Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Skrivet av Levandebild:

Haha, den ångesten är väldigt real! Varit där själv några gånger.
Kommer nog vakna upp svettig natten mot torsdag och skrika rakt ut av mardrömmen.

Du står i kön på Webhallen, och ditt nummer ropas ut.

"Vad har du för ordernummer"

"Vänta, jag ska bara plocka fram det på min telef... oj, jag råkade avbeställa ordern"

Permalänk

Eftersom jag inte ens fått min XSX som var lovad till releasedagen förra veckan än (Mediamarkt), så är jag dubbelt så nervös denna veckan med två konsoler (PS5 från EG) som BÖR komma

Permalänk
Medlem

Löfven utropar hårdare restriktioner...
Snälla Komplett, leverera min PS5a, sen kan hela landet stängas, don’t care! 🙏

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Ringde Webhallen angående Klarna HPP.
Alla som bokade för över 120 dagar sedan och valde Klarna har nu Klarna HPP.
Man kommer få med en länk i mailet om tilldelning där man måste gå in för att återaktivera sin order, han visste inte exakt hur det såg ut men han misstänkte att det var något med att man behöver skriva in sitt ordernummer och sen göra ett "nytt" köp så att ens order återaktiveras.
Detta är inget man förlorar köplats på, men om man inte gör det så blir PS5an liggandes tills man gjort det.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Om jag förstår de rätt, så verkar det vara som att Webhallen inte alls förväntade sig den mängden bokningar och dad gamer butiker som media markt gjorde de. Eller att storebror komplett prioriterar sina orders, då de använder samma lager. Ja, vad säger lagen om att köpa upp konkurrerande verksamhet för att konkurrera ut de/stänga?

Permalänk
Medlem

Den här väntan var mer plågsam än vad jag trodde. Ni som har förbokat via Elgiganten får gärna skicka en uppdatering här i tråden om eran status ändras från "Reserverad" till något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Löfven utropar hårdare restriktioner...
Snälla Komplett, leverera min PS5a, sen kan hela landet stängas, don’t care! 🙏

Haha, går i exakt samma tankar!

Webhallen, mail now plz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snytbaggen:

Du står i kön på Webhallen, och ditt nummer ropas ut.

"Vad har du för ordernummer"

"Vänta, jag ska bara plocka fram det på min telef... oj, jag råkade avbeställa ordern"

Om det hände mig:

Permalänk
Medlem

Ni som bokat på Webhallen verkar ju få ett mail nu inom kort i alla fall. Mediamarkt har inte sagt ett knyst via mail på länge nu.

Permalänk
Medlem

JAG FICK TILL RELEASE!
MAJ 2019

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

fick precis mail från Webhallen!!! får till release, juni 2019.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S95D|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Den här väntan var mer plågsam än vad jag trodde. Ni som har förbokat via Elgiganten får gärna skicka en uppdatering här i tråden om eran status ändras från "Reserverad" till något annat.

Jag ringde precis Elgiganten och frågade vad "under behandling" innebär då jag läst att många har "reserverad" som status. Han på kundservice sa att "under behandling" innebar att paketet ligger i lager och väntas på att skickas, och att "reserverad" är steget före, dvs. den inte är redo att skickas än. Han sa att min order förväntades skickas imorgon/onsdag för att komma på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Fick just Mail ifrån Webhallen med info om utdelning så ni andra bör få inom kort också !

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Webhallen har mailat ut. Får på release, har dock bokat 17:e April 2019 så var ganska väntat.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Fick på release på min med disk. Inte hört något ang. DE ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ni som bokat på Webhallen verkar ju få ett mail nu inom kort i alla fall. Mediamarkt har inte sagt ett knyst via mail på länge nu.

Det mailet är försenat igen.

Ledsen folk, men dad gamer butiker som MM och Elgiganten vinner. Kan SC bjuda in Media Markt med sin egen forumdel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Komplett har inte skickat nåt mail sedan 24/9 😂
Detta är lite som när jag väljer kassa i affären, blir alltid den långsammaste...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | MSI GeForce RTX 3070 8GB Ventus 2X OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600Mhz CL18 Vengeance LP | Corsair RM650 | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair hydro H100x med (utbytt) 2x Noctua NF-A12x25 pwm fläktar | LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz | Logitech Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@Bankai Mediamarkt har redan skickat ut mejl (5e November) till dom som får till release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det mailet är försenat igen.

Ledsen folk, men dad gamer butiker som MM och Elgiganten vinner. Kan SC bjuda in Media Markt med sin egen forumdel?

Haha dålig tajming på det inlägget då mailen från Webhallen håller på att gå ut nu

Permalänk
Medlem

Fick mail från webhallen precis, jag får min på release! :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Nu kom DE. På release den med. Nu kommer en kompis bli riktigt glad.

Permalänk
Medlem

Alla ni som får från webhallen nu, har ni en beställning över är det bara att PM:a

Permalänk
Medlem

Kommer på release från Webhallen! Beställde juli 2019

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razz94:

Jag ringde precis Elgiganten och frågade vad "under behandling" innebär då jag läst att många har "reserverad" som status. Han på kundservice sa att "under behandling" innebar att paketet ligger i lager och väntas på att skickas, och att "reserverad" är steget före, dvs. den inte är redo att skickas än. Han sa att min order förväntades skickas imorgon/onsdag för att komma på releasedagen.

Grymt! Tack för uppdateringen, får hålla kolla på min status under dagarna här.

Permalänk
Medlem

Fick mailet nu.

Bokade 2019-08-30
Får de i mitten på december.. yikes..

Permalänk
Medlem

Fick på release!

Permalänk
Konsolgrävare

Får min vid release!!! Woho! 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Beställde på webbis 2019-06-29 får till release!

Permalänk
Medlem

Nu har ni era! Avboka era andra beställningar! 😁

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Grattis alla som får sina på release

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X