3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Ni som beställt ASUS Tuf non-OC-kort från Inet och bytt: när beställde ni? Jag beställde en 30 september. Jag vet inte om jag ska/borde byta och betala mellanskillnaden.

Helst vill jag ha mitt Trinity-kort men den verkar inte komma inom rimlig tid på grund av att Zotac och Komplett är ett gäng pajaser som vill sälja kort för 9300 kr istället för att leverera till oss som köpte den enda versionen som fanns på releasedagen, alltså non-OC-kort för 7825 kr.

Permalänk
Medlem

Wtf Min beställning på komplett med ett asus 3080 strix ej oc har blivit framflyttat till till 2 januari och jag beställde 14.56 order gick igenom 15.09 får försöka med ett amd kort istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvnoz:

Wtf Min beställning på komplett med ett asus 3080 strix ej oc har blivit framflyttat till till 2 januari och jag beställde 14.56 order gick igenom 15.09 får försöka med ett amd kort istället.

Detta verkar de ha gjort på alla kort redan för två veckor sedan. 2 januari är dessutom en lördag så folk här har spekulerat om att det bara är en gissning men Komplett ger ingen som helst aktuell info om det är så eller inte.

Permalänk
Medlem

Igår hadde jag 2 december så dom flytta fram det idag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvnoz:

Igår hadde jag 2 december så dom flytta fram det idag för mig.

Aha okej men tror det bara är ett datum de anger bara från fickan. De vill ju inte berätta mycket.

Permalänk
Medlem

Om det står "Reserverad (I lager)" hos komplett, är det helt fortfarande inte säkert jag får det snart? Eller är det så det ser ut för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Om det står "Reserverad (I lager)" hos komplett, är det helt fortfarande inte säkert jag får det snart? Eller är det så det ser ut för alla?

En kompis har haft så sen igår på Komplett för ett TUF OC. Vet inte riktigt hur man ska tolka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

https://i.imgur.com/5IyNMHz.jpg

Om det bar kunde sluta se ut såhär snart.....

Min ser likadan ut i 2 månader nu 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvnoz:

Wtf Min beställning på komplett med ett asus 3080 strix ej oc har blivit framflyttat till till 2 januari och jag beställde 14.56 order gick igenom 15.09 får försöka med ett amd kort istället.

Bra med 5 månader leveranstid.... Stort misstag av Asus att ens gå ut med denna version

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha fått in 19 st Asus 3080 TUF (ej oc) idag då antalet kundbokningar sjönk från 440 till 421.

Dock så har inte tabellen över tider för bokningar uppdaterats (ännu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ni som beställt ASUS Tuf non-OC-kort från Inet och bytt: när beställde ni? Jag beställde en 30 september. Jag vet inte om jag ska/borde byta och betala mellanskillnaden.

Helst vill jag ha mitt Trinity+kort men den verkar inte komma inom rimlig tid på grund av att Zotac och Komplett är ett gäng pajaser som vill sälja kort för 9300 kr istället för att leverera till oss som köpte den enda versionen som fanns på releasedagen, alltså non-OC-kort för 7825 kr.

Releasedag, 15:22 ish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Webhallen verkar ha fått in 19 st Asus 3080 TUF (ej oc) idag då antalet kundbokningar sjönk från 440 till 421.

Dock så har inte tabellen över tider för bokningar uppdaterats (ännu).

Inte för att skita på den lilla optimism som finns här, men det kan likväl vara folk som har avbokat.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt Asus strix rtx 3080 non OC från Inet som också fått erbjudande att gå före i kön på OC modellen? Verksr ju som de tagit bort produkten från sidan men har för mig att de hade bägge korten förut?

Håller annars med om att det är rätt surt om man tex satt på köplats 60 och såg ljuset i tunneln bara för att 200 beställningar på Non OC helt plötsligt ska klämma sig före...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Om det står "Reserverad (I lager)" hos komplett, är det helt fortfarande inte säkert jag får det snart? Eller är det så det ser ut för alla?

Vilken modell och när la du beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrgJonis:

Releasedag, 15:22 ish

Okej, ligger de olevererade beställningarna så långt tillbaka kan jag lika bra vänta på mitt Trinity non-OC.

8000 kr för ett 3080 3,5 månad efter release är inte längre så intressant. 10GB bara också. Jag tror det blir en PS5-bundle eller nästa grafikkortsgeneration men avbeställer inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Är det någon som beställt Asus strix rtx 3080 non OC från Inet som också fått erbjudande att gå före i kön på OC modellen? Verksr ju som de tagit bort produkten från sidan men har för mig att de hade bägge korten förut?

Håller annars med om att det är rätt surt om man tex satt på köplats 60 och såg ljuset i tunneln bara för att 200 beställningar på Non OC helt plötsligt ska klämma sig före...

och Netonnet säljer inte ens OC versionen.. blir väl makulerad order snart. Kul

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

och Netonnet säljer inte ens OC versionen.. blir väl makulerad order snart. Kul

Tillverkas inte non-OC alls? Netonnet borde vara tillräckligt stora för att ordna ersättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Tillverkas inte non-OC alls? Netonnet borde vara tillräckligt stora för att ordna ersättare.

Jag vet inte.. känns inte som det. Ingen har väl sett ett sånt på riktigt än så länge.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hur många beställde på release dagen och har fortfarande inte fått sina kort?

När kan lagerhyllorna börjat bli fulla igen tro? februari?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur många beställde på release dagen och har fortfarande inte fått sina kort?

När kan lagerhyllorna börjat bli fulla igen tro? februari?

Jag och många andra har beställt på release dagen.

Fortsätter det i denna takt kanske inte ens blir februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Inte för att skita på den lilla optimism som finns här, men det kan likväl vara folk som har avbokat.

Ja, det är sant. Jag bara spekulerar. När man uppdaterar sidan många gånger per dag så är det stort när en siffra plötstligt ändras, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag vet inte.. känns inte som det. Ingen har väl sett ett sånt på riktigt än så länge.

Aha okej. Det verkar samma med Trinity non-OC. Riktigt fult gjort. De kan och borde leverat OC-versionen istället till oss trogna köpare! Jag förstår inte varför jag ska hämta mitt RTX 3080 förutom för att eventuellt hämta ut den och tjäna några hundralappar med lite tur när den väl kommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur många beställde på release dagen och har fortfarande inte fått sina kort?

När kan lagerhyllorna börjat bli fulla igen tro? februari?

Jag beställde ett Asus Strix 3080 OC på releasedagen. När jag beställde lite sent (kl 17:47) visste jag att det skulle dröja lite längre, men trodde inte det skulle dröja flera, flera månader för de första minuterna av bokningar att betas av.

Beställde ett EVGA FTW3 Ultra på Inet förra veckan som är påväg till mig och borde komma fram imorgon. Inte vad jag tänkt mig, men jag kommer nog bli nöjd ändå. Tror man får försöka hugga lite ”udda” modeller om man inte kan vänta tills kanske januari-februari nånstans. Inte för att EVGA är ett udda märke, men de har inte samma närvaro i Europa som t.ex Asus ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Vilken modell och när la du beställningen?

3080 TUF OC
17/09/2020 16:02

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Jag och många andra har beställt på release dagen.

Fortsätter det i denna takt kanske inte ens blir februari

Då kan du kanske köpa ett 3080TI om det hinner komma innan

Skrivet av Vardagsrum:

Jag beställde ett Asus Strix 3080 OC på releasedagen. När jag beställde lite sent (kl 17:47) visste jag att det skulle dröja lite längre, men trodde inte det skulle dröja flera, flera månader för de första minuterna av bokningar att betas av.

Beställde ett EVGA FTW3 Ultra på Inet förra veckan som är påväg till mig och borde komma fram imorgon. Inte vad jag tänkt mig, men jag kommer nog bli nöjd ändå. Tror man får försöka hugga lite ”udda” modeller om man inte kan vänta tills kanske januari-februari nånstans. Inte för att EVGA är ett udda märke, men de har inte samma närvaro i Europa som t.ex Asus ännu.

Hoppas det blir bra iallafall, jag väntar och ser vad AMD kan kasta fram, fast nu verkar det som nvidia kommer kasta ut 3080 TI i januari. valmöjligheterna stockar sig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

3080 TUF OC
17/09/2020 16:02

Var 16.02 då du faktiskt beställde eller beställde du vid 15.00 - 15.20 typ och beställningen enbart bekräftades vid 16.02?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då kan du kanske köpa ett 3080TI om det hinner komma innan

Hoppas det blir bra iallafall, jag väntar och ser vad AMD kan kasta fram, fast nu verkar det som nvidia kommer kasta ut 3080 TI i januari. valmöjligheterna stockar sig.

Ser inte meningen med en 3080 Ti. Vadå max 5% extra prestanda och så kommer den kosta 13 000 minst med tanke på hur priserna ser ut för 3080 redan nu. Och om det är brist på 3080 kommer det vara även svårare att få bra chip till en 3080 Ti. Helt värdelöst.

Satsar på 6800XT nästa vecka och om även det skiter sig så vette jag fan 🤣🤣🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Handlar ju om de som köpt till intropris. Har du köpt för normala priset spelar det ju ingen roll.

Ja förvisso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Var 16.02 då du faktiskt beställde eller beställde du vid 15.00 - 15.20 typ och beställningen enbart bekräftades vid 16.02?

Beställde ett annat kort först kanske 5 min efter release och det gav 17/09/2020 15:26.
Och efter kanske 15-30 min beställde jag detta istället, så skulle tippa på lite innan 15:30 kanske?
Kollade dock min order nu och leveransen gick precis över till Behandlas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Ser inte meningen med en 3080 Ti. Vadå max 5% extra prestanda och så kommer den kosta 13 000 minst med tanke på hur priserna ser ut för 3080 redan nu. Och om det är brist på 3080 kommer det vara även svårare att få bra chip till en 3080 Ti. Helt värdelöst.

Satsar på 6800XT nästa vecka och om även det skiter sig så vette jag fan 🤣🤣🤣

Dom kanske gör det snabbare än 3090

jag bidar min tid som det så fint heter. Rykten går om att 6800 ska vara 1.5 ggr snabbare på bitcoin mining än 3090. stämmer det så kommer det vara brist på 6800 kort en bra bit in på hösten nästa år

Jag har dock en beställning på en ryzen 5900x och den kommer väll...senare. under tiden byter jag kamrem på min volvo, glömde "nolla" motorn så jag har lite kuligheter framför mig där att se fram emot. gör inget att det tar tid med bilen eftersom det pekar åt januari eller senare för de flesta av oss oavsett produkt vi beställt.

Sa även till min chef att jag antagligen kommer ta en vecka ledigt i november för att leka med nya datorn. har skjutit upp den veckan till januari eller februari...eller senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.