Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare

Tråden om Xbox Series X|S

Release: 10 November 2020

Specs:

Konsolen:

Dold text

Kontrollen:

Dold text

Videos:

Dold text

Länkar:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Gillar designen på konsolen, lite Apple Time Capsule över den. Men styrkorset ser lite plastigt och billigt ut men kanske är bättre live.

Permalänk
Medlem

Kopierar mig själv.

Ärligt talat så var konceptet "Xbox [nått namn] X" väldigt väntat så fort det blev känt att Lockhart (Xbox Series S) troligtvis var påväg oxå. Jag kallade själv Scarlet Anaconda för Xbox Scarlet X vid nått tillfälle.

"Xbox Series"...de gör verkligen en grej av att vara bakåtkompatibel med alla (nåja, många) spel till hela serien av xbox hårdvaror.

Tjaa, tycker namnet är ok ändå.

Xbox Series Z, mid-gen refrehen, kommer förövrigt bli grym.

Ang prestanda:
“We wanted to have a dramatic upgrade from the Xbox One base console,” says Spencer. “So when we do the math, we’re over eight times the GPU power of the Xbox One, and two times what an Xbox One X is.”

https://www.theverge.com/2019/12/12/21016575/microsoft-xbox-s...

Som väntat får de problem här.

"do the math" och "two times" skulle ju kunna hinta om 12 TFlops, snarare än faktisk prestanda.

Problemet är som sagt att XSX faktiskta grafik-prestanda i så fall är klart mer än 2 ggr OneX. Är ju en duktig PR-miss att inte få med det.

Permalänk
Medlem

Har redan förhandsbokat! Den kommer bli fin.
Väldigt stilren men kan förstå att vissa eventuellt kam få problem att få plats med den i mindre tv-bänkar.

Är fascinerad över hur taggad jag blev på Hellblade 2 bara av en trailer. Har liksom inte ens spelat ettan så visste inte alls vilken typ av spel det var.
Men nu när ettan finns på gamepass så kommer jag spela det under julledigheten

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har redan förhandsbokat! Den kommer bli fin.
Väldigt stilren men kan förstå att vissa eventuellt kam få problem att få plats med den i mindre tv-bänkar.

Är fascinerad över hur taggad jag blev på Hellblade 2 bara av en trailer. Har liksom inte ens spelat ettan så visste inte alls vilken typ av spel det var.
Men nu när ettan finns på gamepass så kommer jag spela det under julledigheten

Var har du förhandsbokat?
Inte från ms store?

Permalänk
Medlem

vill ha enbart pga designen, jag skiter i spec.

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

@Kapten_Kanel: Webhallen

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har redan förhandsbokat! Den kommer bli fin.
Väldigt stilren men kan förstå att vissa eventuellt kam få problem att få plats med den i mindre tv-bänkar.

Fast plats? Det är ju bara att lägga ner den vertikalt? Då Blir den ju inte lika hög,

Permalänk
Medlem

@tuffodum: absolut, men nu sa jag dom med små TV-bänkar, tänk dig nån liten skit från ikea med väldigt låga hyllplan, sen har dom kanske TV på bänken så den inte får plats brevid eller under tv.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@tuffodum: absolut, men nu sa jag dom med små TV-bänkar, tänk dig nån liten skit från ikea med väldigt låga hyllplan, sen har dom kanske TV på bänken så den inte får plats brevid eller under tv.

Har en bänk med rätt låga hyllor, bara att ta bort ett hyllplan om det blir aktuellt med inköp

Permalänk
Medlem

Nya Senua, lawd.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Konsolgrävare

Själv tycker jag designen är riktigt snygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hade tänkt en liknande design på nya konsolerna men med mer rundade kanter så gillar den ändå. Två stora fläktar och en mega kylfläns i mitten.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Blir konsolen tillräckligt varm kanske man bara kan ställa en kastrull på fläktblåset och koka lite ägg

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Inaktiv

Gillar designen! Med tanke på hur tyst XOX är, speciellt jämfört med en klenare och större PS4 Pro, så har jag ganska stora förväntningar på vad MS borde kunna få ut av chassit. Tanken far ju också till Silverstone's gamla Fortress FT03 men framförallt näst senaste Mac Pro.

Tveksam till köp, MS satsar åter hårt på PC och med Gamepass så får jag allt jag vill ha i sökväg där typ. Skulle vara om MS möjliggjorde inbyte av XO och i mitt fall gärna XOX så skulle det vara riktigt intressant. Nu kan denna XSX kanske vara ett alternativ framåt om PC marknaden, speciellt grafikkort, inte rört sig nämnvärt framåt vintern 2020. Hoppas även att denna går att använda som typ vilken annan Windowsdator också.

Blir ett spännande år. Mest ser jag själv fram emot en mer kraftfull Switch. Och gärna någon form av sammarbete mellan MS och Nintendo. Forza och Game Pass på Switch hade jag gärna sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag gillar designen men den är inte direkt optimal med tanke på hur TV-bänkar och de enheter man har där i ser ut. Alltså idag har vi ganska låga men breda och djupa fack för det är så enheter har sett ut sedan VHS blev frontmatade typ. Ofta kan man flytta hyllplanen och därmed får till ett högre fack som kanske hade passat denna lagd på sidan, men samtidigt hade det blivit en väldig massa outnyttjat utrymme bakom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Jag gillar designen men den är inte direkt optimal med tanke på hur TV-bänkar och de enheter man har där i ser ut. Alltså idag har vi ganska låga men breda och djupa fack för det är så enheter har sett ut sedan VHS blev frontmatade typ. Ofta kan man flytta hyllplanen och därmed får till ett högre fack som kanske hade passat denna lagd på sidan, men samtidigt hade det blivit en väldig massa outnyttjat utrymme bakom.

En mycket bra poäng även om tvbänkar sällan är gjorda för att de enheter som stoppas i ska få den ventilation de behöver. Dock är XSX sjukt hög. Ställa den utanför Tv-bänk en eller bredvid eller kanske bakom TVn om möjlighet finns. Helt klart har utformningen en del utmaningar framför sig när den väl ska stoppas in under TVn.

Förhoppningsvis kanske vi får se lite innovation och utveckling bland de företag som säljer Tvbänkar också. Som gammal HTPC användare var det ofta svårt att få in något vettigt i bänken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har redan förhandsbokat! Den kommer bli fin.
Väldigt stilren men kan förstå att vissa eventuellt kam få problem att få plats med den i mindre tv-bänkar.

Är fascinerad över hur taggad jag blev på Hellblade 2 bara av en trailer. Har liksom inte ens spelat ettan så visste inte alls vilken typ av spel det var.
Men nu när ettan finns på gamepass så kommer jag spela det under julledigheten

I de mindre TV-bänkar denna inte går in oavsett orientering går väl ingen av våra moderna konsoler in ändå? Så är väl lite av ett icke-problem i mina ögon.

Ok, PS4 och One S kanske är slimmade nog att gå in tekniskt sett men sen om man borde stänga in en spelkonsol så utan ordentlig tillgång till kylning blir ju nästa fråga man får ställa sig då. Spontant borde man inse att det är en dålig idé.

Men det återstår att se om det blir problem för många eller inte Jag tycker iaf inte att de kan ta hänsyn till minimala TV-bänkar folk ska gömma undan saker i. Bättre med ordentlig kylning osv så ljudnivån hålls nere än ett tjutande/vinande pga små fläktar tvingas jobba övertid. Den är ju inte orimligt stor med tanke på storleken kontra handkontrollen trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@issue: Du måste spela Hellblade med hörlurar! Du kommer missa en stor del av det som gör spelet speciellt annars.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Konsolgrävare

Spel som kommer till Xbox Series X

  • Halo Infinite

  • Senua’s Saga: Hellblade 2

  • Watch Dogs Legion

  • Gods & Monsters

  • Tom Clancy's Rainbow Six Quarantine

  • Starfield

  • Dying Light 2

  • Everwild

  • Forza Motorsport 8

  • Battlefield 6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Eller så skiter man i XBOX SERIES X ONE BOX och köper en PS5. Om man känner att man har tid så köper man en gaming-PC med. Och om man reser mycket eller bara måste spela Nintendo-spel så köper man en Switch. Om man äger allt detta och ÄNDÅ känner att man behöver en X One Service Box så får man kanske omvärdera vad man gör med sitt liv.

Permalänk
Medlem

@anon15480: Glömt å ta dina mediciner idag eller?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Värt att nämna att alla spel som finns till Xbox One kommer också att fungerar på Series X.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oggmeiler:

@tyvar1: Värt att nämna att alla spel som finns till Xbox One kommer också att fungerar på Series X.

Yes skrev det i första inlägget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Lyckades på något sätt missa det

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oggmeiler:

@tyvar1: Lyckades på något sätt missa det

Ingen fara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Tror knappast prestandan är tillräckligt för att köra 4k. Variabel 4k men inte äkta 4k.

Permalänk
Medlem

@Dinkefing: Om Xbox One X redan kan köra spel i ren 4K varför skulle inte nästa generation kunna klara det?

Visa signatur

Send me out... with a bang.