Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Lego Master
Skrivet av JoOngle:

Grattis!

Köpte samma tagentbord förriga vecka. Underbart. Ett klagomål bara, G1-5 tagenterna...tar LÅNG tid att vänja sig till när handen hela tiden kör in i dom när man söker CTRL tagenten...

Haha, G-keyboard noob.
Nej, jag busar bara, men jag har sedan länge haft Logitech-tangentbord med G-knapparna ute på högerkanten, så istället för att söka CTRL utifrån, söker jag den inifrån, så att säga. Har kört G15, G710+ och nu G915, alla med extraknappar på vänsterkanten.
Men visst, det tar ett tag att vänja sig om man har kört tangentbord utan extragrejjor på vänsterkanten tidigare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkenzieher:

Otroligt sexigt (men ack så praktiskt), efter många om och men blir det en färglaser iaf.

https://www.brother.se/-/media/product-images/devices/printers/dcp/dcpl3550cdw/dcpl3550cdw_left.png

Edit: Dyker förhoppningsvis upp i morgon kväll om Best håller vad dem lovar, om inte annat tror jag Netonnet kompar frakten iaf. Postnord skulle ta åtminstone nån dag till på sig.

Spännande! Vi köpte en Xerox WorkCentre 6515 för några år sedan. Så overkill, men vi skrev ut allting inför bröllopet på den så den betalade sig redan första veckan

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Spännande! Vi köpte en Xerox WorkCentre 6515 för några år sedan. Så overkill, men vi skrev ut allting inför bröllopet på den så den betalade sig redan första veckan

Oväntat faktiskt!
Är så mycket lättare när man får ner saker på pränt och slipper jag bråka med spökande bläckstråleskrivare eller köa vid funktionsvarierade delade monstrositeter mer än nödvändigt vore det värt vartenda öre (som var typ 1500:- lägre än vad det ser ut på tillverkarens sida).

Mellan 17 och 22 är det sagt så om inte förr så dyker de väl upp i november.

Prisinfo
Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Väntar på ett Game & Watch: Super Mario Bros. Tror det skickades förra veckan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt teleskop som väntas komma på Onsdag. Främst ska det användas för fotografering

Permalänk

Lika bra att skaffa en mikrofonarm

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och med väntar jag äntligen på första stora beställningen för leverantörer i mitt nystartade företag
Köpt tonic och alkoholfri sprit för närmare 75 tkr...
Hoppas verkligen pallarna börjar rulla in snart, annars får jag magsår!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Chromecast med Google TV från INET, trött på att behöva vinkla mitt trådlösa tangentbord från soffan 4m in till sovrummet enbart för att kunna sätta på youtube eller liknande.¨
Inte fan heller orkar jag vänta till sommaren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För Cyberpunk 2077 och framtiden

MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI Moderkort - AMD X570 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
2.196,00 kr 1 2.196,00 kr

AMD Ryzen 7 5800X CPU - 8 kärnor 3,8 GHz - AMD AM4 - AMD Boxed (WOF - utan kylare)
4.990,00 kr 1 4.990,00 kr

BullGuard Internet Security 2019 1Y (3 Devices)

BullGuard Bundle Rabatt

AMD Game - Far Cry 6 (redeem by login)

AMD Game - Far cry 6 bundle discount

G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 DC (AMD) - 16GB

Totalbelopp 8.502,00 kr

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Då min gamla Pixel 1 fick fötter i slutet av sommaren har jag under hösten lånat farsans gamla Sony-lur som redan när den köptes för ett antal år sedan var ganska seg och tråkig. Men nu fick det vara nog. Blev en Pixel 4a från Fnac (Fransk butik). 360 evro inkl frakt. Kommer säker lite skatt och annan skit men är ju ändå nästan gratis gämfört med de ca 5500 kronor den kostar i Sverige (billigaste på Prisjakt iaf). Kommer bli kalas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt "express"-paket har tagit sig från malmö till arlanda på 100 timmar, en lång bit kvar... Jobbigt att ungefär hela sverige fyndat under black week

(ps, google maps säger att det ska ta ca 134 timmar att gå den sträckan)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket med ytterligare 2 skivor till Buddha Bar samlingen, från Australien dessvärre.
Kommer ha volym 1-11 när dessa kommer, perfekt chillout/downtempo samlingar att lyssna på. Ser fram emot Postnords avgift snart, dock är det jobbigt att försöka hitta säljare som har flera av dom skivor man söker efter, och inte bara en och en.
Då betalar jag hellre lite extra och för 1 paket istället för typ 5-6 olika att hålla reda på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Beställde ett par små påsar med grus (med gyllene innehåll) från en handlare i USA för ett tag sedan, USPS tillhandahöll jättebra tracking och jag kunde följa det till Arlanda vilket tog rätt kort tid. Det anlände den 4e december till Arlanda och Postnord tog över, gissa om jag hört något (idag 6 dagar senare) mer än att paketet registrerats i appen...

Postnord måste vara världens sämsta fraktföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Beställde ett par små påsar med grus (med gyllene innehåll) från en handlare i USA för ett tag sedan, USPS tillhandahöll jättebra tracking och jag kunde följa det till Arlanda vilket tog rätt kort tid. Det anlände den 4e december till Arlanda och Postnord tog över, gissa om jag hört något (idag 6 dagar senare) mer än att paketet registrerats i appen...

Postnord måste vara världens sämsta fraktföretag.

Vad är grus med gyllene innehåll? Tullen brukar inte vara särskilt snabb, antagligen extra lång ledtid nu vid jul.

Själv väntar jag på cyberpunk från inet, så jag måste väl hålla med om att postnord är ganska dåligt, ingen uppdatering sen i förrgår när paketet/brevet lämnade göteborg

Permalänk
Avstängd

Jag beställde champagneglas från CDON i söndags och den står fortfarande som "bearbetar" så tror de har lite mycket att göra. Tur att man inte måste ha glasen till nyår iallafall om det skulle skita sig lite till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Vad är grus med gyllene innehåll? Tullen brukar inte vara särskilt snabb, antagligen extra lång ledtid nu vid jul.

Själv väntar jag på cyberpunk från inet, så jag måste väl hålla med om att postnord är ganska dåligt, ingen uppdatering sen i förrgår när paketet/brevet lämnade göteborg

Det kallas för paydirt och just det här som jag köpt kommer från ett område med rätt bra guldförande grus som kan vaskas, plus att han lagt i lite extra eller rätt mycket extra om jag har tur. Jag har det för att träna på vaskning på vintern nu när man inte har å enkelt att komma ut och vaska i naturen jag köper det från en seriös kille med bra rykte, det finns många med allt annat än rent (guld)mjöl i påsen när det kommer till att sälja paydirt.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Golf mk8. Levereras vecka 11-12, lång väntan :c Men sjuuukt taggad trots det bara är lilla 1.0 etsi motorn

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tintinj:

Det kallas för paydirt och just det här som jag köpt kommer från ett område med rätt bra guldförande grus som kan vaskas, plus att han lagt i lite extra eller rätt mycket extra om jag har tur. Jag har det för att träna på vaskning på vintern nu när man inte har å enkelt att komma ut och vaska i naturen jag köper det från en seriös kille med bra rykte, det finns många med allt annat än rent (guld)mjöl i påsen när det kommer till att sälja paydirt.

Spännande, har aldrig testat vaska guld men ser ändå lite kul ut och kan tänka mig att det är en liten extra kick att hitta något.
Vart vaskar du här i Sverige? Räknar inte med att du berättar om bästa stället men nyfiken om det är norr ut eller söder ut.
Hur mycket kan man hitta på en dag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Spännande, har aldrig testat vaska guld men ser ändå lite kul ut och kan tänka mig att det är en liten extra kick att hitta något.
Vart vaskar du här i Sverige? Räknar inte med att du berättar om bästa stället men nyfiken om det är norr ut eller söder ut.
Hur mycket kan man hitta på en dag?

Man ska kanske först säga att man ska se det som en ren hobby som absolut inte kommer göra en rik, även om chansen finns att hitta en (för Sverige) okej fyndighet ifall man lägger ner tid och efterforskning. Det finns absolut mycket guld i svensk mark men det mesta finns djupt ner och är inte åtkomligt, speciellt inte med landets regler vid gruvdrift som gör det både kostsamt och svårt med tillstånd.

Däremot finns det områden med mer ytligt guld och har vi en bäck/å som runnit genom det området under årtusenden så finns möjligheten att vattnet "luckrat upp" berget och tagit med sig guld som sedan lägger sig tillrätta nedströms nånstans där vattnet tappar fart.

Här nere i de södra delarna är det ett litet samhälle i Småland som finns i ett område som är (i svenska mått) väldigt rikt på guld och det har det passande namnet Ädelfors. Där driver en man som har det passande (kanske har han ändrat till det) namnet Guldström en liten camp där man kan vaska guld i ån och det är perfekt för den nyfikne att åka och prova. Man kan hyra allt man behöver hos Guldström och även få hjälp att lära sig hur man ska göra. Bra tips att ta med familjen till på sommaren

Norrut finns det en del platser men det är inget jag har någon koll på alls. Jag själv är en glad amatör som tycker om naturen och tyckte det här var intressant, sen satte febern fäste direkt när jag såg första guldflagan

Man hittar inte mycket generellt i Sverige, det är nästan helt väldigt små korn och dessa är svåra att "fånga" i vaskpannan om man inte tränat och kan tekniken. Som sagt, att bli rik ska inte vara målet. Då är det nog bättre att spela på triss, men hur roligt är det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tintinj:

Man ska kanske först säga att man ska se det som en ren hobby som absolut inte kommer göra en rik, även om chansen finns att hitta en (för Sverige) okej fyndighet ifall man lägger ner tid och efterforskning. Det finns absolut mycket guld i svensk mark men det mesta finns djupt ner och är inte åtkomligt, speciellt inte med landets regler vid gruvdrift som gör det både kostsamt och svårt med tillstånd.

Däremot finns det områden med mer ytligt guld och har vi en bäck/å som runnit genom det området under årtusenden så finns möjligheten att vattnet "luckrat upp" berget och tagit med sig guld som sedan lägger sig tillrätta nedströms nånstans där vattnet tappar fart.

Här nere i de södra delarna är det ett litet samhälle i Småland som finns i ett område som är (i svenska mått) väldigt rikt på guld och det har det passande namnet Ädelfors. Där driver en man som har det passande (kanske har han ändrat till det) namnet Guldström en liten camp där man kan vaska guld i ån och det är perfekt för den nyfikne att åka och prova. Man kan hyra allt man behöver hos Guldström och även få hjälp att lära sig hur man ska göra. Bra tips att ta med familjen till på sommaren

Norrut finns det en del platser men det är inget jag har någon koll på alls. Jag själv är en glad amatör som tycker om naturen och tyckte det här var intressant, sen satte febern fäste direkt när jag såg första guldflagan

Man hittar inte mycket generellt i Sverige, det är nästan helt väldigt små korn och dessa är svåra att "fånga" i vaskpannan om man inte tränat och kan tekniken. Som sagt, att bli rik ska inte vara målet. Då är det nog bättre att spela på triss, men hur roligt är det?

Låter som en trevlig semestertripp men tyvärr tyckte inte min sambo att det lät fullt lika mysigt. Får köra lite övertalning helt enkelt.
Fanns även på närmare håll från mig (Västerås) så man var inte tvungen att åka till småland heller även om vi skulle kunna slå ihop en sån resa med att träffa gamla vänner där nere då vi bott i krokarna runt Jönköping.
Kör man ett par dagar så bör man få ihop ett par kilo iallafall så är resan betald och lite till😂😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Väntar på en AOC G2490VXA. Ska bli trevligt med en ny monitor, och prova FreeSync.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Beställde en till sovsäck i fredags Julafton ska firas i skogen, och atten mellan julafton och juldagen ska vi sova i vindskydd. Kommer bli legen-dary.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Beställde ett RTX 3060 Ti i lördags.

Står att den redo att skickas, hoppas den dyker upp på Mån/tis.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Beställde en Sony NW-ZX300 för er som vet vad är på självaste julafton, känns som att jag konstant letat efter den ultimata DAPen.
Hittade denna via en användare på https://www.head-fi.org/ som hade ändrat regionen till Japanska och därmed fått bort den otroligt irriterande EU-volume capen. Och att han har lagt in en custom firmware, MR Walkman. Är otroligt otålig
Efter att min gamla hederliga Cowon S9 gav upp efter kanske 8 års tjänst började galenskaperna: Först 1 Zune som jag gillade men började krångla med batteriet efter ett tag. En cowon Penue J vars hörlursuttag knasade till sig, en Sony NW-ZX1 android baserad historia som jag sålde omedelbart +- noll tack och lov, missade att det var en android-spelare som sög batteri. Därefter en Cowon Plenue D2 som jag varit otroligt nöjd med, dock nu med nya lurarna vill jag ha en med bluetooth, varpå jag hittade denna. Upplåst volymlimit, custom firmware med MR Walkman installerad, otroligt spännande.
Med andra ord, en mer fancy MP3-spelare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Beställde ett par hårdiskar till min nya NAS på cdon under Black Friday.
Hoppas att de kanske dyker upp i början på nästa år 😑

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Väntar på sista delen till nya datorbygget: Lian-li Lancool 215. Beställde på Inet runt julafton och det är just skickat

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Väntar på ett 3080 Suprim X beställt från Komplett. Var dum nog att ta "expressfrakt" via Budbee. Det skulle jag inte gjort. Finns inget express i det överhuvudtaget. Men den som väntar på något gott osv....

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Väntar på en Panasonic DP-UB450EG-K (beställd igår, fick besked att den är skickad idag), tänker byta ut min Sony UBP-X700.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

WS400 Supernova

Permalänk
Medlem

Beställde en skiva från England förra veckan, fick följande meddelande idag :
Dear customer,

We hope that you've had a great Christmas and thank you for your order and continued support.

Unfortunately, Royal Mail have temporarily suspended shipping to your country. Your order has been processed and packed and is ready to be sent. We will let you know when it is possible for your order to be shipped.

Jävla Brexit, jävla Corona.

😭😭😭

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9