RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Webhallen

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Nu kom orderbekräftelse 40 minuter senare, aja får se om man får något. Tog på faktura självklart. (Inet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såhär ser vår status ut just nu:

MSI 6800:
Alla som har bokat ska få tilldelning enligt det som sagts av MSI

MSI 6800XT
Tyvärr hann det inte gå en sekund mellan inget till full on överbokad deluxe. Vi är överbokade med ca 30kort så magkänsla om det släpper till från annat håll är att det eventuellt kan tilldelas kort ändå.

Gigabyte 6800XT
Tyvärr även här lyckades det bli överbokat. (som ovan överbokad med 12 kort )

Vad händer nu?
Vi hade 28st MSI XT kort i lager vid launch, dessa kommer nu fördelas efter köplats. Vi har även några till på väg till oss och sen hoppas vi på en sista liten leverans till som fyller upp våran tilldelade "kvot".

Jag har även lagt orders till en annan tillverkare som jag ej har fått något bekräftat av, skulle vi få tilldelning där så kommer MSI och Gigabyte kö bli tillfrågade i köordning om de vill byta till det brandet istället.

Denna launch har tyvärr varit lotteri då AMD har designerat lager till alla återförsäljare ihop med ett totalt antal per modell och tillverkare.
Sen har själva lotteriet varit om en av de tilldelade tillverkarna har kunnat skeppa något alls.

Får vi mer kort kommer ni vara först att veta.

/Patrik

Om pengar har dragits men ingen order syns på ordersidan, var det försent då?

Eran logga har snurrat på i 40 minuter nu

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ultranova:

@Webhallen vad gör man om man sitter i en endless loop efter betalning??

Jag vet ärligt talat inte vår kundtjänst bör vara de som kan svara på det :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Såhär ser vår status ut just nu:

MSI 6800:
Alla som har bokat ska få tilldelning enligt det som sagts av MSI

MSI 6800XT
Tyvärr hann det inte gå en sekund mellan inget till full on överbokad deluxe. Vi är överbokade med ca 30kort så magkänsla om det släpper till från annat håll är att det eventuellt kan tilldelas kort ändå.

Gigabyte 6800XT
Tyvärr även här lyckades det bli överbokat. (som ovan överbokad med 12 kort )

Vad händer nu?
Vi hade 28st MSI XT kort i lager vid launch, dessa kommer nu fördelas efter köplats. Vi har även några till på väg till oss och sen hoppas vi på en sista liten leverans till som fyller upp våran tilldelade "kvot".

Jag har även lagt orders till en annan tillverkare som jag ej har fått något bekräftat av, skulle vi få tilldelning där så kommer MSI och Gigabyte kö bli tillfrågade i köordning om de vill byta till det brandet istället.

Denna launch har tyvärr varit lotteri då AMD har designerat lager till alla återförsäljare ihop med ett totalt antal per modell och tillverkare.
Sen har själva lotteriet varit om en av de tilldelade tillverkarna har kunnat skeppa något alls.

Får vi mer kort kommer ni vara först att veta.

/Patrik

Och jag antar vi som sitter in en loop med er logga, som inte nått beställningsbekräftelse, är skruvade?

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

Netonnet, Elgiganten och Power fick aldrig upp några kort alls. Webhallen var fullbokade innan jag hann blinka.
Inet stog det först sidfel, men kunde sen komma in.

Gjorde en beställning på Inet men stod inget om lager. Man får väl se om man får nån bekräftelse på mail. Tog betalning på faktura och kommer avboka om jag inte får något inom en snar framtid. Har egentligen inte bråttom.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

Och om pengar dragits fast ingen beställning uppstått?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av zigzag:

Jag pratade med Inets chatt och de sade att klockan 16.00 kommer de bestämma vilka som får korten, du ser att du fått ditt kort om statusen på ordern blir grön, blir den röd får du inget kort :'(

Jag fick en grön plupp och status "Bokad" på min order på Inet nu iaf, fortfarande osäker på om man ska fullfölja :S

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Inet har dragit pengar för 2 kort från mig men jag har inte fått något mail alls, beställde 15:01 :/

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

Jag fick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

Attans! Då får man hålla tummarna för att det går bättre på Inet. Har dessvärre 9142. Helt sjukt. Det tog typ 20 sekunder att lägga beställning och betala och ändå är man 58 ordrar ifrån. Galet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

Ordernummer: xxxx-9083.

Verkar som att jag fick den näst sista, och fick bekräftelsemailet 15:00:21.

Permalänk
Medlem

Just nu så står ordern från Inet som "plockas" och ett sms kom in. Vet inte om jag vågar tro på det än....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såhär ser vår status ut just nu:

MSI 6800:
Alla som har bokat ska få tilldelning enligt det som sagts av MSI

MSI 6800XT
Tyvärr hann det inte gå en sekund mellan inget till full on överbokad deluxe. Vi är överbokade med ca 30kort så magkänsla om det släpper till från annat håll är att det eventuellt kan tilldelas kort ändå.

Gigabyte 6800XT
Tyvärr även här lyckades det bli överbokat. (som ovan överbokad med 12 kort )

Vad händer nu?
Vi hade 28st MSI XT kort i lager vid launch, dessa kommer nu fördelas efter köplats. Vi har även några till på väg till oss och sen hoppas vi på en sista liten leverans till som fyller upp våran tilldelade "kvot".

Jag har även lagt orders till en annan tillverkare som jag ej har fått något bekräftat av, skulle vi få tilldelning där så kommer MSI och Gigabyte kö bli tillfrågade i köordning om de vill byta till det brandet istället.

Denna launch har tyvärr varit lotteri då AMD har designerat lager till alla återförsäljare ihop med ett totalt antal per modell och tillverkare.
Sen har själva lotteriet varit om en av de tilldelade tillverkarna har kunnat skeppa något alls.

Får vi mer kort kommer ni vara först att veta.

/Patrik

Beställde Gigabyte 6800 XT med klarna. Faktura på köpet är skapat men ingen synlig order på mina sidor?

Permalänk
Medlem

Har också grön plupp på inet! Powercolor då :). Beställde vid 15.02

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Tjena, jag la en order på ett Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16G med uthämtning i butik. Allt gick igenom men jag kan inte se någon order på mitt konto, kan jag anta att det gick åt skogen eller är det något som kan dyka upp sen? La den 15:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

Så 9082 får tilldelning? 🥳

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

RIP jag är 9091 på Msi 6800 XT, har grön bock dock. Betyder detta att jag får ett kort vid nästa leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

VAd innebär det nu? Jag är inne och uppdatera

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Här till tråden, fick ett referenser 6800XT av Inet.

Packas nu och skickas idag dags att dra fram vattenkylning

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RogueJuan:

RIP jag är 9091 på Msi 6800 XT, har grön bock dock. Betyder detta att jag får ett kort vid nästa leverans?

Enligt lite quick maffs så ska du ha det ja

Skrivet av darrenj:

VAd innebär det nu? Jag är inne och uppdatera

sista 4 i ordernummer

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

Av någon anledning var jag inte kreditvänlig nog. Dessutom har man en viss extra trygghet genom att betala med bank- och kreditkort. Även om faktura också är tryggt men inte lika starka köparskydd längre fram.

Permalänk
Medlem

vet inte varför alla klagar. Det funkade utmärkt på komplett att beställa vid 15:00. Beställde båda 6800 samt 6800xt från MSI funderar på vilken jag ska avbeställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

Eran hemsida verkar ha dött eller så plockade ni bort orders manuellt, min order gick igenom direkt men sedan var den spårlöst borta när jag uppdaterade hemsidan.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Det här sög. 3 månaders väntan och allt över på en minut, trots att det tog 20 sekunder att boka/betala. Näe jag är inte bitter. Får köra vidare med mitt Intel UHD 630, kul.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Får ni in referenskort från andra tillverkare eller har ni lagt upp det som ni hade nu?

Tack, mvh / hypermode

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emerik:

Så 9082 får tilldelning? 🥳

Han skrev ju nyss det?

Permalänk
Medlem

Grön plupp "Bokad" på Inet!
Powercolor Radeon RX 6800 XT

Bokat via telefon 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hypermode:

@Webhallen

Får ni in referenskort från andra tillverkare eller har ni lagt upp det som ni hade nu?

Tack, mvh / hypermode

Vi hoppas på det, vi kommer i första hand släcka bokningar vi har just nu om det så blir fallet, har vi något utöver detta så kommer jag ge en tid plats och rum för ett till släpp

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på komplett? Bekräftat ännu?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M