3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Beställde ett annat kort först kanske 5 min efter release och det gav 17/09/2020 15:26.
Och efter kanske 15-30 min beställde jag detta istället, så skulle tippa på lite innan 15:30 kanske?
Kollade dock min order nu och leveransen gick precis över till Behandlas!

Tack för infon!

Så man är alltså 1 timme bak i kön i princip (16.27 för mig, la beställningen typ precis då) och de fortfarande säger att "förväntad i lager 22e november" trots att de vet hur många de fått in denna vecka och hur många de borde få nästa vecka.

Eller hur tänker de? "Vi fick 30 kort denna vecka som täcker 15.30 till 15.40, men NÄSTA VECKA!!!11 får vi 150 kort som täcker 15.40 till 16.30!!!"

Känns som de konstant överskattar hur många kort de faktiskt får, kan ASUS verkligen vara så dåliga och säger fel information vecka efter vecka efter vecka???? Tvivlar starkt

Aa ja många har redan sagt det men Webhallen har skött detta så mycket snyggare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Dom kanske gör det snabbare än 3090

jag bidar min tid som det så fint heter. Rykten går om att 6800 ska vara 1.5 ggr snabbare på bitcoin mining än 3090. stämmer det så kommer det vara brist på 6800 kort en bra bit in på hösten nästa år

Jag har dock en beställning på en ryzen 5900x och den kommer väll...senare. under tiden byter jag kamrem på min volvo, glömde "nolla" motorn så jag har lite kuligheter framför mig där att se fram emot. gör inget att det tar tid med bilen eftersom det pekar åt januari eller senare för de flesta av oss oavsett produkt vi beställt.

Sa även till min chef att jag antagligen kommer ta en vecka ledigt i november för att leka med nya datorn. har skjutit upp den veckan till januari eller februari...eller senare.

Snabbare än 3090? Njaaaaa MYCKET "Press X to doubt" på den alltså. Men screw me sideways om det blir så.

Kul att engagera sig i något annat medan man väntar, har själv överklockat mitt RAM så att man får ut det mesta ur sin Ryzen 3600

Men tycker fortfarande att även en 3090 eller snabbare hade varit lite svårt att utnyttja i 1440p 144Hz. I många spel når man inte 99% GPU anvädning hela tiden även med Ryzen 9or eller Core i9or i 1440p (Warzone looking at you). 4K är inte aktuell för mig just nu tyvärr, även om prestanda ökningen där är imponerande.

Permalänk
Medlem

Datumet ändrades från 20e till 13e November på mitt Strix.
Jippiii får det på Fredag.

Permalänk
Medlem

Nä fortsätter Komplett vara så här tysta så kommer jag börja hata Komplett. Hata är ett starkt ord som jag helst inte använder, men när jag ser hur bra Webhallen sköter allt så hatar jag nu faktiskt Komplett lite. Jag sa det.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hoppas det blir bra iallafall, jag väntar och ser vad AMD kan kasta fram, fast nu verkar det som nvidia kommer kasta ut 3080 TI i januari. valmöjligheterna stockar sig.

Ja, beställer du TI´n de första minuterna så kanske får du nån leverans nån gång i juni. Åt helvete med Nvidia ärligt talat...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Klar man är frustrerad, men det är trots allt inte återförsäljarnas fel att Nvidia inte levererar fler kretsar till tillverkarna, så de kan göra fler grafikkort. Att handhålla köparna som Webhallen gör tar en jäkla massa tid. Hade man bara fått sin leverans inom någon eller några veckor hade det behovet inte funnits.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

De behöver tillhandahålla terapeuter vid det här laget!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Ja, beställer du TI´n de första minuterna så kanske får du nån leverans nån gång i juni. Åt helvete med Nvidia ärligt talat...

Får se om amd är bättre beställde 3 min över tre och 5900x lyser med sin frånvaro.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Är nog dags att börja acceptera att jag förmodligen som tidigast kommer att få ett nytt grafikkort i Januari...

Permalänk

Börjar bli dags att beställa samtliga modeller från samtliga ÅF och sen bara vänta på en deal man kan leva med beroende på pris och tillfälle. Eller vad säger ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erikakasinnes:

Börjar bli dags att beställa samtliga modeller från samtliga ÅF och sen bara vänta på en deal man kan leva med beroende på pris och tillfälle. Eller vad säger ni?

Tänk på att om du tar på faktura kanske det påverkar din kreditvärdighet och betalar du kontant så är det rätt dumt att ligga ut med dom pengarna. Nu tror jag inte detta kommer hända, MEN om en butik går i konkurs kan det bli svårt att få tillbaka sina pengar.

Permalänk
Medlem

För er som inte är så noga med vilken modell på GPU ni ska ha så finns det just nu 4st kort under "Visa produkter i lager" på Komplett. Tryck på "Meddela mig" och håll koll på mailen. FYI kan mailet hamna i en annan inkorg.

https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Ser nu att korten börjar dyka upp på lager.
Webhallen, Netonnet.

Båda 3070, 3080, 3090.

Men om lagret stämmer är ju en annan fråga..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Ser nu att korten börjar dyka upp på lager.
Webhallen, Netonnet.

Båda 3070, 3080, 3090.

Men om lagret stämmer är ju en annan fråga..

Ser bara 3070 och 3090 i lager.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackwizard:

Ser bara 3070 och 3090 i lager.

Verkar som att Inet får in 3080 på måndag. https://www.inet.se/produkt/5411692/gigabyte-geforce-rtx-3080...

Permalänk
Medlem

Dem får tydligen in dessa på Tisdag med
En sak att tänka på här är att EVGA har deras Step up program om man vill sikta på ett kommande 3080 Ti
Ska man ska tro på informationen som finns så kommer dem släppas under Januari 2021 och skulle det stämma så kommer man ha möjlighet att använda deras Step up program
Det är 90 dagars time frame på detta.

https://www.inet.se/produkt/5411728/evga-geforce-rtx-3080-10g...
samt
https://www.inet.se/produkt/5411726/evga-geforce-rtx-3080-10g...

Länk till deras step up:
https://www.evga.com/support/stepup/

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falck1N:

Förstår er fullt ut att ni inte kan sätta oss före i kön och man hamnar längst bak, men som du skrev åt en annan: det är en riskbedömning som man får ta själv.
Det är 900+ före i OC kön och bara ödet som vet om man kommer få ett kort fortare i den än i non oc.

Hur som så verkar den kön iaf röra på sig jämfört med Non OC kön.. Hur länge är detta erbjudande? Med tanke på att 6800xt kommer snart och lite nyfiken på hur bra den är!

Samt varför ger ni inte ut information vilken köplats man står på? Stått snart i 2 månader här hehe.

Kön för ICKE OC rör på sig om än väldigt långsamt, så helt stilla är den inte. Sen försvinner det allt mer då många har dubbelbokat grafikkort som det nämnts i tråden

Vi går ej ut med köplats delvis för det kan generera ett "brus" i kundtjänst med endast frågor om köplats, gärna köplats som ska checkas en gång om dagen. Med systemet som är implementerat nu så ser man ifall man borde förvänta sig något alls baserat på sin tid i kön. bokade man dagen efter och har plats 600+ och de från dag 1 inte är bearbetade ännu så skickar det signaler att man kan fortsatt ta det lugnt. Sen ser man också på produktsidan om vad som är inkommande (iaf 50+ som mest) och när det är förväntat. Sen är det i de lägen då det kommer in en stor leverans och det ska fördelas och köplats säg 0-100 har tilldelning, plats 100 skriker på forumet "tjoohooo jag fick mitt kort" de på köplats 2-10 har ej fått en grön bock då de ska hämta i butik (men kortet är transit), därmed fladdrar köstatus i 1-2 dagar.. kundtjänst blir nerringda, osv osv

Hoppas ni hänger med och förstår i resonemanget

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kön för ICKE OC rör på sig om än väldigt långsamt, så helt stilla är den inte. Sen försvinner det allt mer då många har dubbelbokat grafikkort som det nämnts i tråden

Vi går ej ut med köplats delvis för det kan generera ett "brus" i kundtjänst med endast frågor om köplats, gärna köplats som ska checkas en gång om dagen. Med systemet som är implementerat nu så ser man ifall man borde förvänta sig något alls baserat på sin tid i kön. bokade man dagen efter och har plats 600+ och de från dag 1 inte är bearbetade ännu så skickar det signaler att man kan fortsatt ta det lugnt. Sen ser man också på produktsidan om vad som är inkommande (iaf 50+ som mest) och när det är förväntat. Sen är det i de lägen då det kommer in en stor leverans och det ska fördelas och köplats säg 0-100 har tilldelning, plats 100 skriker på forumet "tjoohooo jag fick mitt kort" de på köplats 2-10 har ej fått en grön bock då de ska hämta i butik (men kortet är transit), därmed fladdrar köstatus i 1-2 dagar.. kundtjänst blir nerringda, osv osv

Hoppas ni hänger med och förstår i resonemanget

/Patrik

Och när det gäller Strix non-OC antar jag att ni inte fått ett enda kort från Asus än så länge?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

På Inet kan man sortera utefter lagersaldo, och det som kommer i lager först sorteras smidigt högst upp i ordning.

@Webhallen hade varit smidigt med en liknande funktion hos er, så man slipper gå in på varje enskild produkt och kolla status.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ronz:

Och när det gäller Strix non-OC antar jag att ni inte fått ett enda kort från Asus än så länge?

Not a single

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon134512:

På Inet kan man sortera utefter lagersaldo, och det som kommer i lager först sorteras smidigt högst upp i ordning.

@Webhallen hade varit smidigt med en liknande funktion hos er, så man slipper gå in på varje enskild produkt och kolla status.

Hur menar du nu? i vår filtrering på vänster sida så kan du filtrerar på produkter i lager efter valda lagerställen

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Hur menar du nu? i vår filtrering på vänster sida så kan du filtrerar på produkter i lager efter valda lagerställen

Ja! men de sorteras inte utefter när de kommer in i lager utan om de är i lager vad jag kan se?

Exempel på hur jag menar, sortera efter lagersaldo.
https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Not a single

Som jag misstänkte... På rasten tänker jag gå och ställa mig i ett hörn och skrika ut min frustration.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon134512:

Ja! men de sorteras inte utefter när de kommer in i lager utan om de är i lager vad jag kan se?

Exempel på hur jag menar, sortera efter lagersaldo.
https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

Förstår! kan vara ett projekt för nästa år när vi implanterat lite nya system som kan hjälpa en sådan funktion fungera noggrannare än dagens

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som undrar så är nuvarande kön på

ca 25 st

Med andra ord relativt kort kö.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

ca 25 st

Jag beställde mitt EVGA-kort den 29 oktober, fick leverans i måndags. Kan bekräfta Inet verkar få in en hel del av dessa kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Hur är det med kön för 3080 Asus ROG Strix OC? Har den rört på sig måntro? Ser ut som att antalet bokningar är helt oförändrat, minskar gör det inte iaf! Tror jag hade plats strax över 300 när jag lade beställningen dagen efter release runt lunch.

Undra vilken plats jag har som beställde det kortet i söndags 😆😭

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Hur är det med kön för 3080 Asus ROG Strix OC? Har den rört på sig måntro? Ser ut som att antalet bokningar är helt oförändrat, minskar gör det inte iaf! Tror jag hade plats strax över 300 när jag lade beställningen dagen efter release runt lunch.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Undra vilken plats jag har som beställde det kortet i söndags 😆😭

Bara in och kolla på deras hemsida för produkten. Det står exakt det ni frågar efter...

https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Ibland funderar jag på om folk läser/söker i denna tråd. Folk har ju skrivit vilka tider de beställt och när de fått sina kort!
Om man har följt tråden så vet man att de som fått sina kort är beställningar ~15:07/15:08 17/9

Nu tänker jag inte mer svara på liknande frågor

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bara in och kolla på deras hemsida för produkten. Det står exakt det ni frågar efter...

https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Ibland funderar jag på om folk läser/söker i denna tråd. Folk har ju skrivit vilka tider de beställt och när de fått sina kort!
Om man har följt tråden så vet man att de som fått sina kort är beställningar ~15:07/15:08 17/9

Nu tänker jag inte mer svara på liknande frågor

Ja det var bra drag i denna tråd! Hittade svaret : ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

ca 25 st

Scalperpris på dessa kort dock. Riktpris på EVGAs europeiska hemsida inklusive svensk moms är 9000 kr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10