Behöver hjälp med vad jag ska uppgradera i datorn.

Permalänk

Behöver hjälp med vad jag ska uppgradera i datorn.

Hej jag skulle behöva hjälp med vad jag ska uppgradera i datorn så om ni kan och vill skriv gärna vad jag borde byta ut och mot vad alltså vad delarna heter. Jag vill ha en snabbare dator som jag vet kommer hålla i ett par år till och som kommer klara av dom nya spelen som kommer. tack på förhand.

Operating System
Windows 10 Enterprise 64-bit

CPU
Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 800MHz (9-9-9-24)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8P67 EVO (LGA1155)

Graphics
G2460 (1920x1080@144Hz)
27G1G4 (1920x1080@144Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1070 (Gigabyte)

Storage
465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-75V0A0 (SATA )

256GB Crucial_CT275MX300SSD1 (SATA (SSD))
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5260S

Audio
High Definition Audio Device

Permalänk
Medlem

Varför vill du uppgradera över huvud taget? Det går inte att svara på vad du borde uppgradera utan att veta vad du vill åstadkomma med uppgraderingen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Processorn och RAM är svagaste länken i den datorn, tror du skulle tjäna mer på att byta det framför grafikkort, AMD kommer med en ny generation snart skulle avvakta ett tag till.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Störm123: Hur har det gått med uppgraderingen? Idag släpptes ju nya prollar från AMD, har du kollat på dessa?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet Det går tyvärr inte så bra har inte riktigt fått den hjälpen jag behöver, nej har inte koll på Amd nya grejer.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Störm123: Vilken budget har du att lägga?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet jag har en budget på runt 7 tusen eller borde jag sälja den här datorn och bygga ny?