Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Är det någon som kör adguard? Var ett bra erbjudande, frågan är om den är bra? Dem flesta sidor verkar ju alltid be en stänga av adblocker t.ex för att kunna titta på klipp. Är det samma med denna? Drar den några resurser?

Kört Adguard i flera år, både på Android-mobil och på PC.

Extremt bra! Går att ställa in otroligt mycket men fungerar alldeles utmärkt "from scratch".

Ta bort annonser på Youtube har fungerat finfint med Adguard men YT ändra hur annonser visas fram och tillbaka hela tiden. Går dock att lösa bra i senaste versionen av Adguard, testat på Android nyss.

Observera att Adguard är "mer begränsat" på IOS, dock Steve Jobs fel och inte Adguard så att säga i hur deras OS fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

På PC inga ads änsålänge.
Andriod, tar bort en hel del. Men inte allt.

Vad är det den inte tar bort? Jag ser absolut ingenting på tex www.aftonbladet.se, www.dn.se, www.omni.se mfl.

Adguard har även ett "kosmetiskt filter" så att området där annonsen skulle visas alltid försvinner helt och hållet.

Om annonser ändå, mot förmodan, visas så går det otroligt enkelt att skicka in en "ticket" via deras App på Android samt via browsern. I princip allt fylls i automatiskt och den önskar screenshot(s). Sen jobbar filter-ägarna på att lösa det via Github.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Vad är det den inte tar bort? Jag ser absolut ingenting på tex www.aftonbladet.se, www.dn.se, www.omni.se mfl.

Adguard har även ett "kosmetiskt filter" så att området där annonsen skulle visas alltid försvinner helt och hållet.

Om annonser ändå, mot förmodan, visas så går det otroligt enkelt att skicka in en "ticket" via deras App på Android samt via browsern. I princip allt fylls i automatiskt och den önskar screenshot(s). Sen jobbar filter-ägarna på att lösa det via Github.

Youtube (reklam avbrott).. De websidor du pratar om räcker det ju med chrome egna adblock, som är gratis.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Låter ju positivt, ingen som testat med tv4play eller dplay typ? Lyckas den rensa ads där med?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra erbjudande på Adguard, köpte lifetime för två devices för något år sedan som jag kör på mobilen och datorn.
Gav nog 40-45$ för det om jag inte minns fel, dessutom med dyrare dollar.
9 devices på detta så man kan dela med familj eller vänner.

Tycker programmet är klockrent, ett tag orsakade det problem med surfandet på mobilen (android) så hemsidor gick inte att komma åt.
Blev tvungen att inaktivera det några månader. Men det slutade för minst ett halvår-år sedan.
Kan tyvärr inte svara på några av frågorna som inte redan är besvarade.

Glöm inte att vitlista Sweclockers + andra sidor ni vill stödja om ni köper detta!
Man klickar på Adguard-ikonen nere till höger (inte den bredvid klockan utan den i webbläsarfönstret) och väljer "Filtering on this website" så den blir röd istället för grön.

Permalänk
Medlem

Hur är Adguard sett till ens privacy? Jag blir orolig när det är så här pass billigt, är det ens egen personliga data man betalar med istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Låter ju positivt, ingen som testat med tv4play eller dplay typ? Lyckas den rensa ads där med?

+1 på denna. Tar den inte bort från youtube eller detta så faller det för min del.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Jag köpte och den verkar ta bort en del från min Android (vilket är soft som fan).

Men på min PC etc, det bör betyda att man kan avinstallera AdBlock ?
Går det få AdGuard att fungera på Apple TV?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

På PC inga ads änsålänge.
Andriod, tar bort en hel del. Men inte allt. (youtube)

Jag har dock mestadels av ads kvar på Youtube?

Det är inte mycket de tagit bort på YT vad gäller Android iaf.

Men annars har det funkat klockrent på Aftonbladet! Riktigt skönt.

Permalänk
Medlem

Använd kod SDNOV40SAVE för att spara ytterligare 40% på Adguard Family Plan. Det kostade mig 163:- totalt i slutändan.

Permalänk
Skrivet av Snooc:

Använd kod SDNOV40SAVE för att spara ytterligare 40% på Adguard Family Plan. Det kostade mig 163:- totalt i slutändan.

Hamnar på 190 spänn, hur fick du ner det såpass?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Jag har dock mestadels av ads kvar på Youtube?

Det är inte mycket de tagit bort på YT vad gäller Android iaf.

Men annars har det funkat klockrent på Aftonbladet! Riktigt skönt.

Som jag skrev tidigare, Google ändrar otroligt ofta hur annonser skjuts ut till användarna.

Senaste Adguard för Android löser det genom att du öppnar YT, väljer det du vill streama och sedan "delar till Adguard". Finns i deras "nightly-build" för Android och har fungerat klockrent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Tror du får välja ett annat land, typ Ålan för att minska momsen. Då blev det 157SEK för mig.

Permalänk
Skrivet av Xophile:

Tror du får välja ett annat land, typ Ålan för att minska momsen. Då blev det 157SEK för mig.

ah, ja det ser jag nu, tack. Men finns det nån nackdel för det? Tänkte om det finns nån slags geolock?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

ah, ja det ser jag nu, tack. Men finns det nån nackdel för det? Tänkte om det finns nån slags geolock?

Nä, inte mig veterligen. Mitt köp aktiverades utan problem hos Adguard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Fast om paketet mellanlandar i EU så borde tullen vara 0. Det landet som paketet mellanlandar i styr ju tullen in från EU isåfall?
Tänker rent generellt?

Dom skriver numera ursprungsland så att något ompackas i Nederländerna spelar ingen roll. Du försöker mygla med systemet. Ser dom att paketet är från kina ska du betala moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

+1 på denna. Tar den inte bort från youtube eller detta så faller det för min del.

Det går att lösa som jag skrivit om tidigare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Youtube (reklam avbrott).. De websidor du pratar om räcker det ju med chrome egna adblock, som är gratis.

Går att lösa som jag skrivit.

9 licenser på livstid för 157SEK (17,50 SEK per enhet) är ju inte en jätteinvestering och du får ju skydd för hela ditt system med Adguard jämfört med ett simpelt tillägg i en webbläsare.

Permalänk
Medlem

@AldrigJa:

Lyckades konstigt nog inte citera dig och svara. Här kommer det:

Jag köpte och den verkar ta bort en del från min Android (vilket är soft som fan).
Ja, det är helt underbart!

Precis! Adguard för Windows täcker ju dessutom hela systemet, inte bara din webbläsare med plugin. Dock kan du ända lägga till Adguards plugin till Chrome/Firefox etc där du lättare kan justera blockeringen, vitlista av/på, tillfälligt stänga av skyddet, rapportera ev. problem med kvarstående annonser etc.

Nja, Apple bestämmer ju mer över sitt OS så det begränsar även Adguard tyvärr.

Det du kan göra är att köra Adguard Home som du kan köra på typ en Raspberry Pi, då blockerar den ALLT i ditt hem via DNS-filters. Ej testat detta själv men ska inom ett par veckor.

Permalänk
Skrivet av Xophile:

Nä, inte mig veterligen. Mitt köp aktiverades utan problem hos Adguard.

Perfekt. Jag har dock noll koll på städer, adresser och riktnummer i andra länder. Men det verkar som att man måste ange riktiga grejor här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

@FBGKimpan:

Lyckades konstigt nog inte citera dig och svara. Här kommer det:

Ja, det är helt underbart!

Precis! Adguard för Windows täcker ju dessutom hela systemet, inte bara din webbläsare med plugin. Dock kan du ända lägga till Adguards plugin till Chrome/Firefox etc där du lättare kan justera blockeringen, vitlista av/på, tillfälligt stänga av skyddet, rapportera ev. problem med kvarstående annonser etc.

Nja, Apple bestämmer ju mer över sitt OS så det begränsar även Adguard tyvärr.

Det du kan göra är att köra Adguard Home som du kan köra på typ en Raspberry Pi, då blockerar den ALLT i ditt hem via DNS-filters. Ej testat detta själv men ska inom ett par veckor.

Har en Asus router och det fanns en setting att enabla AdGuard i Asus appen.. men verkar inte ta bort YouTube =(

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Jag betalade via PayPal! Det kanske är dyrare om man knappar in sitt kort direkt?

Permalänk
Skrivet av Snooc:

Jag betalade via PayPal! Det kanske är dyrare om man knappar in sitt kort direkt?

Stämde fint. Fick lägre pris när jag körde via paypal

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även jag beställde AdGuard.
Dock fungerar inte min licensnyckel. Varken i AdGuard för PC eller som i loggad. Följde instruktionerna som var med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Även jag beställde AdGuard.
Dock fungerar inte min licensnyckel. Varken i AdGuard för PC eller som i loggad. Följde instruktionerna som var med.

Tagit bort ; som stod i slutet på nyckeln?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xophile:

Jobbar du för ***ADGUARD*** 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tagit bort ; som stod i slutet på nyckeln?

haha, var det så enkelt...Tack för tipset, nu funkar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Jobbar du för ***ADGUARD*** 😂

Jag försökte bara dela med mig av en bra deal samt vara hjälpsam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Jag försökte bara dela med mig av en bra deal samt vara hjälpsam...

Jag uppskattar ditt tips som tusan. Jag har varit sugen på att köpa en lifetime licens i över ett år.

Vet någon om det skiljer sig i vad licenserna erbjuder för funktionalitet? Är Personal och Family de två licenser som erbjuds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snooc:

Jag uppskattar ditt tips som tusan. Jag har varit sugen på att köpa en lifetime licens i över ett år.

Vet någon om det skiljer sig i vad licenserna erbjuder för funktionalitet? Är Personal och Family de två licenser som erbjuds?

3 och 9 devices är allt jag kan utröna. Personal borde duga för de allra flesta.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer