3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Någon mer som väntar på msi gaming x trio 3080 från inet? De sa att de förväntar leverans till idag, på min beställning står det "i lager imorgon". I början av veckan sa de att jag har plats 19 i kön, och är en av de som får kort vid nästa leverans. Idag är jag nr 14 i kön och att de fortfarande fick inget leverans, så jag antar att 5st har avbeställt. Hoppas de får in leveransen imorgon. Ahh inet, var snäll mot oss nu 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kön för ICKE OC rör på sig om än väldigt långsamt, så helt stilla är den inte. Sen försvinner det allt mer då många har dubbelbokat grafikkort som det nämnts i tråden

Vi går ej ut med köplats delvis för det kan generera ett "brus" i kundtjänst med endast frågor om köplats, gärna köplats som ska checkas en gång om dagen. Med systemet som är implementerat nu så ser man ifall man borde förvänta sig något alls baserat på sin tid i kön. bokade man dagen efter och har plats 600+ och de från dag 1 inte är bearbetade ännu så skickar det signaler att man kan fortsatt ta det lugnt. Sen ser man också på produktsidan om vad som är inkommande (iaf 50+ som mest) och när det är förväntat. Sen är det i de lägen då det kommer in en stor leverans och det ska fördelas och köplats säg 0-100 har tilldelning, plats 100 skriker på forumet "tjoohooo jag fick mitt kort" de på köplats 2-10 har ej fått en grön bock då de ska hämta i butik (men kortet är transit), därmed fladdrar köstatus i 1-2 dagar.. kundtjänst blir nerringda, osv osv

Hoppas ni hänger med och förstår i resonemanget

/Patrik

Nä, det är nog mer känslan av att den inte "rör sig" hehe..
Ja jo det är sant, jag kommer nog stå kvar en tag till, om inte så byter jag kö(meljar kundtjänst) & vad jag nämnde tidigare, så vill man även se vad AMD har att erbjuda 18e.

Helt förstårligt och tack för den support du ger oss här inne!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Inte hört ett skvätt om Asus på ett tag känns det som.
Börjar tro att Asus RTX 3080 Strix OC varianten är en myt.. Den finns inte egentligen
Still 4e Januari på min

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Inte hört ett skvätt om Asus på ett tag känns det som.
Börjar tro att Asus RTX 3080 Strix OC varianten är en myt.. Den finns inte egentligen
Still 4e Januari på min

Är väl snarare vanliga strix som inte finns

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Då var min tid kommen! Efter att ha väntat på ett Asus Strix-kort i två månader sitter jag nu med ett EVGA FTW3 bara en vecka efter att ordern blev lagd. Det blev inte exakt som jag tänkt, men hur ofta blir det så? Jag är helt övertygad om att det kommer prestera bättre än mitt nuvarande 980 Ti.

Tack till alla Sweclockare för en väldigt underhållande tid i den här tråden. Kommer sakna de dramatiska uppdateringarna från @Borked och vad som egentligen hände med Nisses non-OC kort.

Stor eloge till Patrik på @Webhallen som har gjort ett enastående jobb med sin unika närvaro. Du får andra företag att lysa med in frånvaro på ett alldeles föredömligt sätt. I slutändan kommer inte mitt kort från er, men det är inte erat fel. Min önskan är att fler representanter tittar på vad du gör och försöker göra det samma. Det är en ovärdelig service du bidrar med.

Även en eloge till @Asus.David som bidragit med info och fått mig att se lite annorlunda på Asus. Även här hoppas jag på att detta beteendet blir en norm snarare än någonting unikt.

Nu ska jag leka med min nya leksak ha det gött haaaaajjj

PS. Min order på Strix-kortet är nu avbeställd så förhoppningsvis hjälper detta en och annan att komma en smula längre fram i kön.

PPS. Går nu in i lurk mode. Ska fortsätta komma med tips om det dyker upp något intressant som kan hjälpa någon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

https://i.imgur.com/bNhW88Q.jpg

Då var min tid kommen! Efter att ha väntat på ett Asus Strix-kort i två månader sitter jag nu med ett EVGA FTW3 bara en vecka efter att ordern blev lagd. Det blev inte exakt som jag tänkt, men hur ofta blir det så? Jag är helt övertygad om att det kommer prestera bättre än mitt nuvarande 980 Ti.

Tack till alla Sweclockare för en väldigt underhållande tid i den här tråden. Kommer sakna de dramatiska uppdateringarna från @Borked och vad som egentligen hände med Nisses non-OC kort.

Stor eloge till Patrik på @Webhallen som har gjort ett enastående jobb med sin unika närvaro. Du får andra företag att lysa med in frånvaro på ett alldeles föredömligt sätt. I slutändan kommer inte mitt kort från er, men det är inte erat fel. Min önskan är att fler representanter tittar på vad du gör och försöker göra det samma. Det är en ovärdelig service du bidrar med.

Även en eloge till @Asus.David som bidragit med info och fått mig att se lite annorlunda på Asus. Även här hoppas jag på att detta beteendet blir en norm snarare än någonting unikt.

Nu ska jag leka med min nya leksak ha det gött haaaaajjj

PS. Min order på Strix-kortet är nu avbeställd så förhoppningsvis hjälper detta en och annan att komma en smula längre fram i kön.

PPS. Går nu in i lurk mode. Ska fortsätta komma med tips om det dyker upp något intressant som kan hjälpa någon.

Jag blir glad och hedrad att bli omnämnd så här!

Säsong 2 kommer lagom till lanseringen av 6800/6800XT ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag har sett 1 rapportera detta, och det var med ett MSI TRIO 3090.

Har själv MSI Ventus x3 - 3090 - finns inget spoltjut på mitt exemplar iaf.
Men värmt blir det, kortet är väldig lite till att vära ett 3090 kort, har ungefär samma storlek som ett Asus Strix 1080ti (som jag också har), ser även likadant ut.

Hsr inga problem med mitt 3070 Gaming X Trio men kanske är mer problem med 3090. Men alla kort kan väl ha det problemet. Skulle behöva tusentals exemplar innan man kan dra någon slutsatts.

Mitt 1070 och 2070 var bpda ASUS. Innan dess har jag haft Gigabyte, Sapphire och XFX. Aldrig haft MSI förut men måste sägs att det är ett riktigt bra kort.

Men 3090 är nog svårare att sälja nu när AMD kommer med ett som är mycket billigare oxh rylten om 3080ti som är i stort sett lika bra som 3090. 3070 ser man också. Bara 3080 som fortfarande är svåra att hitta i lager.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Men 3090 är nog svårare att sälja nu när AMD kommer med ett som är mycket billigare oxh rylten om 3080ti som är i stort sett lika bra som 3090. 3070 ser man också. Bara 3080 som fortfarande är svåra att hitta i lager.

Jag tror nog snarare 3090 säljer eftersom ett 3080 kort är svårt att få tag på. Då jag köpte mitt MSI Ventus förriga vecka, fanns 20+ på lager, idag är dom borta, men det kommer in nya olika märken hela tiden, och dom säljer ut jämnt just nu.

Och jag kan levande föreställa mig att när 6800-6900xt släpps till försäljning - så upprepas det som vi upplever nu med Nvidia, scalpers kommer att snipa allihopa + lång väntan på nya kort, jag är bara SÅ glad jag ska släppa det här dom nästa 3-6 mån. Och ja - jag har betalt mycket för mitt kort (18199,-) men så använder jag ju det till 3D modelering, och i Blender är det fantastisk till detta.

Desutom lär man ju inte löpa torr för Texture memory dom nästa 10 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag blir glad och hedrad att bli omnämnd så här!

Säsong 2 kommer lagom till lanseringen av 6800/6800XT ....

Jag kommer följa den tråden bara för att se vad som händer i säsong 2 haha

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Någon som handlat på webhallen och vet var man hittar kupongen till gforce now och COD?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vardagsrum:

https://i.imgur.com/bNhW88Q.jpg

Då var min tid kommen! Efter att ha väntat på ett Asus Strix-kort i två månader sitter jag nu med ett EVGA FTW3 bara en vecka efter att ordern blev lagd. Det blev inte exakt som jag tänkt, men hur ofta blir det så? Jag är helt övertygad om att det kommer prestera bättre än mitt nuvarande 980 Ti.

Tack till alla Sweclockare för en väldigt underhållande tid i den här tråden. Kommer sakna de dramatiska uppdateringarna från @Borked och vad som egentligen hände med Nisses non-OC kort.

Stor eloge till Patrik på @Webhallen som har gjort ett enastående jobb med sin unika närvaro. Du får andra företag att lysa med in frånvaro på ett alldeles föredömligt sätt. I slutändan kommer inte mitt kort från er, men det är inte erat fel. Min önskan är att fler representanter tittar på vad du gör och försöker göra det samma. Det är en ovärdelig service du bidrar med.

Även en eloge till @Asus.David som bidragit med info och fått mig att se lite annorlunda på Asus. Även här hoppas jag på att detta beteendet blir en norm snarare än någonting unikt.

Nu ska jag leka med min nya leksak ha det gött haaaaajjj

PS. Min order på Strix-kortet är nu avbeställd så förhoppningsvis hjälper detta en och annan att komma en smula längre fram i kön.

PPS. Går nu in i lurk mode. Ska fortsätta komma med tips om det dyker upp något intressant som kan hjälpa någon.

Synd att vi inte fick leverera ett STRIX till dig men vi förstår situationen! Önskar dig mycket nöje med ditt nya kort oavsett! Tack för de fina orden!

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Synd att vi inte fick leverera ett STRIX till dig men vi förstår situationen! Önskar dig mycket nöje med ditt nya kort oavsett! Tack för de fina orden!

hade också hellre valt ett strix men blev evga här med till slut

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Growth:

Tror mer att det är för att många har rapporterat att MSI 3090 kort har rejält med spoltjut.
Gissningsvis har detta kort just det.

jag hade spoltjut på mitt MSI 3090 gaming Trio som jag returnerade... sen blev det ett EVGA 3080 FTW Ultra som är tyst så egentligen är jag "klar" i tråden men kan liksom många andra inte släppa mystiken läsa om desperata tilltag för att kanske om par veckor norpa ett kort.. lyckan av när nån nisse lyckas få hem ett strix kort etc

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Någon som handlat på webhallen och vet var man hittar kupongen till gforce now och COD?

Kollade runt lite och läste att man får kupongerna i Geforce Experience, ska gå att hitta "REDEEM" någonstans bland spelen eller något sådant.

Permalänk
Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Jag hörde mig för med Komplett angående möjligheten att byta bokningen mot ett OC-kort istället för icke-OC och betala mellanskillnaden (i likhet med Webhallen och Inet). Kort och gott var svaret nej! Jag förstår dom till viss del om man ser till mängden manuellt arbete det innebär, samtidigt är ju hela soppan med leverans av icke-OC kort kontra OC något utöver det vanliga.

"Blir det så att vi kommer att göra det i framtiden så kommer vi att informera om det då."
-Komplett kundsupport

Lite filosofiskt kan man ju undra vad "framtiden" innebär?

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Tjoho!

Vara Beställt Skickat Pris Totalt
Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC
Art. nr: 1168415
1 1 7 825 7 825

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Synd att vi inte fick leverera ett STRIX till dig men vi förstår situationen! Önskar dig mycket nöje med ditt nya kort oavsett! Tack för de fina orden!

Vi lovar att inte bli ledsna om ni "råkar" sätta dit OC-binnade kretsar på vanliga TUF, bara för att få bort köerna ;p Det är ju, som jag läst mig till, inte överdrivet stor skillnad mellan korten egentligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Tjoho!

Vara Beställt Skickat Pris Totalt
Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC
Art. nr: 1168415
1 1 7 825 7 825

från?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Lite filosofiskt kan man ju undra vad "framtiden" innebär?

Troligen Q5 2020...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Synd att vi inte fick leverera ett STRIX till dig men vi förstår situationen! Önskar dig mycket nöje med ditt nya kort oavsett! Tack för de fina orden!

Ni kan gärna leverera mig min TUF 3080 OC som jag beställde 20:e September istället

Hur ser det ut för er i AMD fronten, är de lika "seriösa" som NVIDIA då det gäller lanseringen av 6800XT? Tänkte beställa en ASUS 6800XT om nån vecka, eller ska man försöka med ett annat märke?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag hade spoltjut på mitt MSI 3090 gaming Trio som jag returnerade... sen blev det ett EVGA 3080 FTW Ultra som är tyst så egentligen är jag "klar" i tråden men kan liksom många andra inte släppa mystiken läsa om desperata tilltag för att kanske om par veckor norpa ett kort.. lyckan av när nån nisse lyckas få hem ett strix kort etc

Vet inte om jag missförstod dig nu?
Menade du att jag försökt "smutskasta" MSI korten för att försöka få tag i ett billigare?
Hoppas verkligen att jag missförstod.

Äger redan ett 3080 GS kort för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Nu får man nog ge upp förhoppningarna om ett 3080 FE.
Fick mail idag från amazon att dom skickar ett EVGA XC3 ultra nästa vecka.
Men samtidigt skönt att man får ett kort i den här soppan.

Beställde 28/10 så väntan vart inte så lång men har bevakat Nvidia.com sedan den 17/9
och kommit som närmast att få lägga ett kort i kundkorgen men vid betalning så var korten slut.

La även min beställning den 28e, väntar fortfarande på respons från Amazon, knep du den sista enheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

https://i.imgur.com/bNhW88Q.jpg

Då var min tid kommen! Efter att ha väntat på ett Asus Strix-kort i två månader sitter jag nu med ett EVGA FTW3 bara en vecka efter att ordern blev lagd. Det blev inte exakt som jag tänkt, men hur ofta blir det så? Jag är helt övertygad om att det kommer prestera bättre än mitt nuvarande 980 Ti.

Tack till alla Sweclockare för en väldigt underhållande tid i den här tråden. Kommer sakna de dramatiska uppdateringarna från @Borked och vad som egentligen hände med Nisses non-OC kort.

Stor eloge till Patrik på @Webhallen som har gjort ett enastående jobb med sin unika närvaro. Du får andra företag att lysa med in frånvaro på ett alldeles föredömligt sätt. I slutändan kommer inte mitt kort från er, men det är inte erat fel. Min önskan är att fler representanter tittar på vad du gör och försöker göra det samma. Det är en ovärdelig service du bidrar med.

Även en eloge till @Asus.David som bidragit med info och fått mig att se lite annorlunda på Asus. Även här hoppas jag på att detta beteendet blir en norm snarare än någonting unikt.

Nu ska jag leka med min nya leksak ha det gött haaaaajjj

PS. Min order på Strix-kortet är nu avbeställd så förhoppningsvis hjälper detta en och annan att komma en smula längre fram i kön.

PPS. Går nu in i lurk mode. Ska fortsätta komma med tips om det dyker upp något intressant som kan hjälpa någon.

Av ren nyfikenhet, vad för cpu kör du med för tillfället?
Jag fick oxå min EVGA FTW3 ULTRA och är sjukt nöjd tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Någon som handlat på webhallen och vet var man hittar kupongen till gforce now och COD?

De poppade upp som två olika ordrar under "beställningar".

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

Av ren nyfikenhet, vad för cpu kör du med för tillfället?
Jag fick oxå min EVGA FTW3 ULTRA och är sjukt nöjd tbh.

Kör en i9 9900K överklockad

Än så länge av det lilla jag hunnit testa är jag sjukt nöjd!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Steffe:

Vi lovar att inte bli ledsna om ni "råkar" sätta dit OC-binnade kretsar på vanliga TUF, bara för att få bort köerna ;p Det är ju, som jag läst mig till, inte överdrivet stor skillnad mellan korten egentligen.

hehe, icke OC kretsarna kan ju teoretiskt vara lika bra också
nä men seriöst...normalt sett säljer vi mer OC i norden så vi får större tillgång på OC skickat till Norden, men då vi lanserade icke-OC först och dessutom till "intro-priset" så blev det mycket större efterfrågan på det än normalt. Eller ja, efterfrågan på 3080 i sig är ju brutalt mycket större än normalt. Vi levererar iaf ut fortfarande båda TUF korten varje vecka från fabrik.
Den stora efterfrågan och att det är så många butiker i Norden som ska dela på det som kommer försvårar möjligheten att säga när just en specifik kund får sitt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Kör en i9 9900K överklockad

Än så länge av det lilla jag hunnit testa är jag sjukt nöjd!

Fick mig att slappna av lite, vi alla upplever väl den där starka "vill ha-känslan" allt för ofta ibland........ Men jag kör oxå en i9-9900k överklockad, hittills är jag nöjd med denna kombon, men satt och funderade på annan cpu men tror jag håller mig ett tag... denna är faktiskt bra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Ni kan gärna leverera mig min TUF 3080 OC som jag beställde 20:e September istället

Hur ser det ut för er i AMD fronten, är de lika "seriösa" som NVIDIA då det gäller lanseringen av 6800XT? Tänkte beställa en ASUS 6800XT om nån vecka, eller ska man försöka med ett annat märke?

pga av tidigare kommentar som blev en "feltolkad världsnyhet" väljer jag att inte kommentera på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

Fick mig att slappna av lite, vi alla upplever väl den där starka "vill ha-känslan" allt för ofta ibland........ Men jag kör oxå en i9-9900k överklockad, hittills är jag nöjd med denna kombon, men satt och funderade på annan cpu men tror jag håller mig ett tag... denna är faktiskt bra

Haha ja det är en väldigt bekant känsla 😉 Men jag är supernöjd med 9900K och kommer låta den tjäna mig tills åtminstone AMD släpper Zen 4 och går över på 5nm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU