Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xhindi:

Verkar vara väldigt random med leveranserna från EG. Polaren fick sms/mail idag strax efter 9 att paketet är på g (standardleverans). Vid 12 tiden fick han sms igen att paketet finns att hämta ut.

Kan ha fel, men det verkar som att många som valde standardleverans fått sitt idag, medan expressleveranser (inklusive min egen) dröjer. Kul ändå att man betalat extra för privilegiet att få sin beställning försenad.

Visa signatur

Z690 / 12600KF / 48GB DDR4 / RTX 4090 / LG C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Kan ha fel, men det verkar som att många som valde standardleverans fått sitt idag, medan expressleveranser (inklusive min egen) dröjer. Kul ändå att man betalat extra för privilegiet att få sin beställning försenad.

Kan stämma. Jag hade också expressleverans med EG och inte hört ett knyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippoUnreal:

Vet inte om du har samma problem som jag, spårningen på mitt paket säger också att de inte har mottagit något. Var dock i kontakt med CDON som sa att de hade fått iväg alla sina konsoler igår, de hade pratat med Postnord och tydligen så ligger deras terminal i Sundsvall efter i hanteringen så därför är de vissa som har fel status på sitt paket, vilket då påverkar alla som får sina paket i det området. Men de skulle levereras idag ändå sa de

Ah tack! Skönt 😀

Jag bor i Sundsvall så det skulle förklara saken. Frågan är ju dock när man får någon avisering isf? Känns som att det kan bli tight att kunna hämta ut det idag i alla fall.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Och nu kom UPS med mitt paket (från Microsoft då, inte EG).

Dags att kasta sig iväg till Webbhallen för att hämta up Corsair HS75 xb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Och nu kom UPS med mitt paket (från Microsoft då, inte EG).

Dags att kasta sig iväg till Webbhallen för att hämta up Corsair HS75 xb

Kul. Slog dem en pling innan?

Permalänk
Medlem

OMG vad grymt bra den är konsolen! Kan vara det bästa jag har köpt på länge! 🥤🤤👏💯💯🔥🔥

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Det är nog rätt random, kanske började de strukturerat med express och långa leveranstider men sedan brakade det ihop.
Jag har en beställning den 22:e kl 10.03 med standard-leverans så jag kan nog tänka mig att vänta 3-5 dagar,
men det finns ju ingen budfirma som funkar så utan går paketet iväg så är det nog framme hos ombudet dagen efter.
Samtidigt tycker jag att det gnälls lite mycket på att elgiganten har många boxar att leverera jämfört med webhallen som inte verkat haft något täckning alls på sina beställningar.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom den med UPS! Fem minuter efter den utlovade tidsspannen, 11:45 A.M. - 3:45 P.M., med det är ok.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem

Jag lider med er som inte har fått leveransen än! 😲

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Kul. Slog dem en pling innan?

Yes, var samma förare som alltid. Han ringer alltid när han är nedanför dock så det är inte mycket till förvarning. Men bättre än inget haha.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att konsollerna inte lanseras tillsammans med något next gen spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Yes, var samma förare som alltid. Han ringer alltid när han är nedanför dock så det är inte mycket till förvarning. Men bättre än inget haha.

Grattis!
Min leverans dök upp vid 11 tiden, inget samtal innan.

Va tyst den är boxen, riktigt imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinny:

OMG vad grymt bra den är konsolen! Kan vara det bästa jag har köpt på länge! 🥤🤤👏💯💯🔥🔥

Jag har en hemma som väntar, något spel du kan rekommendera eller är det bara helhetskänslan?

Permalänk
Medlem

Konsolen var mycket mindre än jag trodde efter att ha läst skriverierna. Gick in fint i tv-bänken. Men dagens lyxproblem uppstår när jag skrollar genom listan för Xbox game pass. Så många spel!

Permalänk
Hedersmedlem

Hämtade min på Kungsgatan i Stickholm runt 10.30 och mötte 4-5 st på väg därifrån med konsoler. under tiden jag väntade på min så var det minst 4-5 st som också hämtade. Så strid ström med konsoler som hämtades ut. De hade någon vägg där en fotograf tog kort på de som hämtade men jag smet förbi.

Sen hade de världes kosntigaste goodie-bag som man fick när man gick ut. I min låg det: 1 st Steel Series T-Shirt, 12 st (!!) grismasker från Watchdog Legion, 3 st små nyckelringsfigurer från Watch Dog Legion (kille med grismask) och en Assasins Creed Valhalla mask för munnen (den tror jag jag ska börja använda). Tror han som la ihop dessa var lite trött och bara ville bli av med saker :).

Hämtade även upp en XSX på Webhallen (ska iväg till vårt hus på Gotland) + Corsair HS75W + extra handkontroll så ikväll blir det spela av .... efter dotterns fotbollsträning. Tror inte jag kan faka sjukdom så jag slipper :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaffelito:

Jag fick ett Mail av EG i september att leveransen skulle bli en dag sen, alltså den 11. Är det bara jag som fått det? Nu undrar jag om den kommer i veckan alls 🤷

Jo, jag fick ett sådant två dagar efter beställningen.
Den skulle skickas/levereras 11/11 (oklart vad)
Tanken är väl att de skulle skickat den idag, men kanske skickar den imorgon. Eller inte alls.
Ingen vet, inte vi - inte Elgiganten själva heller. Eller det beror på vem du frågar på Elgiganten och när. Ibland har den skickats. Ibland inte.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Alltså, jag kan omöjligt bli arg - Jag har hela tiden blivit lovad leverans på fredag för min All Access, men samtidigt så hör man att folk bara går in och hämtar i butik på morgonen... Jag hinner inte spela förrän på fredag ändå, men man blir lite... Meh.
Varför har jag bokat och krånglat då?
Då hade jag väl lika gärna kunnat åka dit på förmiddagen idag ändå och bara köpt den då...
Jaja - den kommer när den kommer, högst troligt den här veckan - som utlovat.

Fortfarande kvar på "Ankommit terminal för omlastning" sedan igår enligt deras status, så min förhoppning är att den är levererad till Elgiganten hos mig men de inte ankomstskannat den där än så jag kan hämta ikväll eller imorgon.
Men med min tur har väl de tappat den på E16 eller något

Permalänk
Skrivet av Najk:

Jo, jag fick ett sådant två dagar efter beställningen.
Den skulle skickas/levereras 11/11 (oklart vad)
Tanken är väl att de skulle skickat den idag, men kanske skickar den imorgon. Eller inte alls.
Ingen vet, inte vi - inte Elgiganten själva heller. Eller det beror på vem du frågar på Elgiganten och när. Ibland har den skickats. Ibland inte.

Då får vi hoppas att den dyker upp imorgon då. Sitter och uppdaterar spårningen av paketet i hopp om att det ska stå att det är skickat

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Grattis!
Min leverans dök upp vid 11 tiden, inget samtal innan.

Va tyst den är boxen, riktigt imponerande!

Grattis till er 😊

Min Ups förare suger🤣

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaffelito:

Då får vi hoppas att den dyker upp imorgon då. Sitter och uppdaterar spårningen av paketet i hopp om att det ska stå att det är skickat

Ja, jag ska väl inte klaga då jag faktiskt ska få den skickad först imorgon. Det står nämligen "Postal Services 20.11.11" vilket jag tolkar som att de skickar den med budfirman först då.
Men så länge jag inte har något besked om spårningsnummer så är den inte skickad vilket stör mig.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastNinjas:

Lite tråkigt att konsollerna inte lanseras tillsammans med något next gen spel?

Lite tråkigt, men samtidigt har i alla fall jag en massa spel att spela ändå. Jag har väntat med några spel för att jag hellre kör dom med kvalitet, och nu är väntan slut.

Men absolut känns det inte riktigt som tidigare nya konsoler. Gränssnittet är exakt samma som min One S exempelvis vilket ju är trevligt på ett sätt men just idag är det ju inte lika kul.

Skrivet av Mordekai:

Jag har en hemma som väntar, något spel du kan rekommendera eller är det bara helhetskänslan?

Geometry Wars 2 har jag hunnit testa lite. Det var ju rätt snyggt innan, speciellt med tanke på att det är till 360, men med HDR så är det riktigt coolt. Drog också igång Ori och det är också riktigt nice. Det hade ju HDR innan på min One S men högre upplösning gör också rätt stor skillnad alltså. Ska testa RRD2 och AC: Origins ikväll tror jag. Kanske Resident Evil 2. Det ryktades om att Jedi Fallen Order skulle komma till Gamepass idag men har inte sett det än i alla fall. Men det lär jag spela när det väl kommer.

Permalänk
Konsolgrävare

Sådär, då har man 33 månader Game Pass Ultimate för runt 1000 kr istället för 4320kr.

Detta fungerade fortfarande:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Oj jag har helt missad att den nya konsolen är släppt. Märker ni stor skillnad mot förra generationen?
Har själv en one s.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det inte vara många varuhus kvar som har i lager. Det står inget hur många dom butikerna har.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Oj jag har helt missad att den nya konsolen är släppt. Märker ni stor skillnad mot förra generationen?
Har själv en one s.

Den blir nog rätt stor. Bara skillnaden mellan One S och One X är riktigt stor

Permalänk

Jag snacka med EG chat igår och de sa att min Xbox va packad och lev. skulle bli idag. Kollar jag när jag logga in så har det hela dagen varit reserverad och ej skickad. Jag kontaktade då chat support igen idag och han bekräftar att min blev skickad igår och att den skulle komma idag. ett kolli id kommer nog under dagen.

28/9 med express beställde jag. Lär ju inte få något idag. Blir så frustrerad.

Permalänk
Skrivet av Celestial303:

Jag snacka med EG chat igår och de sa att min Xbox va packad och lev. skulle bli idag. Kollar jag när jag logga in så har det hela dagen varit reserverad och ej skickad. Jag kontaktade då chat support igen idag och han bekräftar att min blev skickad igår och att den skulle komma idag. ett kolli id kommer nog under dagen.

Att den står som reserverad säger ingenting på deras sida. Det gör flertalet av mina gamla ordrar som jag har fått förlängesedan. Jag fick ett kollinummer imorse och mail+sms att den var på väg. Har dock inte hänt något mer på Brings sida när jag spårar paketet. Så jag vet inte ens om det är skickat eller inte, skickas det imorgon? Inte en jäkla aning 😁

Permalänk
Skrivet av speglosa:

Jag har standardfrakt på min och inte heller fått något leveransbesked mer än av den fantastiskt otillförlitliga supporten.

Fattar inte hur de kan lova att enheter har skickats när det inte stämmer alls.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celestial303:

Haka inte upp dig för mycket på reserverad. Min står fortfarande som reserverad även fast jag fick kolli tidigare idag vid 09:00. Supporten verkar tyvärr ha nollkoll och har sagt olika till flera här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sådär, då har man 33 månader Game Pass Ultimate för runt 1000 kr istället för 4320kr.

Detta fungerade fortfarande:

Är det någon skillnad på att köpa 12 respektive 24 månaders?