Samsung C49RG90 bytes mot mindre gamingskärm

Permalänk
Medlem

Samsung C49RG90 bytes mot mindre gamingskärm

Hej på er!

Har nu haft denna rackare ett tag och inser att jag trivs bättre med en något mindre skärm. Tänker mig 34" alt 38" ultrawide, eller något runt 32"/35" vanlig widescreen. Främst intresserad av spelskärm med låg latens och hög refresh rate. Några skärmar jag har spanat på och är särskild intresserad av är LG's Ultragear 34GN850 samt 38GL950/38GN950, men kan nog vara intressant med lite allt möjligt.

Skärmen jag har är ett fint ex utan pixelfel och, enligt min bedömning, liten BLB. Originalkartongen med alla tillbehör finns, likaså kvitto. Egna bilder kan givetvis ordnas på begäran. Inköpt på Inet maj 2019.

Jag vill i första hand kolla om det finns intresse för ett byte, eventuellt med pengar emellan åt något håll beroende på vad som erbjuds. Ser helst att evt affär sker på plats och mellan fyra ögon, skärmen/kartongen är så pass stora att det krävs en särskild (=dyr) transportlösning annars.

Hör gärna av er om ni är intresseradea av att testa 49" super-ultra wide och har något kul att byta mot

//J

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har en BENQ ex3501r. Inga döda pixlar, nyskick med alla tillbehör och kartong. Har bil så kan ta mig till dig.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Har en acer predator x34A som jag kan tänka mig byta, bara för de är roligt att testa något nytt har en liten repa på högre delen av skärmen, märks knappt av längre. Jag tänker inte ens på de och har svårt o se den nu, men den finns där. Finns i Uppsala för enkelt byte med

Permalänk

Tja,

Ja har en msi optix mag 341cq, 34 tum 3440x1440, 100 hz (funkar stabilt på 116 hz)

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Ska kolla närmare på skärmarna ikväll och återkommer om något är intressant

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell UltraSharp U3818DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Jag har en Dell UltraSharp U3818DW

Sjysst skärm men 60Hz räcker inte, har 120Hz på denna skärm och det känns tråkigt att gå ner under 100Hz på nästa skärm.

Har kollat på de andra skärmar men väljer att avvakta lite.
Kör med nVidia så vill helst ha en skärm med G-Sync, alt G-Sync kompatibel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Sjysst skärm men 60Hz räcker inte, har 120Hz på denna skärm och det känns tråkigt att gå ner under 100Hz på nästa skärm.

Har kollat på de andra skärmar men väljer att avvakta lite.
Kör med nVidia så vill helst ha en skärm med G-Sync, alt G-Sync kompatibel.

Min är det

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Min är det

Såg det, men läste om en del problem med att den inte är riktig 100Hz? Oavsett, jag avvaktar om det kommer något mer svar, känns inte superintrrssant tyvärr.

Annars blir det att köpa något nytt och sälja min C49a istället.

Permalänk
Medlem

AOC CQ32G1, inga pixelfel.

Finns i Uppsala

Permalänk
Medlem

Nu blev det ett nytt skärm hemklickat från Singles day kampanjen (hoppas de inte validerar om man verkligen är singel ^^).
Det blir nog med andra ord att sälja min Samsung.

Kommer troligtvis lägga upp en ny säljannons inom kort, men ifall någon har följt tråden och är sugen på ett köp är det bara att hojta till här eller via PM. Rimligt bud = snabb affär

Permalänk
Medlem

Lyfte annonsen till toppen igen och lade till ett riktpris för försäljning; såg en annan tråd där budet låg på 7k, samt några på Blocket som ligger lite högre. Känns rimligt?

Kan iofs fortfarande vara aktuellt med byte, nya skärmen kommer imorgon men inte helt 100 på att den får bo kvar här (iaf inte om frugan får reda på priset ^^). Annars försäljning jag är ute efter, helst med hämtning på plats alt mötas upp någonstans runt Uppsala/Knivsta.

Permalänk

Har en acer predator x34 som ja kan ge i inbyte plus lite pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BernoBuse:

Har en acer predator x34 som ja kan ge i inbyte plus lite pengar

Vilken modell är det precis? Är det denna med 75Hz eller en av de nyare? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3246386

Permalänk
Skrivet av Dryad:

Vilken modell är det precis? Är det denna med 75Hz eller en av de nyare? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3246386

Ska kolla vilken det är när jag kommer hem:) är 100hz 3440x1440p med g-synk iaf

Permalänk
Skrivet av Dryad:

Vilken modell är det precis? Är det denna med 75Hz eller en av de nyare? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3246386

Det är samma som du länkade. Fast går ju köra i 100hz. (Acer predator x34 bmiphz)

Permalänk

har en pg348q om det hade varit intressant?

Visa signatur

CM Silencio 600 | 9900ks@ 5.2ghz | Nh-d15 | 2080ti med morpheus II | 16gb 3200mhz ddr4 | Lepa G1600 | maximus xi hero | 840 evo 128gb, M500 240gb x 2, 860 1tb | Lagring: 3tb |

Permalänk
Medlem

Jag har en 38GL950G om du fortfarande är intresserad utav byte? Om det är intressant, vad lägger du emellan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BernoBuse:

Det är samma som du länkade. Fast går ju köra i 100hz. (Acer predator x34 bmiphz)

Ok tack, tyvärr inte intressant.

Skrivet av ViktorB95:

har en pg348q om det hade varit intressant?

Den hade jag innan Samsungskärmen 😊 vill gärna testa något nyare nu.

Skrivet av Ztigmata:

Jag har en 38GL950G om du fortfarande är intresserad utav byte? Om det är intressant, vad lägger du emellan?

Denna hade varit väldigt intressant, nu står dock nya skärmen och jösses den är najs... Var egentligen ute efter 38GN950 men de är orimligt dyra här jämfört med utomlands (plus knappt på lager någonstans).

Det lutar åt försäljning av skärmen, jag lägger ut en ny annons i helgen om inte någon hör av sig och ger mig ett acceptabelt bud på den innan.

Permalänk

Vad ligger budet på? Är intresserad för rätt peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aksellaituri:

Vad ligger budet på? Är intresserad för rätt peng

Har skickat PM. Inga bud alls, bara bytesförslag. Tänkte lägga upp en ny försäljningsannons under dagen, men får jag bud på någorlunda nära 7000kr går jag med på det direkt.