Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Står inget om att ordern ska försvinna från "mina beställningar".

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

måhända men hade uppskattat att jag fått länken innan man bara tar bort order, eller en förvarning, min ligger inte någonstans atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

din är borta med alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Mardrömsscenario: Alla beställningar har raderats av en bugg och det finns ingen backup *ryser*

tur man har screenshots av sin order 200iq XD
litar inte på något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

tur man har screenshots av sin order 200iq XD
litar inte på något

Samma här.

Trust no1 and Noth1ng

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Fattades bara att dom skulle råka radera alla order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Skulle du få nu på release? Och har tagit klarna som betalning? Om det nu är så, så borde ordern komma tillbaka när du har "betalt" igen via Klarna HPP. Men jag kan ha fel, min ligger dock kvar. Men jag beställde för 2 månader sedan, och brytpunkten på klarna är 120 dagar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Skulle du få nu på release? Och har tagit klarna som betalning? Om det nu är så, så borde ordern komma tillbaka när du har "betalt" igen via Klarna HPP. Men jag kan ha fel, min ligger dock kvar. Men jag beställde för 2 månader sedan, och brytpunkten på klarna är 120 dagar?

Skulle få på release och hade klarna HPP stog det på betalsätt lagom dåligt för nerverna innan man ska gå sova , tagit en vecka semester för att lira ps5 skulle svida om man vart av med sin order man la 1.5 år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Japp, skulle få den på release. Mm tog på klarna då jag tyckte att det va onödigt att ligga ute med 29999kr på obestämd tid

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Skulle få på release och hade klarna HPP stog det på betalsätt lagom dåligt för nerverna innan man ska gå sova , tagit en vecka semester för att lira ps5 skulle svida om man vart av med sin order man la 1.5 år sen

Det förstår jag, hade själv blivit skitnödig! Men jag får nog vänta några månader till, om jag nu inte lyckas fixa en enhet på Torsdag!

Skrivet av Cellen:

Japp, skulle få den på release. Mm tog på klarna då jag tyckte att det va onödigt att ligga ute med 29999kr på obestämd tid

Då är det därför, för jag har själv har tagit på klarna, men jag bokade i September och min ligger kvar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Känns ju märkligt att man får hämta spider man miles morales idag men konsolen kommer senare

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Minst 15 bilar har fått punktering vid Kungens kurva Huddinge efter att tjuvar slängt ut fotanglar på en eller flera vägar i området, rapporterar P4 Stockholm.

Tidigt imorse utsattes Media markt för en smash and grab-kupp och en port forcerades med ett fordon.

Ute efter PS5:or? Iof finns det annat av högre värde och mindre otympligt att plocka men man hade ju varit lite orolig om man beställt med avhämtning på Kungens Kurva.

Permalänk
Skrivet av Calma:

Minst 15 bilar har fått punktering vid Kungens kurva Huddinge efter att tjuvar slängt ut fotanglar på en eller flera vägar i området, rapporterar P4 Stockholm.

Tidigt imorse utsattes Media markt för en smash and grab-kupp och en port forcerades med ett fordon.

Ute efter PS5:or? Iof finns det annat av högre värde och mindre otympligt att plocka men man hade ju varit lite orolig om man beställt med avhämtning på Kungens Kurva.

Trodde till 100 % att detta var ett skämt tills jag kollade SVT:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/punkteringskaos-e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det vore ju hjärndött om det är ps5. Dom kommer ju blockas och inte kunna användas.

Permalänk

Webhallen verkar ha tagit bort alla mina förbokningsordrar från "Aktiva". Alla har dock varit med Klarna. Jag kan inte heller hitta min PS5 beställning någonstans under ordrarna. Har dom lyckats slarva bort min order blir jag ju lite ledsen faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanariefågel:

Webhallen verkar ha tagit bort alla mina förbokningsordrar från "Aktiva". Alla har dock varit med Klarna. Jag kan inte heller hitta min PS5 beställning någonstans under ordrarna. Har dom lyckats slarva bort min order blir jag ju lite ledsen faktiskt

Verkar vara för oss alla som handlade på faktura du är ej ensam

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Det vore ju hjärndött om det är ps5. Dom kommer ju blockas och inte kunna användas.

Tanken är nog inte att använda enheterna utan snabbt flippa. Säljes ju i oöppnad förpackning.

Men behöver ju inte vara PS5. Kan lika gärna vara Apple prylar t.ex.

Permalänk
Medlem

Om ni kollar mailet med orderbekräftelsen så finns där en länk till ordern, så dom finns kvar bara att dom inte dyker upp i listan av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronniee:

Om ni kollar mailet med orderbekräftelsen så finns där en länk till ordern, så dom finns kvar bara att dom inte dyker upp i listan av någon anledning.

Yep hittar min via ordern bekräftelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronniee:

Bra tips. Lugnade ner mig lite 😌

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ok. Ingen aktivitet på order från Komplett igår??
Kanske idag då! 🙏🙈

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Bra tips. Lugnade ner mig lite 😌

Samma här, då finns de i systemet fortfarande iaf

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sett nån i verkligheten, men antar att man får en ganska komplett bild av hur enheten ser ut från alla videos som finns.
Och herrej****r vad grotesk den är, åtminstone i stående läge.
Påminner om Saurons öga.
Tur att prestandan är vad som räknas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått mail från Mediamarkt angående Klarna eller de har inte börjat skicka ut än?

Permalänk
Medlem

Oh damn! Såg nu att det står ”Reserverad (i lager), 1 st” på min order från Komplett! 😁

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Någon som är duktig på det här med att spara spel på extern disk? Funderar på att när minnet blir fullt att flytta PS4-spelen till en extern disk. Har ingen stor hemma men har 4st 120gb diskar och en USB3-kasset.

Är det smidigt och lätt att stänga av playstationet, dra ut SSDn och stoppa in en ny ssd och boota upp och spela spelen eller måste man göra något mer än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Är det någon som fått mail från Mediamarkt angående Klarna eller de har inte börjat skicka ut än?

Nej tyvärr. Det lär nog inte hinna till norra delen av Sverige om det inte skickas idag :/

Permalänk

Det verkar som att MediaMarkt tillåter obegränsad bokning av PS5-konsoler. Min polare, en av många som bokade sin PS5 efter oktober 2019 på Webhallen, kollade runt efter annonser och hittade två olika scalpers som hade PS5-konsoler till salu. 15 000 :- var priset.

Båda dessa idioter har över 20 konsoler bokade via deras kusiner som jobbar på MediaMarkt. Rätt oskönt kan jag tycka.

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Oh damn! Såg nu att det står ”Reserverad (i lager), 1 st” på min order från Komplett! 😁

Ff 3 maj -21 på min 😢 när bokade du?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | MSI GeForce RTX 3070 8GB Ventus 2X OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600Mhz CL18 Vengeance LP | Corsair RM650 | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair hydro H100x med (utbytt) 2x Noctua NF-A12x25 pwm fläktar | LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz | Logitech Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Någon som är duktig på det här med att spara spel på extern disk? Funderar på att när minnet blir fullt att flytta PS4-spelen till en extern disk. Har ingen stor hemma men har 4st 120gb diskar och en USB3-kasset.

Är det smidigt och lätt att stänga av playstationet, dra ut SSDn och stoppa in en ny ssd och boota upp och spela spelen eller måste man göra något mer än så?

Det hade gått bra men på PS4 behövde diskarna vara minst 250 GB och jag gissar på att det hänger med än.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM