra SWEC-LIVE trots att dom då fortfarande var 'underdoggen' sett både på CPU och GPU fronten. Sure, nu kan man argumentera för att dom tar tillfället i akt och skapar lite bra PR, men dom är tekniskt sett ledande på konsumentsidan för CPU'er och börjar konkurrera på GPU sidan med (enligt deras egna slides), så tycker det är kul att se när dom "bryr sig om den lilla entusiasten hemma i soffan"

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ClintBeastwood:

Det låter ju lite....tråkigt.

Jag tänker att det låter ganska normalt.

Om vi vill intervjua någon om GPU och de hade skickat någon som kan svara på detaljer om senaste kvartalsrapporten så hade det ju blivit ganska tokigt t.ex.

Eller om SVT vill intervjua regeringen om fängelsestraff så vill de ju prata med justitieministern snarare än landsbygsministern.

Jag misstänker ju dock att väldigt mycket bara hängde på att RDNA2 inte är släppt ännu när vi sänder Swec Live så därför hade typ alla svar som skulle innebära ny information bara blivit "sorry kan inte svara på det ännu" vilket hade blivit en ganska menlös intervju

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag tänker att det låter ganska normalt.

Om vi vill intervjua någon om GPU och de hade skickat någon som kan svara på detaljer om senaste kvartalsrapporten så hade det ju blivit ganska tokigt t.ex.

Eller om SVT vill intervjua regeringen om fängelsestraff så vill de ju prata med justitieministern snarare än landsbygsministern.

Jag misstänker ju dock att väldigt mycket bara hängde på att RDNA2 inte är släppt ännu när vi sänder Swec Live så därför hade typ alla svar som skulle innebära ny information bara blivit "sorry kan inte svara på det ännu" vilket hade blivit en ganska menlös intervju

Bara att byta datum

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Bara att byta datum

Det här är en ganska stor maskin att styra upp.

Skulle snarare bli att vi får ställa in swec live på obestämd tid. ”Bara” för att några hellre hade sett en intervju om gpu istället för CPU i en programpunkt som utgör typ 10-15% av sändningen.

Vi kan ju intervjua dem om det när som helst senare också helt enkelt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Håller med. Det var också vårt förstahandsval.

Men vi kan säkert följa upp med en sådan intervju senare!

Om det vore möjligt så hade det varit väldigt trevligt!

Btw, sover du aldrig..? Eller är du en sån där replikant?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Überklass:

Om det vore möjligt så hade det varit väldigt trevligt!

Btw, sover du aldrig..? Eller är du en sån där replikant?

Kan ha råkat vända lite på dygnet. Alternativt hoppat över att sova.
Vilket är lite dumt såhär i efterhand eftersom en av intervjuerna ska spelas in inatt kl 0200

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det här är en ganska stor maskin att styra upp.

Skulle snarare bli att vi får ställa in swec live på obestämd tid. ”Bara” för att några hellre hade sett en intervju om gpu istället för CPU i en programpunkt som utgör typ 10-15% av sändningen.

Vi kan ju intervjua dem om det när som helst senare också helt enkelt.

Det var (såklart) inte menat som en uppmaning utan mer menat som dålig och torr humor. Självklart går det inte bara att byta datum för att matcha produktlanseringar (och skulle ändå inte vara rättvist...)

Det blir nog bra så länge Lisa Su är med på scenen