Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Varje gång man öppnar telefonen, Mail - elgiganten.se - sweclockers, för att se om de finns ny info😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Jag har inte fått någon leveransbekräftelse, kvitto, eller något spårningsnummer. Kan m ao inte spåra leveransen själv digitalt via deras online-tjänst.

Det enda jag har fått är en s.k beställningsbekräftelse där det står att e-post med spårningsnummer följer när leveransen skickas. (Har beställt via Elgiganten förut och så brukar också proceduren följa enligt mina erfarenheter).

Antar jag skulle kunna kontakta kundtjänst men har egentligen ingen brådska att få hem konsolen. Å andra sidan tar väl ett besked från deras chatt lika lång tid att få som tiden det tog att skriva detta, antar jag

Chatten är riktigt snabb och de är väldigt tillmötesgående.

Tyvärr blir man sällan mycket klokare av att prata med dem haha.

Jag har fått höra att min skulle komma den 10:e men även fått höra att den ska skickas den 10:e och vara framme den 11:e.

Har även fått höra att de ska återkomma om leverans i god tid före. Börjar bli dags nu..

Jag räknar inte med att de lyckas leverera enligt utsatt tid. Om det dröjer några dagar till hade ju inte varit ett problem men jag var orolig att det skulle landa i en leverans sent i December, därför jag beställde även från Microsoft.

Men enligt chatten så är de "säkra" på att jag skulle få min i tid och att jag inte skulle "räkna" med försening.

Eventuellt är nog deras enheter på samma UPS-leverans som Microsofts idag och att de väntar på att dessa skickas innan de går ut med något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texazz93:

Varje gång man öppnar telefonen, Mail - elgiganten.se - sweclockers, för att se om de finns ny info😄

Hahaha gör också det fast Microsoft istället för EG.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk

Är ute efter att köpa ett nytt headset som fungerar både till Series X samt One S. Budget: 1 500 - 3 000 kr.

Önskelista är väl egentligen vara att det är trådlöst samt att det finns ett ställ som headsetet laddas i (ingen dealbreaker). Samt bra ljud både i hörlurar samt i mikrofon förstås.

Är heldålig på saker som dessa så köp tips uppskattas jättemycket.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

CDON verkar ha fått in så de kan leverera iaf mitt paket. Fick en notis i PostNord appen att jag har ett paket på väg från CDON i Ljungby På ordersidan hos CDON står det att ordern behandlas fortfarande.

Visa signatur

"Poor man wanna be rich, rich man wanna be king. A king aint satisfaid until he rules everything"
Bruce Springsteen

Permalänk
Medlem

Intressant.

Nu fick jag precis ett mail från Microsoft store att min extra kontroller är redo att skickas.

Sekunden efter kom ett mail från UPS. "Paketet är planerat för leverans imorgon". Detta är dock alltså handkontrollern. Har fortfarande inte fått ett sådant mail om konsollen. Även fast den blev markerad som "in transit" av Microsoft redan igårkväll.

Antar att de åker på samma plan upp dock.

Edit: Jag verkar även kunna ändra till leverans till närmsta Access Point. Så @Eldarion du ser ut att slippa dina 80 mil t/r!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrillesKex:

Är ute efter att köpa ett nytt headset som fungerar både till Series X samt One S. Budget: 1 500 - 3 000 kr.

Önskelista är väl egentligen vara att det är trådlöst samt att det finns ett ställ som headsetet laddas i (ingen dealbreaker). Samt bra ljud både i hörlurar samt i mikrofon förstås.

Tack på förhand

Corsair HS75 XB Wireless Har fått bra omdömen. Ska ge riktigt bra Atmosljud i kombination med series X. Lutar åt dessa själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrillesKex:

Tack på förhand

Skrivet av Michael1:

Corsair HS75 XB Wireless Har fått bra omdömen. Ska ge riktigt bra Atmosljud i kombination med series X. Lutar åt dessa själv.

Har beställt just HS75 då dom fått så bra betyg, finns för utjämning på Webhallen, bara hoppas konsolen kommer imorgon

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det nu, står min order hos MS som dispatched. Dock så verkar det inte ha hänt så mycket hos UPS ännu. Positivt att det händer något åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Intressant.

Nu fick jag precis ett mail från Microsoft store att min extra kontroller är redo att skickas.

Sekunden efter kom ett mail från UPS. "Paketet är planerat för leverans imorgon". Detta är dock alltså handkontrollern. Har fortfarande inte fått ett sådant mail om konsollen. Även fast den blev markerad som "in transit" av Microsoft redan igårkväll.

Antar att de åker på samma plan upp dock.

Edit: Jag verkar även kunna ändra till leverans till närmsta Access Point. Så @Eldarion du ser ut att slippa dina 80 mil t/r!

Perfekt! Säg inte det till min sambo dock, jag har sålt in resan nu så tiden jag är ”borta” kan jag ägna helhjärtat åt att spela istället.

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Plötsligt händer det nu, står min order hos MS som dispatched. Dock så verkar det inte ha hänt så mycket hos UPS ännu. Positivt att det händer något åtminstone

Har dem dragit pengar från dig med? Och när beställde du?

Permalänk
Medlem

Det kommer in en 737a från NL till ARN 22:55 ikväll. Är nog en del lådor i cargo på den

Skrivet av Eldarion:

Perfekt! Säg inte det till min sambo dock, jag har sålt in resan nu så tiden jag är ”borta” kan jag ägna helhjärtat åt att spela istället.

Smart!

Permalänk
Skrivet av Michael1:

Skrivet av issue:

Har beställt just HS75 då dom fått så bra betyg, finns för utjämning på Webhallen, bara hoppas konsolen kommer imorgon

Tack för svaren! Dom ser riktigt fina ut, så dom får det bli. Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Det kommer in en 737a från NL till ARN 22:55 ikväll. Är nog en del lådor i cargo på den

Smart!

Haha, du är dedikerad. Följer plan på flightradar. Älskar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Smart!

Skrivet av ToOkie:

Får inte @cbxb klara besked inom kort kommer vi kunna läsa om ett spektakulärt rån imorgonbitti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Är som ett barn på julafton

Som sagt aldrig spelat Xbox och inte spelat TV-spel sedan PS2 var nytt (även då på release, även om jag såklart fortsatte spela många år efter). Varit lite sugen på TV-spel ett tag men hållit på det i väntan på "next gen". Nu är det här och jag tänker njuta av denna känsla till max. Inte ofta man känner så som vuxen (enligt min legitimation är jag det i vart fall).

Permalänk
Medlem

Fick sms nu att den finns att hämta i morgon

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Fick sms nu att den finns att hämta i morgon

Nice, grattis
Då kommer min säkerligen - som utlovat - i slutet på veckan.
Skönt ändå att det faktiskt kommer ett SMS - Var lite orolig efter att ha läst något på M$ hemsida om att "håll hårt i ditt datum, vi kommer inte att informera dig igen" typ - Men tog för givet att det var för någon annan marknad och de bara direktöversatt precis all info som fanns.

EDIT:
Hittade det till och med:
"När kan jag förvänta mig att meddelas att min förbeställning för Xbox Series X med Xbox All Access kommer att skickas?
När du skapar din förbeställning får du ett datum för när du kan hämta din nya konsol. Håll det här datumet säkert, eftersom inga andra påminnelser eller aviseringar kommer att skickas till dig."

Permalänk
Medlem

Intressant, loggar man in på Microsoft.com och går in på sin profil så ser jag nu Xbox Series X redan under mina enheter, om man beställt från Microsoft Store.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Intressant, loggar man in på Microsoft.com och går in på sin profil så ser jag nu Xbox Series X redan under mina enheter, om man beställt från Microsoft Store.

https://i.ibb.co/n0gFGNs/Screenshot-2020-11-09-at-13-11-57.png

Samma här. Så även min extrakontroller. Inte den inkluderade kontrollern intressant nog..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Samma här. Så även min extrakontroller. Inte den inkluderade kontrollern intressant nog..

Så är det för mig också.

Permalänk
Medlem

Ingen har fått någon uppdatering från Elgiganten? Min står som reserverad än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Ingen har fått någon uppdatering från Elgiganten? Min står som reserverad än..

Jag har samma status. Ringde dem i förmiddags och då sa de att de inte skickat Kryss-Lådan, men att jag skulle ringa igen i em om jag inte hört något. Så sitter i telefonkön nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Nice, grattis
Då kommer min säkerligen - som utlovat - i slutet på veckan.
Skönt ändå att det faktiskt kommer ett SMS - Var lite orolig efter att ha läst något på M$ hemsida om att "håll hårt i ditt datum, vi kommer inte att informera dig igen" typ - Men tog för givet att det var för någon annan marknad och de bara direktöversatt precis all info som fanns.

EDIT:
Hittade det till och med:
"När kan jag förvänta mig att meddelas att min förbeställning för Xbox Series X med Xbox All Access kommer att skickas?
När du skapar din förbeställning får du ett datum för när du kan hämta din nya konsol. Håll det här datumet säkert, eftersom inga andra påminnelser eller aviseringar kommer att skickas till dig."

Jag fick från Elgiganten ett sms

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har skickat.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Dax:

Jag fick från Elgiganten ett sms

Beställde du den 22/9? Klarna?

På min beställning från Elgiganten står det fortfarande bara Reserverad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Jag har samma status. Ringde dem i förmiddags och då sa de att de inte skickat Kryss-Lådan, men att jag skulle ringa igen i em om jag inte hört något. Så sitter i telefonkön nu.

Berätta gärna vad dom säger.

Beställde den 22a sep. Någon minuter över 9 gick min beställning igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Nu pratat med dem igen. Den skulle skickas imorgon. Frågade då om den kommer finnas i butik så man ändå kan ha den på releasedagen. Fick svar "nej, de har fått direktiv om att varken den eller PS5:an får säljas i butik. Detta för att undvika trängsel".

Suck suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Beställde du den 22/9? Klarna?

På min beställning från Elgiganten står det fortfarande bara Reserverad...

Jag köpte den med gamepass ultimate grejen så den hämtas i morgon

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Nu pratat med dem igen. Den skulle skickas imorgon. Frågade då om den kommer finnas i butik så man ändå kan ha den på releasedagen. Fick svar "nej, de har fått direktiv om att varken den eller PS5:an får säljas i butik. Detta för att undvika trängsel".

Suck suck.

Det var konstigt för jag valde att hämta i butik (elgiganten örebro) och ska göra det imorrn , i örebro när jag var inne i butiken igår, så hade de 20 xbox series x över, om ni har möjlighet bättre att åka in till butiken och prata med de.