Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk

Trodde man var safe att beställa från inet men det är jag inte tydligen , får försöka med Elgiganten med 5 miljoner andra imorgon.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Hmm där kommer ju ingen ps6 om 5-6 år mer 7-8 år. Men då kan du lika bra vänta på ps7 osv.

Poängen var att jag hellre tar ps6 lite tidigare än att klämma in en pro emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Mindre yta nu blir ett större hopp till ps5 pro sen också.

Själv är jag lite osäker på om jag ska köpa ps5 nu och det är delvis för att pro kanske kommer om 3år.
Gillade det mer när nya versionen bara var en tystare/mindre maskin med samma prestanda. Tar hellre ps6 om 5-6år t ex än ps5 pro om 3år.

För att inte tala om PS7 om 14 år, grejer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Trodde man var safe att beställa från inet men det är jag inte tydligen , får försöka med Elgiganten med 5 miljoner andra imorgon.

Har också en beställning från Inet. Gjorde beställningen i Maj och tycker det är konstigt dom fortfarande inte gått ut med mer exakt information om när man får den.
Många har klagat på Webhallen, men tycker dom har skött det bättre än t.ex. Inet nu i slutändan ändå. Skulle tro att jag får en i December, men Inet har inte ens bekräftat om dom får in en leverans i December.....

Permalänk
Medlem

Ringde Dustin för jag har en reserv bokning där åt en polare, de hade ingen aning om vilka som får på release, dom verkar räkna nu.

Kommer själv få en från Webhallen på torsdag, hoppas mina Pulsen skickas snart också.

Permalänk
Skrivet av chrisbeats:

Du kommer att ha en chans till att köpa från alla europeiska Amazon klockan 12.00 på torsdag. Dom droppar "först till kvarn" konsoller då. Lycka till.

Jaså, kl 12 central europeisk tid alltså? Vart har du hittat den infon?
Det skulle ju trösta en isf, då man sålt sin ps4a nyligen då jag räknat med o få konsolen nu nästa vecka.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Ni som har Klarna HPP på Webhallen: Jag gick igenom processen redan igår om att få den länken dom pratar om på kundforumet och vill uppmana er att inte bli livrädda som jag blev.

När man trycker på länken får man upp orderfönstret och man skriver in allt, fraktsätt, betalsätt osv. sen trycker man på Slutför.

Då kommer eran order läggas som avbokad och en ny visas! Höll fan på att få hjärtstopp av det igår men det är alltså lugnt, köplatsen förs över. Var i kontakt med supporten två gånger imorse och dom meddelade att det är så det kommer bli för alla, bara att jag fick min länk direkt när jag ändå var i kontakt med dom.
Det här är ett ypperligt sätt att ändra leveransadress också förövrigt om man har långt till det gamla utlämningsstället efter man t.ex. flyttat

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av Dex:

Har också en beställning från Inet. Gjorde beställningen i Maj och tycker det är konstigt dom fortfarande inte gått ut med mer exakt information om när man får den.
Många har klagat på Webhallen, men tycker dom har skött det bättre än t.ex. Inet nu i slutändan ändå. Skulle tro att jag får en i December, men Inet har inte ens bekräftat om dom får in en leverans i December.....

Agree noll info från inet ....

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Jag tycker inte rasism hör hemma i den här tråden eller någon annan. Du har varit jävligt konstig i ett par dagar nu. Dra tillbaka till flashback.

Fast det behöver inte vara relaterat till hudfärg eller etnicitet.
Man blir som man umgås och jag vet många som beter sig på ett visst sätt oavsett ursprung.

Med det sagt hoppas jag att hans uttalande inte var rasistiskt laddat.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Även min beställning från WH med tillbehör (Pulse3D headsetet och laddstationen) behandlas. Pulse3D headsetet går ju att använda till PS4an iaf så lite nöje kan man ha med den.

Om du har använt Platinum lurarna till PS4 så skulle jag vara väldigt tacksam för en jämförelse. Den till PS4 borde väl klara samma tycker jag men vem vet? 😊

Skrivet av isbjoern:

Ni som har Klarna HPP på Webhallen: Jag gick igenom processen redan igår om att få den länken dom pratar om på kundforumet och vill uppmana er att inte bli livrädda som jag blev.

När man trycker på länken får man upp orderfönstret och man skriver in allt, fraktsätt, betalsätt osv. sen trycker man på Slutför.

Då kommer eran order läggas som avbokad och en ny visas! Höll fan på att få hjärtstopp av det igår men det är alltså lugnt, köplatsen förs över. Var i kontakt med supporten två gånger imorse och dom meddelade att det är så det kommer bli för alla, bara att jag fick min länk direkt när jag ändå var i kontakt med dom.
Det här är ett ypperligt sätt att ändra leveransadress också förövrigt om man har långt till det gamla utlämningsstället efter man t.ex. flyttat

Jag tackar för infon. Fick själv det ändrat till HPP men ingen PS5 till mig. Än 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hoppas Tradera och Blocket inte tillåter PS5 annonser i typ någon månad eller så efter release. Finns ingen logisk anledning att sälja en ny konsol inom en månad efter man har haft en förbokning i mer än ett år liksom... Lite genomskinligt att man inte var intresserad av produkten från första början.

Ja i Nordkorea är det nog möjligt.

-

On topic: Hoppas inte fakturaorders ställer till de för oss andra som bokat, att ni lyckas trolla fram er till en köplats ni egentligen inte hade.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som lirar PS med lurar? Känns det inte lite kontigt att sitta framför TVn med hörlurar? Jag är generellt en person som föredrar högtalare så kanske bara är jag som är eljest

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Verkar vara många som lirar PS med lurar? Känns det inte lite kontigt att sitta framför TVn med hörlurar? Jag är generellt en person som föredrar högtalare så kanske bara är jag som är eljest

Jag spelar med TV:ns högtalare. Men kommer dock att prova med mina hörlurar sen när jag får ps5 för att höra på framförallt den där ”Tempest-tekniken”

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Kör både med lurar och högtalare ( dock inte samtidigt ), högtalare när grabben är vaken och hörlurar på kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Chattade med elgigantengamings instagram:

Jag:
Hej!
Ungefär hur många playstation 5 kommer ni sälja som finns på lager? Dvs kunna hämtas upp närmsta veckan. Tänkte så man har ett ungefärligt hum hur stor chans man har innan man hamnar i decemberkön

Elgiganten:
Fortfarande begränsat från Sonys sida så de gäller att vara med

Snacka om icke-svar. Känns som de vill dölja att det rör sig om väldigt få enheter och att det är ett PR-trick.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Har surround system men ganska ofta så lirar jag med lurar. Men då är det mest Soulsborne liren eller RE spelen. Men till dom lite mer lugnare liren så som JRPGn så blir det oftast systemet istället.
Tycker jag får ur mer utav alla små detalj ljud med lurar istället för surround systemet och mer utav the pompösa i systemet men det är jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Läs ovan

Man kan ju hoppas att det är ett legitimt mail ifrån Amazon och inte bara något påhitt av twitteranvändaren.
Sedan låter jag det vara osagt om han är nån legitim profil eller inte, aldrig hört hans namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag spelar med TV:ns högtalare. Men kommer dock att prova med mina hörlurar sen när jag får ps5 för att höra på framförallt den där ”Tempest-tekniken”

Kommer också testa med ett par en gång bara för att uppleva då det visst kommer ta ett tag för tempest att fungera på högtalare

Skrivet av Maddoxswe:

Kör både med lurar och högtalare ( dock inte samtidigt ), högtalare när grabben är vaken och hörlurar på kvällen

Iofs har jag inga barn så inte tänkt på den aspekten! Men du sitter själv och lirar på kvällen när grabben sover? Ingen som spelar med i soffan?

Skrivet av Zartax:

Snacka om icke-svar. Känns som de vill dölja att det rör sig om väldigt få enheter och att det är ett PR-trick.

Kändes lite så med. Känns som att de kanske fick in 5-6 st extra! De öppnar egentligen fördecemberleveransen som planerat men råkade ha några extra så passa på att locka in folk! Skönt att veta att tiderna är på torsdag iallafall så man slipper hålla koll hela morgondagen

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zeroastic:

Man kan ju hoppas att det är ett legitimt mail ifrån Amazon och inte bara något påhitt av twitteranvändaren.
Sedan låter jag det vara osagt om han är nån legitim profil eller inte, aldrig hört hans namn

Vet inte heller om det stämmer men kanske värt att testa ändå, bara köra en f5 på amazon på torsdag runt 12 och se vad som händer

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Om du har använt Platinum lurarna till PS4 så skulle jag vara väldigt tacksam för en jämförelse. Den till PS4 borde väl klara samma tycker jag men vem vet? 😊

Tyvärr ej använt Platinum lurarna så kan ej jämföra med dem. Säkerligen kommer någon reviewer göra det dock så du får hoppas på dem istället 🙏

Skrivet av NorthBadass:

Beror på spel och andra omständigheter. Typ COD som jag försöker spela lite mer kompetitivt (obs: försöker,,,, jag är kass) använder jag hörlurar för att höra vart fotsteg kommer ifrån bättre. Speciellt i nya BOCW så är fotsteg så högljudda att jag tror de vill att man ska spela med lurar.

Eller om det är sent och ska vara tyst i huset kör jag hörlurar då också. Annars för mer vanligt slöspelande så använder jag bara TVns ljud.

Hittills har jag då bara använt ett par vanliga Apple snäckor och kopplat i PS4 dosan, men tänkte nu när Pulse3D lurarna kommer och PS5 ska ha det hära Tempest ljudet eller vad de kallar det så tänkte jag att det är ett bra tillfälle att prova på Playstations egna lurar

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Iofs har jag inga barn så inte tänkt på den aspekten! Men du sitter själv och lirar på kvällen när grabben sover? Ingen som spelar med i soffan?

Han är bara 9 månader så inte riktigt än Och sambon har inte det intresset, ibland kikar hon lite men oftast sitter jag själv.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Vet inte heller om det stämmer men kanske värt att testa ändå, bara köra en f5 på amazon på torsdag runt 12 och se vad som händer

F5 på vad? De har väl inte ens ps5 i systemet? 😂

Permalänk
Medlem

PS5 simulator för oss som inte får glädjen att packa upp det hela på torsdag.
Eller vem vet, kanske en "Torrsimm" för alla i tråden :D?

https://www.polygon.com/2020/11/16/21570021/ps5-simulator-itc...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa/provocerande tramsinlägg (+svar) samt bjudit på lite semester.. Dags att höja nivån några snäpp.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Jaså, kl 12 central europeisk tid alltså? Vart har du hittat den infon?
Det skulle ju trösta en isf, då man sålt sin ps4a nyligen då jag räknat med o få konsolen nu nästa vecka.

https://twitter.com/geronimo_73/status/1328386288752484353?s=...

Där har du länken. Inte så stor chans att man kommer kunna köpa en dock, bottarna lär köpa upp de flesta ex. Förresten, kan man köpa en PS5 från vilket land som helst inom EU? Alltså kommer den att fungera felfritt när jag kopplar in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Jag kör helst med högtalarna, men när sambon har gått och lagt sig så tar jag på mig dom för att inte störa, basen hörs bra ändå upp på övervåningen.

Sen chattfunktionen när man ska spela med kompisarna också underlättar med ett riktigt headset

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Många här bor nog inte själv (eller har gamingrum) och behöver då tänka på andra. Kan ju inte direkt sitta och spela med högtalare när flickvännen har möten på zoom en meter från TVn

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

https://twitter.com/geronimo_73/status/1328386288752484353?s=...

Där har du länken. Inte så stor chans att man kommer kunna köpa en dock, bottarna lär köpa upp de flesta ex. Förresten, kan man köpa en PS5 från vilket land som helst inom EU? Alltså kommer den att fungera felfritt när jag kopplar in den?

Yes!
Du kan dock behöva köpa en sladd med kontakt som passar svensk standard.

Permalänk
Medlem

Hur stor chans tror ni det är att någon butik kör någon schysst kampanj nu under BF på PS5 spel? Eller det är nu man ska passa på och plocka upp några PS4 spel man missat kanske.

Permalänk

Är det någon som bokat hos netonnet vars status blivit ändrad? Kan själv inte se då jag bokade utan att ha registrerat ett konto.